Gå til innhold

Gamer pc Intel 15k

Anbefalte innlegg

Hei

Skal sette sammen pc for ein kompis, er ikkje heilt oppdatert på det nyeste av det nye for tida, så trenger litt hjelp

ang. utvelgelse av komponenter. Ser for meg makspris på 15k, altså med frakt inkludert. Han skal og ha ny skjerm (20",22" lcd?).

Intel X38 er vegen å gå, eller vente på X48?

DDR2 eller DDR3, kostnad vs ytelse?

Skjermkort? Radeon HD3870 X2 virker bra.

Quad eller dual core til gaming?

PSU? Holder vel med gode 600W?

Takker for tilbakemelding.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Intel Quad prosessorer skal ikke brukes på spill PC-er, fordi det er svært få spill som støtter denne prosessoren (vet ikke hvorfor, stod på www.intel.com).

DDR2 er nok mere enn godt nok, selv for en gamer pc, og det er det rimligste.

GeForce 8600M GTX er vel det ypperligste for tiden, har jeg ikke rett?

Hold deg til 600W, ikke mindre med tanke på mulig fremtidig oppgradering..

En dyr god lcd skjerm er nok like god som mange andre. Størrelsen går på smak og behag, MEN større skjermer betyr høyere priser for å holde på oppløsningen..

Det var det fra meg.

Lykke til!

Endret av diskusjonsgjest
Lenke til kommentar

Jaha? det er da ikke noe problem.

Edit:

At spill ikke støtter/klarer og utnytte fire kjerner fremfor en/to betyr ikke at det ikke vil fungere.

Grunnen til at mange anbefaler to fremfor fire kjerner, er at de fleste spill ikke tar i bruk mer enn en eller to kjerne®, og da kan det være bedre med to litt raskere kjerner enn fire noe tregere. Kjører de derimot på lik hastighet vil resultatet bli ganske likt.

Endret av Mit
Lenke til kommentar
Jaha? det er da ikke noe problem.

Edit:

At spill ikke støtter/klarer og utnytte fire kjerner fremfor en/to betyr ikke at det ikke vil fungere.

Grunnen til at mange anbefaler to fremfor fire kjerner, er at de fleste spill ikke tar i bruk mer enn en eller to kjerne®, og da kan det være bedre med to litt raskere kjerner enn fire noe tregere. Kjører derimot på lik hastighet vil resultatet bli ganske likt.

Der er sant, altså, det er ikke noe poeng i å pøse ut en masse penger for noe slikt..

Lenke til kommentar
Neste generasjons GeForce (9xxx?) er vel ein tid unna, så det Radeon kortet virker vel det beste alternativ atm eller?

Har sjølv 8800GTS i min maskin, og den er gammel..

Jeg vedder ræva mi på at du ikke vil se forskjell på 8800GTS og det Radeon kortet.. Hvis du ikke bruker forstørrelsesglass på en høyoppløsningsskjerm og bruker en super avansert stoppeklokke med 6 sifret desimaltall for å måle hastigheter etv (...).

Denne tråden har utviklet seg mere og mere til at man konkurerer om de beste innleggene, er det ikke så?

Forresten, til trådstarter: Vista er ypperlig det er den programvaren du bør anskaffe til maskinen =D

Lenke til kommentar
Hei

Skal sette sammen pc for ein kompis, er ikkje heilt oppdatert på det nyeste av det nye for tida, så trenger litt hjelp

ang. utvelgelse av komponenter. Ser for meg makspris på 15k, altså med frakt inkludert. Han skal og ha ny skjerm (20",22" lcd?).

Intel X38 er vegen å gå, eller vente på X48?

DDR2 eller DDR3, kostnad vs ytelse?

Skjermkort? Radeon HD3870 X2 virker bra.

Quad eller dual core til gaming?

PSU? Holder vel med gode 600W?

Takker for tilbakemelding.

Ville selv ha kjøp en E8400, 4gb 8500 ram, og 1-2 2870X2 (vet ikke vilket HK som støtter Quad-CrossFire)... HK har jeg ingen anbefalinger på ATI sockel...

Ville ha lagt litt mere penger i en PSU og kjøpt en bra 800Watt, isteden for 600W.. Mener selv Core2Duo er best til gaming, men skal han ha pcen i flere år fremover ville jeg ha godt for en Core 2 Quad Q9300...

Vil selv anbefale denne ViewSonic 19" med 1680x1050 til gaming, knall bra bilde...

Hadde 22" før, men ville prøve denne 19"... Stor fornøy :thumbup:

Lenke til kommentar

Det burde jo være forskjell på eit 8800GTS til under 2000 kr og eit mykje nyare kort frå ATI med to gpuer til over 3000 kr.. Spesiellt viss han går for stor skjerm med ditto oppløysning, 1024mb minne på sistnevnte er vel også ikkje ein uting då.

E8400 koster bare 1364,-, mens E8500 koster 1993,-, 3000 Mhz vs. 3160 Mhz? Det må da være feil?

Mellomlegg på 629 kr for ekstra 160 Mhz?

Lenke til kommentar

Må vel bare starte med å si at jeg er GeForce fan :whistle: Har selv det nye GTS kortet (G92) og må si meg veldig fornøyd. Vil kanskje anbefale å gå for 8800 GT istedefor, pris vs ytelse. Når det kommer til prosessor så spørs det vel om du tenker på dagens spill eller både dagens og fremtidens spill. 4-kjerners vs 2-kjerners er nok noe som er litt smak og behag og som vil være et diskutert tema lenge. :p Vet ikke så ekstremt mye om DDR3 vs DDR2, vil nok tro at DDR2 er godt nok, men ser at DDR3 dropper mye i pris. Hovedkort kommer rett og slett an på om du skal OC, om du går for DDR3 eller 2 etc. Har selv en Antec TruePower Quattro 1000w PSU mest pga future proof. Tror Corsair sine PSUer er bra, så kan sikkert se litt nærmere på de. Har også en Samsung 226CW og er veldig fornøyd, men tror at 226BW er rundt like bra og billigere. Er ikke så inne på kabinett markedet akkurat nå så vil la noen andre hjelpe deg der. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...