Gå til innhold

Bærbar - god oppløsning og lite støy

voodz

Anbefalte innlegg

Hei folkens

Jeg ser at det er mange med god peiling på hardware her inne, og ønsker derfor å benytte meg av deres ekspertise. Forhåpentligvis er det noen som kan bidra til å finne den maskinen som best passer mine behov :-)

Det jeg er på jakt etter:

- En bærbar med god oppløsning. Gjerne 1280x1024 om dette lar seg gjøre.

- Støysvak

- Minst 2GB RAM, gjerne med (eller muligheten) for 4GB RAM

- Skjerm ikke større enn 15,4 - skader ikke med noe mindre så lenge det er mulig å kjøre med en ok oppløsning

- Pris under 10000, gjerne et par tusenlapper billigere om det lar seg gjøre.

Størrelse på harddisk, batteritid og prosessor er bare bonus for min del. PCen vil bli brukt til MP3, spill som krever litt RAM (men som ikke har behov for god grafikk), office og nedlasting.

Finnes det noen PCer der ute som dekker mine behov?

På forhånd takk for alle råd :-)

Endret av voodz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dell XPS 1530 ;)

Takk for raskt svar. XPS M1530 virker ganske bra, men jeg ser at oppløsningen er på 1280x800. Finnes det ingen laptoper som klarer å overgå dette?

Er det noen som har testet denne? Hvordan er ytelsen og støynivået?

Edit: NM, ser det er laget en egen tåd om denne.. kan vel lese litt der :-)

Endret av voodz
Lenke til kommentar
XPS 1530 er foreslått. Er det noen der ute som har formeninger om hvordan multicom sine maskiner kan matche denne?

F.eks JFT02 med 4GB RAM? JFT02 hos multicom

Vil man merke forskjell på en SATA 5400RPM og en 7200RPM. Hvordan påvirker dette ytelse, støy og batteritid?

Jeg vurderte å kjøpe samme pc(JFT02), men etter å ha forhørt meg med Multicom angående støy og fikk denne tilbakemld.:

"PC-en skal være rimelig støysvak, sålenge den ikke blir kraftig belastet." valgte jeg heller å bestille XPS M1530 som vist nok skal være en rå maskin!

Ytelsesmessig skal JFT02 visstnok være meget bra!

Lenke til kommentar
XPS 1530 er foreslått. Er det noen der ute som har formeninger om hvordan multicom sine maskiner kan matche denne?

F.eks JFT02 med 4GB RAM? JFT02 hos multicom

Vil man merke forskjell på en SATA 5400RPM og en 7200RPM. Hvordan påvirker dette ytelse, støy og batteritid?

Jeg vurderte å kjøpe samme pc(JFT02), men etter å ha forhørt meg med Multicom angående støy og fikk denne tilbakemld.:

"PC-en skal være rimelig støysvak, sålenge den ikke blir kraftig belastet." valgte jeg heller å bestille XPS M1530 som vist nok skal være en rå maskin!

Ytelsesmessig skal JFT02 visstnok være meget bra!

Jeg ser at JFT02 får 9av10 hos dinside på støy. Dette er med en 5200RPM-disk.

Personlig føler jeg at denne maskinen med 4GB RAM virker veldig lovende. Er det noen som har formeninger om hva som er bedre/dårligere i forhold til XPS M1530 og Compaq 6715b? Vil det være merkbar forskjell støymessig om man oppgraderer til en 7200RPM-disk?

Takk for alle innspill

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...