Gå til innhold

1-2 gb for å lagre spill?

Noiz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Save-filer er ikke så store. Den største save-fila jeg har på PS3-en er på 3,6 MB og det er faktisk super rub a dub :p

Det er dog visse spill som krever at du innstallerer deler av spillet på harddisken for å få raskere loading og alt sånn der. Hvordan det funker vet jeg ikke, men det skal være lett å gå og slette under Game Data Utility. Alle har jo en 60 eller 40 GB harddisk så det burde ikke være noe problem.

Lenke til kommentar

Savegames tar som nevnt som regel 1-4MB. Av 12 spill jeg eier er følgende diskkrav:

4 av dem krever installasjon på henholdsvis 452MB (Orange Box), 130MB (Resistance), 4500MB (Oblivion), 2100MB (Heavenly Sword).

Noen av spillene, blant annet Ratchet & Clank og Folklore har valgfri installasjon for kjappere loading.

For mine spill kreves da da i snitt 600MB diskplass, men som du ser er det enkelte som trekker dette veldig opp, spesielt Oblivion.

Lenke til kommentar

noen som gikk på limpinnen?

så vidt jeg vet så har noiz brukt de siste dagene på å prate "dritt" om ps3 på dette forumet. etter litt etterforskning viser det seg at denne brukere er mest aktiv på microsoft-forumet.

xbox fanboy?

Lenke til kommentar
Kva så om det hadde tatt 1 gb for å lagre savegames?

Man kan putte inni denne disken, http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=343402 320gb, som man får kjøpt i dag på komlpett.no... og du kunne ha lagra 300 spel!

Har du råda til 300 spel ganger ca 400 kr ca 120.000 kr, så har du råd til ein harddisk til ps3'n din.

Helt enig med deg der! Vil faktisk anbefale alle med ps3, om å sette inn større hd! Med tanke på alle mulighetene man har med musikk, bilder, filmer osv.

Lenke til kommentar
Altså innstallere spill.. gjelder det mange av spillene? er enkelte umulige å spille uten innstallasjon? for da velger jeg heller data'n til det spillebehovet jeg har utenom xboxeksklusive titler..

Hvorfor i all verden har det noe å si? Du merker ingenting, det er standard med harddisk, oppgradering av HD er billig og enkelt. Skjønner ikke at du dropper PS3 fordi spill bruker HD-en til mellomlager.

Lenke til kommentar

noen av installeringene er jo patcher.. slik som den på 130mb til resistance feks.. er jo valgfritt om du vil bruke harddisk plass på slikt.. xboxen og kan vel få installert patcher til spillene ? skjønner ikke at det er en diskusjon om dette i det hele tatt. Er jo en kjempefordel om det brukes mellomlager på disken!

Lenke til kommentar
noen av installeringene er jo patcher.. slik som den på 130mb til resistance feks.. er jo valgfritt om du vil bruke harddisk plass på slikt.. xboxen og kan vel få installert patcher til spillene ? skjønner ikke at det er en diskusjon om dette i det hele tatt. Er jo en kjempefordel om det brukes mellomlager på disken!

Det er en kjempefordel ja. Men de 130MB er ikke en patch nei. Det er påkrevd, og det står det opplyst om bak på spillet.

Lenke til kommentar

Vitsen med å installere er å få kortere/ingen loading fordi det går fortere å lese data fra harddisk enn fra cd/dvd.

Det er noen spill som har dette som et valg, men ingen krever det.

Unntaket er at noen få spill dumper kanskje 50mb med systemfiler første gang man starter opp. MAO.. selv på en 40gb så har du plass til flere spill enn du noen gang vil kjøpe.

Endret av tidus2k4
Lenke til kommentar

loading går kjappere.. enkelt å greit.. :)Selv har jeg innstalert alle spillene med alternativ om det.. Synes det er greiest.. og, får jeg dårlig plass.. er det ikke værre enn å slette instalasjonen til de spillene jeg ikke spiller lengre.. :p er ikke veldig vanskelig..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...