Gå til innhold

Terrorister fjerndetonerte tilbakestående kvinner i Irak, minst 64 døde på kjæledyrmarkeder

Anbefalte innlegg

Så du har ingen standpunkter annet en at krig er galt?

Det spørs hvilken krig du snakker om. Da Irak innvaderte Kuwait og nektet å trekke seg ut selv da FN vedtok sanksjoner så synes jeg det var helt riktig av koalisjonen å drive de irakiske soldatene ut av Kuwait. Da Nazi-Tyskland invaderte Polen synes jeg det var riktig av dem som erklærte krig mot Nazi-Tyskland.

Krig vil alltid være det dårligste alternative og bør kun brukes når alle andre ting er prøvd og ikke nytter. Det var ikke tillfellet før USA gikk inn i Irak.

Endret av Glimti
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

blir sprengt opp pga. en okkupasjon. Og du ønsker å angripe enda mer?

Militære mål, hos de ansvarlige. Hadde Iran angripet et hvilket som helst USA-alliert land med samme midler hadde USA umiddelbart gått til motaksjon. På grunn av måten krigen føres i Irak legges all skyld for alt som skjer, uansett hvem som gjør hva, ved USAs føtter, av en samlet verdensbefolkning som går rundt med inntrykket av at dette IKKE er en verdenskrig og religionskrig.

Stabiliser de to landene og bruk diplomati.

Tar du psykopater på ordet i ditt daglige liv?

Det var ingen terrorister i Irak før USA invaderte landet

Irak var blandt de største terrorsponsorene i verden. For ikke å si at de terroriserte sitt eget folk. Uansett legitimerer ikke USAs okkupasjon og fjerning av Saddam etnisk rensning og folkemord av Saudi-Arabia, Iran og Syria.

og så lenge de er der overbevises stadig nye folk om å dra til Irak for å kjempe mot imperialismen.

Så nå er det blitt imperialisme å fjerne diktatorer, fremme demokrati, menneskerettigheter, fri økonomi osv.?

Synes folk har en veldig stor tendens til å "leke" med ordboken.

Hvordan i alle dager ser du for deg at man skal vinne denne kampen? Hvordan tror du en seier kan se ut?

Militæraksjon mot Iran og Syria. Bombe alle militære, strategiske mål sønder og sammen slik som ble gjort med Irak i 1991. Deretter holde oppsyn over dem via flybaser i nærområdet.

For alt vi vet er disse tilbakestående kvinnene utnuttet og lurt av amerikanerne. Er påstander der ute om at USA (CIA) selv ligger bak og iscenesetter såkallte selvmordsaksjoner.

Slike udokumenterte påstander ligger i samme skuff som at Elvis lever eller månen er laget av ost.

Ikke glem at USA har 60 000 kontraktører i Irak. Man har sågar satt torturen ut på anbud, det ble avslørt i forbindelse med Abu Ghraib avsløringen.

Bildene ifra Abu Ghraib er meningsløse. Det eneste de viste oss var makten digitalkameraet har fått og hvor tankeløse massene er.

Så du synes ikke de (det vil da si at også vi) har nok å styre med i Afghanistan og Irak?

Nei. Verden er en søppelfylling og trenger opprydning. Verden burde betale inn til FN, og FN burde betale for alle amerikanske aksjoner som går på å tippe over diktaturer og å fremme demokrati og menneskerett.

Jeg tror hele verden skal være glad for at 8 år med cowboymentalitet nå tar slutt. La heller litt mere jordnære folk overta ansvaret.

Nå er jeg faktisk både kommunist og ville stemt demokratisk om jeg var amerikaner selv da. Men verden er et jævlig sted, og fiende nummer èn nå er den nye islamske ideologien som brer om seg. Den nye fascismen i verden.

På 1900 tallet fikk vi fascismen. I 20-årene fikk vi nazismen. Deretter fikk vi kommunismen, som viste sitt sanne ansikt i 40 og 50 årene. I 1970-årene fikk vi ISLAMISMEN.

