Gjest Tissetrengt Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Hei!! jeg har hatt en meget meget merkelig dag!! dro på skolen, og var på do 5 ganger iløpet av 4 timer!! så kom jeg hjem, og siden da har jeg vært på do ca hvert 20'ende minutt!! kommer rimelig mengde med urin hver gang, men er helt hvitt....... Bruker å ha det slikt en stund når jeg drikker, for øl går rett gjennom meg, men jeg har ikke drukket så mye i dag eller i går! har drukket kansje 2 glass vann i dag.. 1 glass da jeg sto opp, og 1 glass til middag!! Noen som vet om det kan være noe farlig?!? eller om kroppen min bare tømmer seg skikkelig eller noe sånt? må på do nå igjenn! og har sotter framfor dataen nå i maks 15 minutter siden sist jeg var på do!!.. hjelp...... Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Hei!! jeg har hatt en meget meget merkelig dag!!dro på skolen, og var på do 5 ganger iløpet av 4 timer!! så kom jeg hjem, og siden da har jeg vært på do ca hvert 20'ende minutt!! kommer rimelig mengde med urin hver gang, men er helt hvitt....... Bruker å ha det slikt en stund når jeg drikker, for øl går rett gjennom meg, men jeg har ikke drukket så mye i dag eller i går! har drukket kansje 2 glass vann i dag.. 1 glass da jeg sto opp, og 1 glass til middag!! Noen som vet om det kan være noe farlig?!? eller om kroppen min bare tømmer seg skikkelig eller noe sånt? må på do nå igjenn! og har sotter framfor dataen nå i maks 15 minutter siden sist jeg var på do!!.. hjelp...... Det kan ikke være normalt. Jeg går på do ca 3 ganger om dagen 1. Når jeg står opp 2. Etter at jeg kommer hjem fra skolen 3. Før jeg legger meg. Du bør oppsøke legen en tur kanskje. Du er ikke nervøs for noe spessielt da? Lenke til kommentar
War Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 (endret) Drikker du lightbrus eller annen vanndrivende? Det er et tegn på diabetes , men siden du har hatt det en dag så er det nok ikke det. Det er jo bare til å måle blodsukkeret det, uansett så kan du gå til fastlegen og si at du vil ta en blodprøve for kontroll av vedrier så finner du ut om du har noen mangler osv. Mål ditt eget blodsukker. Endret 1. februar 2008 av War Lenke til kommentar
Gjest tissetrengt Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Nei er ikke nervøs for noe som helst!! er helg nå, og sitter bare hjemme å chillern.. det som er pussig er jo at det kommer ut veldig mye.. iløpet av 20 minutter kommer det ut like mye som det vanligvis gjør etter en 4-5 timer!! så jeg fatter ikke dette.. må jo bli tomt snart håper jeg?!? Lenke til kommentar
StockDama Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Om dette fortsetter imorgen burde du ta kontakt med legen din, det kan være tegn til mye rart. Lenke til kommentar
Tatt av vinen Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Nei er ikke nervøs for noe som helst!!er helg nå, og sitter bare hjemme å chillern.. det som er pussig er jo at det kommer ut veldig mye.. iløpet av 20 minutter kommer det ut like mye som det vanligvis gjør etter en 4-5 timer!! så jeg fatter ikke dette.. må jo bli tomt snart håper jeg?!? Hvor lenge har dette pågått? Lenke til kommentar
Gjest tissetrengt Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Drikker du lightbrus eller annen vanndrivende? Det er et tegn på diabetes , men siden du har hatt det en dag så er det nok ikke det. Det er jo bare til å måle blodsukkeret det, uansett så kan du gå til fastlegen og si at du vil ta en blodprøve for kontroll av vedrier så finner du ut om du har noen mangler osv. Mål ditt eget blodsukker. Drikker rent generelt veldig lite brus, og har ikke drukket noe i dag... ja tror jeg må få målt blodsukkeret.. for dette var utrolig plagsomt fant jeg ut.. Lenke til kommentar
Gjest Tissetrengt Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Nei er ikke nervøs for noe som helst!!er helg nå, og sitter bare hjemme å chillern.. det som er pussig er jo at det kommer ut veldig mye.. iløpet av 20 minutter kommer det ut like mye som det vanligvis gjør etter en 4-5 timer!! så jeg fatter ikke dette.. må jo bli tomt snart håper jeg?!? Hvor lenge har dette pågått? Siden i morges.. men merket en ting, for på turen hjem så måtte jeg på do veldig mye, men så gav det seg plutselig, så jeg glemte helt av det å kom hjem å så litt på tv før jeg merket at jeg måtte veldig på do!! kan nevne at da jeg var liten (4-5år) så var jeg hos legen, fordi jeg hadde problem med at jeg følte at jeg måtte på do hele tiden, mens jeg egentlig ikke måtte det.... men han fant ikke noe galt og det gikk over... Lenke til kommentar
