Gå til innhold

Lost Odyssey trailer

mezzo

Anbefalte innlegg

Fikk spikret inn 4 timer ca. på spillet i går, eg førsteintrykket er veldig bra. Grafikken er varierende, ikkje at eg har fått sett så mange ulike lokasjoner så tidlig enda. Men det forkommer,som nevnt over, serdeles merkelige framedrops til tider :huh: Tydlig at spillet ikkje er skikkelig optimalisert. Historien virker å vere bra, og den får meg til å ville vite meir, noe som selvfølgelig hjelper på motivasjonen. Utifra tidsestimatet nevnt tidligere, er eg enda på den litt trøtte delen av spillet. Så da gleder eg meg mye til eg kommer videre.

Dette er vel det første hardcore JRPG spillet eg har spillt, om eg får kalle det hardcore. Har kun Eternal Sonata å vise til ellers innen sjangeren, så ein viss skepsis har man jo. Men kampsystemet er lett å forstå og ikkje minst bruke.Litt blir det nok å sette seg inn i for den grønne mann, men det fikser eg.

Musikken sålangt har vist seg å vere av høg kvalitet, og det setter eg stor pris på. Eg spiller med japanske stemmer, så om dubbinga er bra det veit eg ikkje. Men av prinsipp foretrekker eg orginalspråket her.

Gleder meg til å sette meg ned med spillet seinere i dag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har spilt den asiatisk versjonen (på engelsk) i litt over 6 timer nå.

2. Loading skjer altfor ofte og litt for lenge. Loading in til kamper er enkelt og greit altfor lang. Det er noen du må gjøre utallige ganger i spill som dette, og det er derfor kjipt å måtte vente 30 sec på at matchen skal starte.

Stemmer det virkelig at spillet må loade i 30 sekunder mellom hver kamp? Hvis det er fakta så kan dette gjøre at i hvertfall jeg dropper spillet. Har sett veldig fram til Lost Odyssey og blir veldig skuffet hvis spillet blir ødelagt av loading og hakking...

Endret av SirKenneth16
Lenke til kommentar

Glemte å skrive ang. loadinga. Det som skjer når man ramler innom ein random battle, er at man ser kameraet panorer rundt våre tapre helter, de drar frem våpen og ser barske ut. Kall det loading, men slik er det ihvertfall før kamp. 30 sekunder er vel å ta i, men at det kan bli plagsomt i lengden kan eg godt forstå.

Når det gjelder loadinga i mellm områdene, syns eg disse er lett overkommelige.

Lenke til kommentar

30 sek var en overdrivelse, men det er ikke å fornekte at det tar for lang tid.

Vi har de samme greiene i ff8, ff9, men de føles enda litt lenger i lost odyssey. Grunnen til at jeg kaller det loading er fordi det høres ut som om den viser disse bildene, mens den loader battle.

Jeg er et stykke ut i disc 2 selv. Jeg liker spillet godt tross de tekniske problemene. Og som EssspeN sier. Dette er bedre en final fantasy (1), men for å nå opptil ffvi,ffvii,ffviii,ffix, ffx og ffxii, eller dragon quest seriens nivå med spillene sine har nok mistwalker en del jobb igjen

Lenke til kommentar

Nå har jeg bare spilt FFX, FFX-2 og FF12.

Og jeg synes at Lost Odyssey knuser alle de 3 titlene.

Men er enig at Dragon Quest på PS2 er bedre enn losy odyssey siden det var en av de feteste rpg jeg har spilt.

Litt off topic, men av alle rpg jeg noen gang har spilt (og jeg har sikkert runda 20+ på ps2) så er FF12 desidert det mest skuffende av de alle.

En av greiene at jeg liker dette spillet her så godt er fordi det er en del småting som kan irritere meg grenseløst på andre rpg som ikke er med her.

Foreks: Dør du så kan du starte på last checkpoint, og ikke på last save point.

Da slipper du foreks de 4 random battles før boss fight. MEGET BRA!

En annen ting er at det virker som det er veldig lite "back-tracking!" MEGET BRA!

Random Battles er ikke så hyppige - MEGET BRA!

Det er enkelt å få historien til å gå, mao man bruker ikke en halv time på å skjønne hva som skal skje nå - MEGET BRA!

Jeg er også veldig svak for mye cutscenes og prat - og det mangler det ingenting på her :)

Slike små ting som dette hever opplevelsen betraktelig for meg, og er mye viktigere enn loadetider.

Når sant skal sies så likte jeg også Blue Dragon veldig godt, men dette her er en del bedre.

Weee. Gleder meg til å komme hjem :p

Endret av EssspeN
Lenke til kommentar

Bra at loade-tidene ikke var så lange som 30 sek :) Jeg tror at dette vil falle i smak hos meg. Elsker cut-scenes + en god historie i RPG-spill og det virker som Lost Odyssey har dette. Et av de mest overhypa RPG-spillene jeg har spilt synes jeg var Dragon Quest 8. Syns det var altfor mye loading, random battles, dungeons som det tok timer å fullføre, og for få save-points! Historien var ikke engasjerende heller, og heller ingen skikkelige cut-scenes.

Mitt favoritt RPG-spill tror jeg fremdeles er Final Fantasy X eller Kingdom Hearts. Lost Odyssey minner vel mer om f.eks FFX enn DQ8?

Endret av SirKenneth16
Lenke til kommentar
Bra at loade-tidene ikke var så lange som 30 sek :) Jeg tror at dette vil falle i smak hos meg. Elsker cut-scenes + en god historie i RPG-spill og det virker som Lost Odyssey har dette. Et av de mest overhypa RPG-spillene jeg har spilt synes jeg var Dragon Quest 8. Syns det var altfor mye loading, random battles, dungeons som det tok timer å fullføre, og for få save-points! Historien var ikke engasjerende heller, og heller ingen skikkelige cut-scenes.

Mitt favoritt RPG-spill tror jeg fremdeles er Final Fantasy X eller Kingdom Hearts. Lost Odyssey minner vel mer om f.eks FFX enn DQ8?

Utifra det du skriver tror jeg NEPPE Losy Odyssey vil skuffe.

Eneste er at spillet er tregt de første 4-5 timene, men kommer du forbi det så blir det veldig bra.

Lenke til kommentar

Utifra det du skriver tror jeg NEPPE Losy Odyssey vil skuffe.

Eneste er at spillet er tregt de første 4-5 timene, men kommer du forbi det så blir det veldig bra.

Høres bra ut! Hva var det Lost Odyssey fikk hos Famitsu btw?

Lenke til kommentar
slik du mener der er nå på Final fantasy spilleen og, at man liksom ser en liten filmsekvens av fiendene/folka før kampen begynner.

Ser ikkje på det som noe problem :)

Enig. Ser ikke på dette som ett problem, liker disse filmene osv som har vært på alle FF spillene osv så tvile rpå at det blir noe problem her.

Uansett så tror jeg nok at folk som ikke har spilt slike spill før vil ofte klage mye på loading mens de som har spilt det før ikke vil merke det i noen stor grad.

Lenke til kommentar
Bra at loade-tidene ikke var så lange som 30 sek smile.gif Jeg tror at dette vil falle i smak hos meg. Elsker cut-scenes + en god historie i RPG-spill og det virker som Lost Odyssey har dette. Et av de mest overhypa RPG-spillene jeg har spilt synes jeg var Dragon Quest 8. Syns det var altfor mye loading, random battles, dungeons som det tok timer å fullføre, og for få save-points! Historien var ikke engasjerende heller, og heller ingen skikkelige cut-scenes.

Lost odyssey minner mer om ffx enn dq8 ja :) Men loadingen er ikke mindre her i dq8. Nå tenker jeg ikke bare på før battles, men før cutscenes, når en skifter area osv også. Så du må belage deg på en del venting. Men musikken i spillet er en høydare, så du har noe å høre på imens :)

Storyen er på vei oppover fortsatt, noe som er veldig hyggelig. Men som nevnt flere ganger her.. ikke forvent å bli dratt inn spillet de første minutten på samme måte som du blir i ff spillene. Du må fort forvente en 5 timer spilling før ting begynner å løsne her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...