peik79 Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 (endret) Hei! Her er mitt bidrag fra stormen på vestlandet... Noen synspunkter? Fyr løs.... Endret 3. februar 2008 av peik79 Lenke til kommentar
christofferv Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Det første bildet ditt har du brukt for lang lukkertid på, det ble for "mykt" i bildet til at det kan være eit stormbilde, og det mitterste var så som så. Det siste bildet derimot har stort potensiale.. Jeg liker ikke helt det at den store bølga som kræsjer inn mot land nærmest går i eit med himmelen. Du skulle fått litt større kontrast mellom skyer og himmel, og kanskje klonet vekk de fuglene. De er mer støy enn de er fine i dette bildet. Felles trekk for alle bildene: Kjedelige farger, og greitt nok at det er ein storm, og fargene allerede er kjedelig, men du kunne fått frem større kontrast, og detaljer i bildet. Lenke til kommentar
peik79 Skrevet 1. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2008 Det første bildet ditt har du brukt for lang lukkertid på, det ble for "mykt" i bildet til at det kan være eit stormbilde, og det mitterste var så som så. Det siste bildet derimot har stort potensiale.. Jeg liker ikke helt det at den store bølga som kræsjer inn mot land nærmest går i eit med himmelen. Du skulle fått litt større kontrast mellom skyer og himmel, og kanskje klonet vekk de fuglene. De er mer støy enn de er fine i dette bildet. Felles trekk for alle bildene: Kjedelige farger, og greitt nok at det er ein storm, og fargene allerede er kjedelig, men du kunne fått frem større kontrast, og detaljer i bildet. Takk for tilbakemelding.. Helt ny i "faget" så alle tilbakemeldinger mottas med takk.. Noe tips til hvordan en kan få litt mer fart i fargene? Jeg har justert opp saturasjonen, noe mer en dette synes jeg at blidene fort ser uekte ut.. Lenke til kommentar
christofferv Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 (endret) Ja.. Det er vel ganske umulig å få fine farger i ein forholdsvis svart/hvit omgivelse. Du kunne prøvd å få tona opp hvit fargen i bildet, og tona ned svart fargen slik at det ble en større kontrast i bildet. (Bare husk å ikke overeksponer og undereksponer bildene!) Min favoritt var helt klart det nederste. Men som sagt så er kontrasten litt liten mellom himmel og bølger, og du skulle prøvd eit anna utsnitt (croppet annerledes).. Endret 1. februar 2008 av cv-trial Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Takk for tilbakemelding.. Helt ny i "faget" så alle tilbakemeldinger mottas med takk.. Noe tips til hvordan en kan få litt mer fart i fargene? Jeg har justert opp saturasjonen, noe mer en dette synes jeg at blidene fort ser uekte ut.."Saturasjon" heter metning på norsk btw. Fargene trenger du ikke gjøre så mye med, men kontrasten bør økes for å få mer liv, og jeg ville også croppet ut de mest dramatiske delene. Et lite forslag ligger vedlagt, men du vil få mye bedre effekt av å gjøre det på originalfilen. Her har jeg bare brukt litt levels og curves for å justere kontrasten, og croppet bildet en god del... Lenke til kommentar
peik79 Skrevet 1. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2008 Takk for tilbakemelding.. Helt ny i "faget" så alle tilbakemeldinger mottas med takk.. Noe tips til hvordan en kan få litt mer fart i fargene? Jeg har justert opp saturasjonen, noe mer en dette synes jeg at blidene fort ser uekte ut.."Saturasjon" heter metning på norsk btw. Fargene trenger du ikke gjøre så mye med, men kontrasten bør økes for å få mer liv, og jeg ville også croppet ut de mest dramatiske delene. Et lite forslag ligger vedlagt, men du vil få mye bedre effekt av å gjøre det på originalfilen. Her har jeg bare brukt litt levels og curves for å justere kontrasten, og croppet bildet en god del... Takker for supre svar... prøvd å justere kontrast og levels.. det er dessverre mye støy på blidet.. Må nevne at den sprøyten sto omtrent 15-20 meter i luften.. fantastisk dag på stranden.. Lenke til kommentar
peik79 Skrevet 1. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2008 (endret) Ja.. Det er vel ganske umulig å få fine farger i ein forholdsvis svart/hvit omgivelse. Du kunne prøvd å få tona opp hvit fargen i bildet, og tona ned svart fargen slik at det ble en større kontrast i bildet. (Bare husk å ikke overeksponer og undereksponer bildene!) Min favoritt var helt klart det nederste. Men som sagt så er kontrasten litt liten mellom himmel og bølger, og du skulle prøvd eit anna utsnitt (croppet annerledes).. Cropet bildet litt og fjernet fulen.. får bruke litt mer tid en annen dag.. Men ser at resultatet på blidet kan bli bedre ved å justere kontrast og levels.. takk for tipset.. Endret 13. mars 2008 av peik79 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå