f00b Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Jeg har en MySQL & PHP database som ligger på domeneshop. Denne skulle jeg gjerne ha flyttet over til min lokale PC. Jeg har installert WAMP, og har opprettet en MySQL database med samme navn som den jeg har på domeneshop. Hvordan er det jeg går frem for å få dette til å fungere ordentlig? Lenke til kommentar
CruellaDeVille Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Tenker du for å få mysql til å fungere ordentlig eller hvordan ta dump av databasen på webhotell og dumpe den i egen? Det siste er ganske enkelt: Kommandogrensesnitt mot webhost: mysqldump -u dittbrukernavn -p databasenavn>filnavn.sql [enter] du får spørsmål om passord, skriv det, trykk enter og vips du har en sqlfil som kan dumpes lokalt. For å få det inn lokalt: Logg inn på mysql via kommandogrensesnitt. skriv source /full/sti/til/backupfilen/du/har/laget/filnavn.sql [enter] og vips du har dumpet databasen inn Alternativt: hvis mysql ligger i path, mysql -u dittbrukernavn -p databasenavn<filnavn.sql [enter] og passord seffers. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå