Sargent Fire Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Har akkurat bygd opp en maskin, med disse specsa: -Epox Ep-8RDA+ -Amd xp2400+ -Asus 48*24*52 -Sapphire 9500 128mb Maskinen booter med Xp cd-en i, men etter at Installasjonprogrammet har funnet maskinvare kofig. stopper cd-en og maskinen står. Kan det være noe feil med harddisk/cd-rom oppset? Fordi "Postal code" viser 75h som det i manulen står at skal bety "Detect and innstall all IDE-devices" Noen forslag? Lenke til kommentar
sjantiok Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 hvilken hdd har du? det er et merke som epox kortet ikke liker men husker ikke vilket det var. noen som husker det? Lenke til kommentar
Sargent Fire Skrevet 17. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2003 Har en Wdc 120gb 8mb cache. Lenke til kommentar
volumone Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 det kan hende du har for liten strømforsyning. jeg vet ikke hvilken du har men da jeg bygde min pc (se signatur) så var 350W for lite. Du må ha minst 420W. Harddisken din har ikke noe å si. Har prøvd en sånn med meg å det gikk helt fint. Lenke til kommentar
t3p0s3 Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Skjønner ikke hvordan folk får for liten psu jeg... selv kjører jeg dette systemet (se sig) med diverse katoder, haugetals av vifter +++ på en 220W. (edit: glemte sig ) Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 De kjøper jalla psur til 200kr Lenke til kommentar
Sargent Fire Skrevet 17. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2003 specsa: -Epox Ep-8RDA+ -Amd xp2400+ -Asus 48*24*52 -Sapphire 9500 128mb -Twinmos 512mb Ram pc3200 -Wdc 120gb 8mb cache -1 cpu vifte -2 kabinettvifter Det er den maskinen består av, skulle tro det holdt med 350W Chieftec PSU. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Har du ikke brenner/dvd, mitt forslag er å kobble av alle enheten du ikke trenger for å få installert winxp. Så ville eg prøvd med cabel select på harddisken. Virker som det er noen av ide enheten som kødder. Lenke til kommentar
Shadow_iX Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Disable alt unødvendig i bios, som floppy, lan, etc. Mulig det er en konflikt ett annet sted, jeg husker jeg ahdde samme trøbbel hos en kompis som hadde radeon AIW (ikke 7000 engang) det viste seg å være en av de medfølgende driverne som kukka til for han. Lenke til kommentar
Sargent Fire Skrevet 17. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2003 Har du ikke brenner/dvd, mitt forslag er å kobble av alle enheten du ikke trenger for å få installert winxp.Så ville eg prøvd med cabel select på harddisken. Virker som det er noen av ide enheten som kødder. Nei jeg har en cd-brenner: Asus 48*24*52 som jeg foreløpig bruker som cd-rom. Hvordan kan jeg sette på cable select? Hvilke enheter trenger jeg ikke for å innstallere winxp? Lenke til kommentar
Sargent Fire Skrevet 17. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2003 Disable alt unødvendig i bios, som floppy, lan, etc.Mulig det er en konflikt ett annet sted, jeg husker jeg ahdde samme trøbbel hos en kompis som hadde radeon AIW (ikke 7000 engang) det viste seg å være en av de medfølgende driverne som kukka til for han. Har ikke kommet så langt som til drivere, må først få innstallert WinXP, driverene kommer etter hvert. Lenke til kommentar
fluke2k Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Har du sjekket at master/slave jumperene stemmer? Altså HDD skal være master på IDE1 CD-rom skal være master på IDE2 Du må ha to IDE kabler for at dette skal funke. master/slave jumperen er på selve disken/cdrom'en vanligvis mellom IDE og power kontaktene. Hvis du MÅ koble disk og cdrom på samme ide kontroller så må disken være master og cdrom må da være slave. -FluKe Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Nei jeg har en cd-brenner: Asus 48*24*52 som jeg foreløpig bruker som cd-rom. Hvordan kan jeg sette på cable select? Hvilke enheter trenger jeg ikke for å innstallere winxp? Bak på harddisken er den noen små jumper som bestemmer om den skal være alene eller sammen med en annen harddisk/dvd. Sett den på cable select, den står sikker som master nå. Har brenneren og hardisken sin egen ide kabel, eller har du kobblet begge på samme kabel. Om du har begge på samme kabel, må den ene være master/cabel select og brenneren være slave. Får å installer winxp må du har harddisken, brenneren, skjermkort, ram. Kabinett viftene trenger du ikke blant annet, floppy osv. Lenke til kommentar
Sargent Fire Skrevet 17. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2003 Jeg har hdd-en på Ide kabelen som fulgte med hk-et, denne står på master, og jeg har cd-brenneren på kablen som fulgte med, denne står også på master. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Jeg har hdd-en på Ide kabelen som fulgte med hk-et,denne står på master, og jeg har cd-brenneren på kablen som fulgte med, denne står også på master. Sett harddisken som master eller cabel select, brenneren som slave? Du har bare en ide kabel, stemmer det? Lenke til kommentar
Sargent Fire Skrevet 18. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2003 Fikk det til igår, det eneste jeg måtte gjøre var å sette jumperen på "cs". Takker for all hjelp :smile: Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 det kan hende du har for liten strømforsyning. jeg vet ikke hvilken du har men da jeg bygde min pc (se signatur) så var 350W for lite. Du må ha minst 420W. Harddisken din har ikke noe å si. Har prøvd en sånn med meg å det gikk helt fint. Har du ramla av stolen eller noe? 420W!? Kjører mange vifter, 3 disker, DVD og CD-brenner som du ser i specsa under på en 340W Chieftec. Fungerer fett det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå