Gå til innhold

Må ha mer minne, men hva er å anbefale?

lperik

Anbefalte innlegg

Har gått lei av den evige pagefile bruken til windows xp, tar jo evigheter før grafikken flyter skikkelig i UT2003. Har for tiden en 256mb twinMOS PC2700 brikke, men er det da anbefalt og kjøpe en lik 256mb brikke til eller bør jeg gå opp til PC3200 m/windbond feks?

Og et spørsmål til; Om jeg kjøper likt minne, er det da bedre med 2x 256mb enn 1x 256mb 1x 512mb? Og i tillfelle hvorfor?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp deg minne som er i samme hastighet som den brikken du har i dag, det anbefales ikke å bruke minne med forskjellig hastighet sammen.

Det er ikke raskere å ha 2x 256 MB minne på det hovedkortet ditt, så jeg hadde kjøpt en 512MB PC2700-brikke og satt inn sammen med den brikken du har nå.

Lenke til kommentar
Det er ikke raskere å ha 2x 256 MB minne på det hovedkortet ditt, så jeg hadde kjøpt en 512MB PC2700-brikke og satt inn sammen med den brikken du har nå.

Men hvorfor er det raskere på noen hovedkort? Fordi de kan kjøre dual ddr? og hva er det? :oops:

Lenke til kommentar
Kjøp OCZ Minne 2*512 PC3500 i Dual DDR, det blir heftigt det du..

skal d jeg jah.... :D

Heftigt dyrt hvertfall ;) Har nok ikke så mye kapital.. Ser nok ut som jeg går for en 256mb twinMOS PC2700 brikke til her.

Men kan dere vennligst sjekke her, trenger hjelp til å avgjøre om det er rammen min som hindrer meg i å komme høyere opp enn 148fsb på hovedkortet.

Lenke til kommentar
Kjøp deg en Pc 3200 brikke Twinmos med Winbond chips,har selv 2x256 Pc 2700 Twinmos og disse klarte ikke stort mere enn det du beskriver med moderate innstillinger.Så de har sønnen min fått i sin maskin.

Men går det da ann og dytte inn en 256mb twinMOS PC3200 windbond brikke i samme maskin som det allerede står 256 twinMOS PC2700 brikke? Blir isåfall bare midlertidig til jeg får nok penger til å kjøpe meg enda en PC3200 brikke og får begynt overklokkingen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...