Gå til innhold

Hvordan overklokke E6850 på P5N-T Deluxe

Anbefalte innlegg

Med å starte innlegget kan jeg si at jeg er helt grønn sakk på overklokking :whistle:

Men jeg lurer på hvordan jeg skal få overklokka min E6850 til ca 3,6GHz...

Vil ikke økke volt eller vcore, eller hva nå det heter :blush:

Hadde vert greit å få gjort dette i BIOS så innstilingen er de samma ver gang jeg starter pcen!

Min pc: Asus P5N-T Deluxe 780i, Intel core2duo E6850, BallistiX PC8500 , Gigabyte Odin GT 800,

Vista 64bit Ultimate

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Prøvde først 1:1 men de fuket ikke hos meg. Prøvde da SYNC mode isteden for og da funket de ;) Bruker CPU-Z programmet og der står de att forholdet er 1:1 enda den er på SYNC i BIOS. Kanskje samme SYNC og 1:1? Prøv i alle fall på SYNC ;) Endra bare på FSB først jeg, gjorde de med minne greiene seinere.

Lenke til kommentar
Prøvde først 1:1 men de fuket ikke hos meg. Prøvde da SYNC mode isteden for og da funket de ;) Bruker CPU-Z programmet og der står de att forholdet er 1:1 enda den er på SYNC i BIOS. Kanskje samme SYNC og 1:1? Prøv i alle fall på SYNC ;) Endra bare på FSB først jeg, gjorde de med minne greiene seinere.

1:1 funka ikke, men SYNC og 1600Mhz på cpu og 1066Mhz på minnet frysser pcen litt etter at jeg kommer inn i Vista...

Temp 47grader, varmt i rommet nå...

Cpu sto på 3,6Ghz og minnet på 533Mhz :/ , dette i CPU-Z

EDIT

Åfaen, minnet står som pc2-6400 og kjører på 400Mhz...

Har jo balistix 8500 med 1066MHz :wallbash:

Endret av OpelPower
Lenke til kommentar

1:1 funka ikke, men SYNC og 1600Mhz på cpu og 1066Mhz på minnet frysser pcen litt etter at jeg kommer inn i Vista...

Temp 47grader, varmt i rommet nå...

Cpu sto på 3,6Ghz og minnet på 533Mhz :/ , dette i CPU-Z

EDIT

Åfaen, minnet står som pc2-6400 og kjører på 400Mhz...

Har jo balistix 8500 med 1066MHz :wallbash:

Jeg har samme minne som deg, jeg kjører mine på 800 MHz. Men har sett ned timingen så den blir like kjapp (tror jeg) Satte den i alle fall på 4-4-4-12 ;)

Inne på CPU-Z, og på Memory Frequency står min på 400MHz da ^^

Temp min er på 60C idle, litt mye tror jeg :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...