CFM Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 La oss si jeg drikker 1-1.5 liter vanlig cola i løpet av en kveld.. Og da må jeg som regel på dass ca en gang i timen for å pisse. Er som regel gult da.. Det er vel ganske normalt? Lenke til kommentar
War Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Cola og juice ++ så faller fargekoden i grus. Ellers betry gult forlite vann. Du mister vel 2 l om dagen. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Cola og juice ++ så faller fargekoden i grus.Ellers betry gult forlite vann. Du mister vel 2 l om dagen. Vetta fan jeg bare går på dass og pisser Sorry at jeg stjal topicen litt.. Lenke til kommentar
Gjest Tissetrengt Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Gjør ingenting at du stjal topicen! jeg kan si at jeg tror det har roet seg ned litt nå begynner sikkert å gå tomt, men jeg er ikke tørst så kansje det ordner seg nå! jeg skal se i morgen om det er likens eller om det er bedre, så kan jeg svare hær.. om det er værre så må jeg vel nesten dra til legen å skjekke ut, men håper at det ikke er noe som er farligt. får takke for svar hittil da, veldig fint forum forresten, dere skal ha credz for det Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Det går alltids an å dra på legevakta.. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Kan hende du har sløv blære. Det får man av å gi etter for presset for tidlig over en periode. Om du må på do så venter du en time. Neste gang to timer.. Gangen etter, tre. Lenke til kommentar
Gjest Tissetrengt Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Oki, skal ta å teste det!... men kan si at blæren min er tydeligvis fin igjenn i dag, sto opp klokken 11 å var på do da, men har ikke vert på do siden da, og må enda ikke på do!.. så det tyder jo bra Takk for hjelpen da, har mange tips her nå som jeg kan bruke om det skulle skje igjenn!!!.. Lenke til kommentar
Honey Badger Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Jeg tenker urinveisinfeksjon. Symptomer: -Må på do hele tiden. -Føle at man ikke får "tømt seg" skikkelig etter at man har vært på do. -Kan svi når man tisser. Hvordan bli frisk: -Passe på at du er varm rundt livet, litt over og litt under. Ikke fryse der. -Prøve å "holde igjen" av og til når man er på do. Jeg har hatt dette, gikk over etter noen uker. Men vil uansett tro det er lurt å ta seg en tur til legen, for å være sikker Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Det kan godt være urinveisinfkesjon, ja. Selv om det er sjeldere at gutter får det. Jeg kan også ha at jeg må mye på do i perioder. Uten at det feiler meg noe. Sånn utenom det vanlig Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 (endret) Jeg bruker å ha samme problem noen ganger. Har det akkurat nå. Skal se etter hva slags farge pissen har nå når jeg skal pisse . EDIT: Fargen var ganske gjennomsiktig, men var litt gullfarge. Endret 4. februar 2008 av KnewtFan Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 (endret) Cola og juice ++ så faller fargekoden i grus.Ellers betry gult forlite vann. Du mister vel 2 l om dagen. Væsketap på 2l pr. dag høres litt vel mye ut. Personer uten tykktarm anbefales å drikke minst 2l væske daglig, mens de uten egentlig også bør gjøre det. Mulig du blander det sammen med det? Forøvrig, har man et inntak på 2 glass og tisser så mye som det forespeiles i første post er det ikke stort annet å si enn at en tur til lege er smart. At urien er blank eller «tynt» gult indikerer normalt at man har et man har overskudd av væske, hvilket er bra, og inntreffer aldri i verden av bare et par glass vann. I tillegg skal såklart mengden urin og mengden man har inntatt stå i stil (i den betydning at det iallfall ikke skal være mer urin enn man har drukket væske). Noen annen farge enn gul (hvis lite inntak) til blankt/lysegult indikerer at noe kan være galt. Endret 4. februar 2008 av Ernie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg