Gå til innhold

AA+AF eller høy oppløsning?

Anbefalte innlegg

Jeg skal snart få meg et Sapphire Radeon 9700 og bare så jeg slipper å sitte å eksperimentere i evigheter spør jeg bare:

Bør man bruke AntiAliasing og Anisotropic Filtering eller høy skjermoppløsning?

Helst begge selvsagt, men hva bør man prioriere? For etter hva jeg har skjønt, blir resultatet noe av det samme. Eller tar jeg feil? Det ville vert greit å vite, for da slipper jeg alt styret med finne det ut selv. :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med R9700 kan man kjøre begge deler, ihvertfall per idag.

Men generelt sett ville jeg ha tatt 1280x1024 med 4xFSAA fremfor 1600x1200 uten AA anyday. 1024x768 vs 1600x1200 blir litt verre, det kommer veldig ann på skjermen, FSAA kvalieten og ikke minst spillet.

Ytelse tapet med bilinear anisotropic filtering (performance) er så lavt at du kan trygt sette den til 16x uten å tenke mer på det.

Lenke til kommentar
jeg prøvde å spille CS med AA og AF på i 1024x768, istedet for 1600x1200, men det klarte jeg ikke...synes den(grafikken) ble "blurry" og ufin jeg...

Kan ikke spille CS skikkelig i høyere oppløsning enn 1024x768 hvis du har planer om å bruke AWP/Scout. Sniper siktet blir mindre hvis du stiller opp oppløsningen.

Lenke til kommentar
Takker for svar, men da må jeg spørre om en ting til.

Blir ytelsestapet stort med 6xAA i forhold til 4xAA? :shrug:  

Bare lurer, for alle tester av Radeon 9700 jeg har sett bruker 4xAA.

Vel, med tanke på at forbedringen fra 4x til 6x ikke er spesiell stor så vil jeg si ja, ihvertfall i de mest krevende spillene.

Lenke til kommentar
Jeg skal snart få meg et Sapphire Radeon 9700 og bare så jeg slipper å sitte å eksperimentere i evigheter spør jeg bare:

Bør man bruke AntiAliasing og Anisotropic Filtering eller høy skjermoppløsning?

Helst begge selvsagt, men hva bør man prioriere? For etter hva jeg har skjønt, blir resultatet noe av det samme. Eller tar jeg feil? Det ville vert greit å vite, for da slipper jeg alt styret med finne det ut selv. :D

-En ting jeg inne i mellom opplever er at med høy aa kan tekst bli litt "blurry". Feks i BA-1942. Nå fiksa vel ene patchen det, men jeg har også sett det i andre spill jeg har av litt eldre dato.

Men som en liten bjørn sa en gang -Ja takk, begge deler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...