Boomerang Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Hvis noen spør deg "Hva er ditt livssyn?", hva svarer du? Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 (endret) Jeg vil nok da svare: "Nei, du det er jeg ikke helt sikker på. Det er så mange svakheter med mer eller mindre alle livssyn, at jeg ikke har klart å valgt et spesielt. Vil vel da heller kalle meg agnostiker, som plukker og mikser litt når det gjelder etikk og moral. Selektiv agnostiker som heller meget mot ateisme og skeptisisme, kanskje. Jeg er veldig stor fan av bevis, men med et kritisk syn er det vanskelig å finne helt rene fakta som man kan stole 100% på. Grunnen til at jeg ikke vil slå meg til ro med noe, er fordi jeg ikke vil basere mitt LIVSsyn på fakta man ikke helt vet om er slik eller sånn. En ting er å basere sitt politiske syn på det, men det blir noe helt annet. Man skal tross alt leve etter sitt livssyn, og da vil jeg helst ikke basere det på en illusjon eller noe usikkert." Endret 1. februar 2008 av Zaran Lenke til kommentar
strayder Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Jeg vil nok da svare: Nei, du det er jeg ikke helt sikker på. Det er så mange svakheter med mer eller mindre alle livssyn, at jeg ikke har klart å valgt et spesielt. Vil vel da heller kalle meg agnostiker, som plukker og mikser litt når det gjelder etikk og moral. Selektiv agnostiker som heller meget mot ateisme og skeptisisme, kanskje. Jeg er veldig stor fan av bevis, men med et kritisk syn er det vanskelig å finne helt rene fakta som man kan stole 100% på. Grunnen til at jeg ikke vil slå meg til ro med noe, er fordi jeg ikke vil basere mitt LIVSsyn på fakta man ikke helt vet om er slik eller sånn. En ting er å basere sitt politiske syn på det, men det blir noe helt annet. Man skal tross alt leve etter sitt livssyn, og da vil jeg helst ikke basere det på en illusjon eller noe usikkert. Oki, vi har skjønt det! Minitrollet Zaran mine damer og herrer! Han troller, eller fucker opp stemningen, en sann stråmanns stråmann om man vil.... On topic: Ateist! På min hals! Er totalt overbevist om at hele guds konseptet er bare tull og tøys, funnet på av makt syke mennesker og vidre formidlet under kirke møtet i år 340.... Der blant ennet denne jesus brått ble guds sønn. Skulle ønske at alle mennesker kunne leve i fred og er overbevist om at vi kan det hvis vi dropper religion. Vi har liksom forsøkt å skape "fred" i verden i to tusen år uten å lykkes MED tro og nå er tiden inne for å prøve uten tro, enten de som tror vil eller ikke. Tiden er moden for et scene skifte, det er brennsikkert! Vi kan klare å redde menneske slekten hvis vi (det vil si de troende) skjønner at religion ikke er veien å gå, hvis ikke er vi fortapt, eller i beste fall ender vi opp med å dele verden i de som ikke tror og reiser herifra kontra galninger som tror og blir her til det smeller.... noe de jo i utgangs punktet ønsker, for da kommer de jo fortere til herligheten sin! Men jeg er "hellig" overbevist om at det første alternativet er den eneste måten vi kan redde oss som rase på. Den siste er og blir destruktiv og selv utslettende, det sier seg selv.... For meg er religion selve roten til alt ondt her i verden og jeg er overbevist om at verden ville vært en langt bedre plass uten.... DET er mitt syn på saken Lenke til kommentar
chokke Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Skeptisk ! Vet ikke hva jeg kalles, tror det går under ateist selv om jeg prøver å være "åpen", ikke kalle personen tjukk i huet fordi h*n tror at h*n vil få det bedre i etterlivet om h*n ikke spiser det og det. Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Oki, vi har skjønt det! Minitrollet Zaran mine damer og herrer! Han troller, eller fucker opp stemningen, en sann stråmanns stråmann om man vil.... Fy faen du er så kul når du sier det på den måten. Hva vil du frem til? Lenke til kommentar
Atald Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Meget skeptisk agnostiker, evt ateist, det kommer an på hvem som spør. Lenke til kommentar
strayder Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Oki, vi har skjønt det! Minitrollet Zaran mine damer og herrer! Han troller, eller fucker opp stemningen, en sann stråmanns stråmann om man vil.... Fy faen du er så kul når du sier det på den måten. Hva vil du frem til? Frem til? Du har jo allerede svart på ditt eget spørsmål jo, at du liker å "trolle" litt for å få svar fordi du er lei av de samme spørsmålene får de samme svarene.... Var det ikke det du mente? Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Oki, vi har skjønt det! Minitrollet Zaran mine damer og herrer! Han troller, eller fucker opp stemningen, en sann stråmanns stråmann om man vil.... Fy faen du er så kul når du sier det på den måten. Hva vil du frem til? Frem til? Du har jo allerede svart på ditt eget spørsmål jo, at du liker å "trolle" litt for å få svar fordi du er lei av de samme spørsmålene får de samme svarene.... Var det ikke det du mente? ..og derfor måtte du bare prøve å latterliggjøre meg ved å si fire-fem negative ting som du synes om meg. Hva ville du oppnå med det egentlig? At folk skal le av meg? At de skal se opp til deg fordi du håner noen? Det er virkelig å være kul. Jeg har aldri prøvd å "trolle" noe mer enn ca. alle de andre, bare det faktum at jeg har stilt spørsmål som ingen andre gjorde. Jeg gav dere en sjanse til å diskutere. Skal jeg da henges ut for det? Er det virkelig så jævlig å se noen lufte meninger som ikke blir sett på i samme vinkel som allmennheten? Nigga, please. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Menneskesynet? Jeg eller dem? Lenke til kommentar
strayder Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 (endret) ..og derfor måtte du bare prøve å latterliggjøre meg ved å si fire-fem negative ting som du synes om meg. Hva ville du oppnå med det egentlig?At folk skal le av meg? At de skal se opp til deg fordi du håner noen? Det er virkelig å være kul. Jeg har aldri prøvd å "trolle" noe mer enn ca. alle de andre, bare det faktum at jeg har stilt spørsmål som ingen andre gjorde. Jeg gav dere en sjanse til å diskutere. Skal jeg da henges ut for det? Er det virkelig så jævlig å se noen lufte meninger som ikke blir sett på i samme vinkel som allmennheten? Nigga, please. Beklager hvis du ser det sånn, det var altså ikke det jeg mente med innlegget. Jeg trodde du faktisk MENTE at du var et troll, eller et stråtroll om du vil, og responderte derfor deretter. Beklager virkelig hvis dette ikke var tilfelle. Ser nå at dette ikke var så lurt..... Zaran, sjekk PM... Endret 1. februar 2008 av strayder Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 (endret) Yeah, det går greit. Men bobla bare sprakk. Jeg har jo tross alt blitt tatt for å være kristen, nazi-sympatist og andre rare ting bare ved å stille spørsmål, så da ble jeg litt lei da jeg til slutt trodde folk så på meg som en som bare trollet/spammet for å være jævlig. Men det ble litt off-topic Endret 1. februar 2008 av Zaran Lenke til kommentar
MadsFN Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Jeg følger de kristne tradisjonene som dåp, konfirmasjon, jul, påske osv. Men egentlig så gir jeg faen i alt som heter gud jesus og alt det skvipet der. Noen som kan definere meg? Lenke til kommentar
BlueBench Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Hvis noen spør deg "Hva er ditt livssyn?", hva svarer du? Da svarer jeg humanisme. NB: er det livs- eller gudsanskuelse trådstarter spør etter? Hint, hint. Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 (endret) Jeg følger de kristne tradisjonene som dåp, konfirmasjon, jul, påske osv. Men egentlig så gir jeg faen i alt som heter gud jesus og alt det skvipet der. Noen som kan definere meg? Hobbykristen? Jeg blir hobby"satanist" når jeg er på konsert. Endret 1. februar 2008 av Zaran Lenke til kommentar
strayder Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Jeg følger de kristne tradisjonene som dåp, konfirmasjon, jul, påske osv. Men egentlig så gir jeg faen i alt som heter gud jesus og alt det skvipet der. Noen som kan definere meg? He he nei det TØRR jeg ikke Du klarer det selv vel? Hva vil det si at du gir F? At du ikke tror på det? I så fall er definisjonen ATEIST! Jiiiihaaaaa Lenke til kommentar
StockDama Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Jeg følger de kristne tradisjonene som dåp, konfirmasjon, jul, påske osv. Men egentlig så gir jeg faen i alt som heter gud jesus og alt det skvipet der. Noen som kan definere meg? Ateist som vil ha penger og fridager =) Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Religiøs anarkist. Jeg tror at det er mulig å skape et samfunn der folk kan bestemme over egne liv uten å intensjonelt ødelegge for andres liv og frihet. Dette er en tro, på lik linje med religiøs tro, men av anarkistisk art. Altså: Jeg synes det er viktig å sette spørsmål ved all autoritet, og å hele tiden prøve å motbevise sine egne meninger og teorier, fordi at hver gang man motbeviser seg selv har man lært noe nytt. Den eneste teorien min som ikke aktivt prøver å motbevise er at det på en eller annen måte er teknisk mulig å skape et slikt samfunn hvor man faktisk er sin egen herre, og ikke er det på bekostning av andres liv og frihet. For hvis jeg mister troen på det, så mister jeg også troen på egen lykke, og da er det ikke vits i noe lenger. Dermed: Religiøs anarkisme. Lenke til kommentar
Boomerang Skrevet 1. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2008 Ateist. Ateisme er da ikke et livssyn! Representer er det virkelig ditt syn på livet? At du ikke tror det finnes guder... Jeg tror ikke på Donald Duck. Det er mitt livssyn. Jeeeez... Lenke til kommentar
Boomerang Skrevet 1. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2008 Ja, det er jo festlig at det faktisk ble stemt fram at Jesus skulle være Guds sønn, og enda tror folk på det. Han sa det ikke selv en eneste gang. Å, jeg skulle ønske vi klarte å kolonisere noen planeter der ute, så kunne de religiøse hatt sin planet å krige på, mens fornuftige ateister kunne hatt sin egen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå