Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Prøvde å oppgr. veteranen min med mer RAM, men...

Anbefalte innlegg

Heisann, har lest i de forskjellige delene av forumet uten å finne en løsning. Sitter på et h.kort MSI KT3 Ultra 2, AMD 1800+ og 512 MB Ram, Formaterte og la in OS på nytt, ble fornøyd, men side RAM var billig og h.kortet støtter opptil 3 Gig. iflg. manual, gikk jeg til investering av 2 x 1024 brikker (333 eller 2700), installerte disse, men da nektet maskinen å starte, bare ga alarm, tok vekk den ene, slik at kun en brikke var installert, alarmen fortsatte, prøvde å flytte denne ene brikken rundt på de 3 forskjellige soklene men nei, det var bare å sette 512 MB brikken på plass igjen, da startet maskinen opp igjen. OS er XP Pro SP2. Hva er det som er i veien, har sett noen svar, på lignende spørsmål i innlegg, som nevner 2T setting i BIOS...

På forhånd takk for hjelpen...

Endret av ferdamann
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som at du har kjøpt minne brikker som ikke støttes av hovedkortet.

Har du DDR1 eller DDR2 brikker fra før? Sjekk opp hovedkortet ditt på nett og se hvilke RAM typer det støtter....

Gjorde det jeg:

http://www.msicomputer.com/product/detail_...odel=KT3_Ultra2

Og kortet ditt støtter kun DDR brikker, altså ikke DDR2, som er det vanligste nå.

Endret av myhken2
Lenke til kommentar
DDR og DDR2 har forskjellige spor, så gitt at han faktisk fikk plassert dem nedi sporet riktig så er det ikek dette som er problemet.

-Stigma

Ser jo nå at han sier han bestilte pc2700 ram, og det er jo riktige brikker.

Og hovedkortet skal støtte opp til 3 GB, så her er det noe rart ja. Men jeg fikk samme feil på min nye pc, da jeg brukte Pc4200 RAM på et hovedkort som bare støttet PC5300 og oppover...

Lenke til kommentar

Heisann. prøvde å kjøre 3 1024 brikker jeg også. det skal gå på min maskin med 3 2700 brikker. kjøre nå 2 3200 brikker.

gammelt hovedkort støtter nødvendigvis ikke fsb på 266 og brikker på 333. prøv å gå inn i bios slå av auto detekt på brikkene sett dæm til 266 (2100 brikker) så skal du nok se at den starter opp med 3gb ram.

Bios ligger vertfall svaret om du ikke har kjøpt ødelagte brikker.

prøv eventuelt bare en å en brikke?

Lenke til kommentar

Da må jeg få takke for hjelpen, gikk inn i BIOS på DRAM timing control, lot den fortsatt stå på auto, men forandret fra 2T til 1T på SDRM command rate. Lot 512 brikken stå i, og nå er det 2,5 gig minne på veteranen... Ha-ha, den fungerer ihvertfall til mitt bruk...

Igjen, takk til alle for hjelpen!

Lenke til kommentar

Kunne ikke dy meg, måtte bare tukle litt, tok vekk 512 brikken og fikk alarmen tilbake. Kan det være at 512 brikken (2100 brikke) holdt igjen på hastigheten på SDRAM, siden den sto i auto, slik at de nye brikkene automatisk ble tatt ned til 2100 hastigheten. Satte bare inn 512 brikken igjen, og livet suser videre... Det gjør vel ingen forskjell å ha 2,5 kontra 2 gig med RAM? Syntes nesten ikke at jeg kunne la være å si i fra når jeg oppdaget dette..

Ha en fortreffelig kveld!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...