Akkurat som alle de foregående ganger, så velger verdens befolkning å se bort ifra det som skjer, fordi det ikke direkte anngår demselv... ennå...

Endret av guardianpegasus
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Men verden er et jævlig sted, og fiende nummer èn nå er den nye islamske ideologien som brer om seg. Den nye fascismen i verden.

Mulig at man kan tenke det, men det har vist seg å være feil å uttale det.

Bush kom jo med slike signaler selv rett etter 9/11, og i ettertid var det noe han har angret på. Vi har ikke problemer med religioner, men vi har heller problemer med forskjellige kulturer. Sleng så på at vi har et dobbeltmoralistisk forhold til egne verdier, så er det ikke rart at vi sliter med å bli oppfattet som troverdige.

:)

Lenke til kommentar

Militære mål, hos de ansvarlige. Hadde Iran angripet et hvilket som helst USA-alliert land med samme midler hadde USA umiddelbart gått til motaksjon. På grunn av måten krigen føres i Irak legges all skyld for alt som skjer, uansett hvem som gjør hva, ved USAs føtter, av en samlet verdensbefolkning som går rundt med inntrykket av at dette IKKE er en verdenskrig og religionskrig.

Ok, du sier vi skal angripe militære mål. Men hadde Iran gjort det så hadde du forventet at de fikk hardt tilbake? Men når dette faktisk skjer den andre veien. Så er det fanatiske psykopater som gjør det?

Tar du psykopater på ordet i ditt daglige liv?

Bedre enn å begynne å slå til de fordi jeg ikke tror de vil høre på meg. Og hvem er psykopatene? Er hele det iranske regimet psykopater?

Så nå er det blitt imperialisme å fjerne diktatorer, fremme demokrati, menneskerettigheter, fri økonomi osv.?

Synes folk har en veldig stor tendens til å "leke" med ordboken.

Så ifølge denne logikken, så har ingen av historiens imperier faktisk vært imperialister. Fordi de mente at de innførte ett bedre system?

Militæraksjon mot Iran og Syria. Bombe alle militære, strategiske mål sønder og sammen slik som ble gjort med Irak i 1991. Deretter holde oppsyn over dem via flybaser i nærområdet.

Aight, og hvor bra funket det? Sånn heeelt seriøst. Terrorisme mot USA og mot vestlige interesser. Det kommer ut av slike handlinger.

Nei. Verden er en søppelfylling og trenger opprydning. Verden burde betale inn til FN, og FN burde betale for alle amerikanske aksjoner som går på å tippe over diktaturer og å fremme demokrati og menneskerett.

Aight, vi satser på en verdenskrig for å fikse verden. Jeg føler den.

Lenke til kommentar
Slike udokumenterte påstander ligger i samme skuff som at Elvis lever eller månen er laget av ost.

Still deg selv heller spørsmålet; "med alt det jeg allerede vet og har lest om amerikanske operasjoner (og psy-op) rundtomkring, tror jeg så de er i stand til/er troende til, å ligge bak noen av de såkallte selvmordsbombene som har eksplodert blandt sivile i Irak?" Mitt ærlige svar er; ja? nei?

Endret av Mekanicus
Lenke til kommentar

Aight, vi satser på en verdenskrig for å fikse verden. Jeg føler den.

Hell yeah!!! Men man må sørge for å dekke jorden jevnt med atombomber. Jeg sier det med Megadeath: "Launch the polaris. The end doesn't scare us." Bare små jenter og feiginger er i mot atomvåpen :D

Mutually Assured Destruktion høres da ganske ryddig ut hvertfall.

Lenke til kommentar
Jeg tror ærlig talt ikke at amerikanerne organiserer selvmordsaksjoner nei.

Ikke på samme måte som irakere selv nei, men heller ufrivillige "selvmordsbombere" som ikke aner at de f.eks. kjører rundt med sprengstoff skjult i bilen, og som kan fjernutløses.

Lenke til kommentar

Ikke på samme måte som irakere selv nei, men heller ufrivillige "selvmordsbombere" som ikke aner at de f.eks. kjører rundt med sprengstoff skjult i bilen, og som kan fjernutløses.

Det finner jeg enda mindre sannsynlig.

Lenke til kommentar
Så du har ingen standpunkter annet en at krig er galt?

Det spørs hvilken krig du snakker om. Da Irak innvaderte Kuwait og nektet å trekke seg ut selv da FN vedtok sanksjoner så synes jeg det var helt riktig av koalisjonen å drive de irakiske soldatene ut av Kuwait. Da Nazi-Tyskland invaderte Polen synes jeg det var riktig av dem som erklærte krig mot Nazi-Tyskland.

Krig vil alltid være det dårligste alternative og bør kun brukes når alle andre ting er prøvd og ikke nytter. Det var ikke tillfellet før USA gikk inn i Irak.

Da er vi helt enige om akuratt det punktet. :)

Lenke til kommentar

Like interessant som alle andre konspirasjonsteorier.

Lenke til kommentar

Like interessant som alle andre konspirasjonsteorier.

Konspirasjonsteorier som at:

USA innvaderte Irak for å frigjøre det Irakiske folk fra diktatoren Saddam Hussein, som kunne ha eller skaffe masseødeleggelsesvåpen og samarbeidet med Al-Quaida, så USA kunne endelig spre frihet og demokrati i midt-østen.

For ærlig talt er det en av de minst sannsynlige konspirasjonsteoriene.

Lenke til kommentar
Du har heller inget begrep om hva terror er.

Terror handler om å spre frykt.

Det finnes flere typer terror. Bl.a "vanlig" terrorisme, hvor politiske eller religiøse grupper tar gisler eller sprenger bomber, eller statsterror, hvor myndighetene bevisst sprer frykt blant folket, ved å drepe uskyldige og sivile.

Lenke til kommentar

Amerikanerne organiserer selvmordsaksjoner i Irak for å få enda flere enn de som er der fra før? For en helt latterlig teori. Noe av det dummeste jeg har hørt på lang tid.

Og den amerikanskje offisielle begrunnelsen for en krig er vell kanskje ikke hva man kan kalle en konspirasjonsteori?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det finner jeg enda mindre sannsynlig.

Enig i at det høres usannsynlig ut, men så vet man av erfaringer at sannheten først kommer frem mange år etter hendelsene. En indikasjon på mulige skitne tricks er plagene som soldatene pådrar seg i ettertiden. Jeg tenker da ikke bare på psykiske plager. Husker fra min egen tid i forsvaret hvor jeg snakket med en amerikansk jagerpilot som ganske kryptisk sa noe sånt som "hadde dere visst hva vi egentlig driver på med når vi øver i Norge, så hadde det blitt skikkelig bråk".

Go figure out!?

Hører forresten at John Mccain sier han vil forfølge Osamapusen til helvetes porter. Virkelig lekkert at tullebukkene fortsetter å bruke bibelske metaforer.

:whistle:

Lenke til kommentar
Enig i at det høres usannsynlig ut, men så vet man av erfaringer at sannheten først kommer frem mange år etter hendelsene. En indikasjon på mulige skitne tricks er plagene som soldatene pådrar seg i ettertiden. Jeg tenker da ikke bare på psykiske plager. Husker fra min egen tid i forsvaret hvor jeg snakket med en amerikansk jagerpilot som ganske kryptisk sa noe sånt som "hadde dere visst hva vi egentlig driver på med når vi øver i Norge, så hadde det blitt skikkelig bråk".

Så var det dette med kilde og dokumentasjon vs synsing. Gjør de "mer" enn vi får høre om på kveldsrevyen? Godt mulig. Driver de med det Meckanicus påstår? Jeg har enda ikke sett noen bevis eller kildehenvisning. Venter spent...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...