AzurCloud Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 (endret) Skaffet meg Cakewalk's Sonar 6 Home Studio for noen måneder siden. Hadde hørt mye bra om programmet, men opplever selv at det er lite brukervennlig. Dette gjelder spesiellt å lage rytmen, noe som må skje ene og alene på PC-en siden vi ikke har anledning til å spille inn trommer på noen annen måte. Har prøvd å bruke forskjellige soft synth'er som har en del del drumkits lagt inn. Fungerer rimelig greit, men ettersom det er litt latency på midi-keyboardet jeg bruker er det vanskelig å få spillt inn lengre deler med trommer om gangen. Har derfor prøvd å lage små deler, men som blir håpløse å få limt sammen til noe sammenhengende etterpå. Hadde også hørt mye bra om den medfølgende softsynthen Session Drummer 2, men her er det jo bare mulighet for ferdige rytmer, noe som jeg ikke føler meg komfortabel med å bruke. Har hørt at det skal være mulighet for å lage egne tromme mønstre i Sonar 7 noe som er ekstremt irriterende for meg. Er det noen måte jeg kan gjøre dette enklere på, er veldig åpen for forslag. Er ellers misfornøyd med hvor tilsynelatende lite det går ann å gjøre med programmet. Fade inn/fade ut og andre enkle små ting. Er det bare meg eller bør jeg skaffe meg noe annet? Endret 2. februar 2008 av Crimson-Tide Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 (endret) har du stilt inn latency for lydkort og alt det der? session drummer spiller ikke kun ferdige rytmer nei jeg har brukt Sonar i en god stund nå. jeg var lite kjent med programmet og mislikte det veldig. men nå som jeg er bra kjent med programmet så kan jeg ikke tenke meg å bruke et annet program. testa cubase og annet men holder fast på sonar. enkelt og veldig brukervenlig program. hvis du vil så kan jeg lage en tutorial for sonar. for har tenkt på det en liten stund ettersom det er noen flere jeg vet om som ikke har kommet seg godt inn i programmet Endret 2. februar 2008 av DilliMusic Lenke til kommentar
AzurCloud Skrevet 2. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2008 (endret) Hadde vært utrolig flott hvis du kunne gjøre det. Takker for svar Forsto allikevel ikke helt hvordan man skulle kunne lage egne "midi-patterns" ut fra den videoen, selv om han sa at det gikk an på slutten. Må jeg bruke midi keyboardet eller er det noen slags sequencer jeg kan bruke? (Bruker du Home Studio eller Producer Edition?) Endret 2. februar 2008 av Crimson-Tide Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 jeg skal lage en tutorial fra alt helt basic til å ta opp audio, midi og mixing. og gå litt igjennom de forskjellige synthene som er med. inkludert session drummer 2 Lenke til kommentar
AzurCloud Skrevet 2. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2008 (endret) Kjempeflott, takk skal du ha Beklager redigering av forrige svar... Endret 2. februar 2008 av Crimson-Tide Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 jeg bruker selv producers edition 7. altså hvilket keyboard bruker du? midi keyboard altså. på min keystation 49e (49 keys) så spiller jeg hver enkelt sample (lyd fil. skarptromme, hihat eller annet) helt nederst på keyboardet (helt til venstre. de tynge notene) uten å bytte octav eller noe. har du en som er mindre og ikke kan spille av en enkelt lyd for seg selv kan du prøve å bytte octav. du har helt sikkert en knapp eller noe på keyboardet der du kan bytte octaver. så er det bare til å gjøre klar tracket til recording. og trykk på hoved record knappen i transport og ta opp slik du spiller det. skal ta for meg alt sammen ordentlig i tutorialen men får ikke gjort det før mandag eller tirsdag Lenke til kommentar
AzurCloud Skrevet 2. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2008 Line 6 Toneport KB37 (kombinert midi keyboard og lydkort). Dette er nok noe mindre enn det du har. Er kjent med hvordan man skifter oktav ja... Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 gå to octaver ned og spill på de nederste og skjekk om det er noe da. et eller annet sted på keyboardet Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 jeg skal lage en tutorial fra alt helt basic til å ta opp audio, midi og mixing. og gå litt igjennom de forskjellige synthene som er med. inkludert session drummer 2 ser ut som om jeg må gjøre dette neste uke to langkjøringer+glattkjøring og annet å gjøre denne uka. blir bra sliten men neste uke da slal jeg se å få gjort det Lenke til kommentar
AzurCloud Skrevet 5. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2008 (endret) Helt i orden Håper du tar med en forklaring på hvordan man kan håndtere midi "clips" hvis man vil flytte dem. Opplever at jeg ikke kan flytte dem hvor jeg vil... Endret 5. februar 2008 av Crimson-Tide Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå