Gå til innhold

Lost Odyssey trailer

mezzo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg tipper hvis dette het Final Fantasy og var på en annen konsoll at det ville solgt millioner.

Isteden floppet det totalt i japan og vil vel gjøre akkurat det samme her.

Dette spillet frister. En rørende og mektig historie er veldig viktig i store rollespill. I tillegg synes jeg grafikken, samt det som er av innovasjon, ser bra ut (ringsystem, barriersystem)

Men samtidig klarer jeg ikke å komme over at spillet har både random encounters, og turn-based combat. Dette er spillmekanikker som hører fortiden til, etter min mening, og jeg vet ikke om jeg orker å spille et spill uten noe lignende FFXIIs glimrende nyheter.

Lenke til kommentar
Av ren nysgjerrighet måtte jeg bare sjekke.. og vel.. det tok nettop 31 sek her, fra jeg ble snurret inn i en random battle til attack menyen kom opp :p

Merkelig, for meg tar det ca. 15 sekunder. Fortsatt litt for mye, men likevel noe jeg kan leve med. Har bare kommet meg forbi de to første bossene, men liker spillet veldig godt så langt. Dog var bossene litt vanskeligere å ta knekken på enn det jeg foretrekker (ble nødt til å backtracke, grinde, osv. før jeg var i stand til å ta dem).

Synes storyen og settingen er bra, og er imponert over kvaliteten på de drømmehistoriene. Trodde det skulle bli noe søvnverdige greier, men de er faktisk imponerende bra skrevet. Eneste negative så langt er load-tidene (som nevnt) og vanskelighetsgraden på bossene (spesielt boss nr. 2). Ellers veldig bra.

Lenke til kommentar
Har spillt det i en 2 timer nå og det virker som et solid RPG. Nå er jeg ikke den som har spillt mest turnbased rpg da, så hvordan det er mot andre spill i sjangeren vet jeg ikke men liker det veldig godt til nå.

Er mye loading, grei grafikk men litt fps drop her og der.

Men for all del et bra spill :D

Er det turbasert? Da ville jeg plutselig ikke ha dette spillet..

Lenke til kommentar
Dette her er sangen jeg har fått helt på hjernen.

Sitter på repeat på iphonen min hele dagen siden den varer bare 2 min.

Men digger på slutten før den slutter. er jo så kul

http://youtube.com/watch?v=xZX5yRvBblA

Partiet fra 42 sek er så sykt kult. Frem til 1:07

Men enda bedre fra 1:37 og ut.

Bare jeg som syntes den musikken minnet om noe av Old Man's Child?

Anyways, dette spillet ser bra ut. Har ikke prøvd et jrpg før, men det er vel historien man spiller slike spill for, ikke combaten. Am I right?

Får vel kjøpe det når jeg har runda Halo 3, Assassins Creed og Mass Effect. :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Hører mange snakker om grinding, men jeg kan ikke skjønne at det skal være et problem. Er på disk 3 og ha ennå ikke støtt på noen vansklige bosser ennå, og nivåene på kampene er generelt lavt. Har vel og merke fått "game over" et par ganger, men med checkpoints er det jo fort gjort å ta et nytt forsøk med ny strategi, klarer dem alltid på andre forsøk om jeg taper på første.

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar

Tror gamer.no anmeldelsen er ventet 22. februar (en uke før spillet blir lansert). De har jo hatt et-par førsteinntrykk allerede, og utifra de så tror jeg det kan få en bra score.

Er selv på starten av disc 3 nå (spilt 26+ timer), og digger spillet så langt. Dog var disc 2 litt mer fokusert på Dungeons, men (med tanke på slutten av disc'en) så tar forhåpentligvis storyen seg opp nå.

Lenke til kommentar

Aaaah! Jeg har lengtet lenge etter ett godt RPG spill hvor jeg bare kan drømme meg inn i min egen verden.. :) Gleder meg sykt til jeg får mitt jeg også! Dette blir herlig!! :) Imens har jeg tatt opp Kingdom Hearts... Men nå må jeg starte å skrumpe inn på spillkjøpene mine.. Er mange spill jeg har som jeg ikke har startet på enda..

Lenke til kommentar

Etter å ha lest så mye positivt om spillet, måtte jeg nesten forhåndsbestille det. Anmeldelsene så langt har stort sett variert fra middelmådige til svært gode, de fleste spillsidene på nett som jeg stoler på har endt på 7,5-8 av 10. Jeg er stor fan av jrpgs på ps1, og da særlig ff-serien. Det er vel egentlig på grunn av at Sakaguchi står bak spillet at jeg har så stor tro på det, og at Uematsu står bak musikken legger heller ikke noen demper på forventingene. Videoanmeldelsen på Gametrailers var fantastisk, og jeg fikk et lite nostalgikick da jeg så bilder fra spillet, og hørte musikken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...