mezzo Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Jeg tipper hvis dette het Final Fantasy og var på en annen konsoll at det ville solgt millioner. Isteden floppet det totalt i japan og vil vel gjøre akkurat det samme her. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Jeg tipper hvis dette het Final Fantasy og var på en annen konsoll at det ville solgt millioner. Isteden floppet det totalt i japan og vil vel gjøre akkurat det samme her. tja, si ikke det. har tro på dette, og hvis det høster gode kritikker, kommer det nok til å komme høyt opp på salgslistene. Noe som også vil hjelpe på salget her i norge, er at det står 'From the creators of Final Fantasy' på coveret Lenke til kommentar
Tomtruck Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Hva heter sangen og hvem synger? Lenke til kommentar
patham Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Har spillt det i en 2 timer nå og det virker som et solid RPG. Nå er jeg ikke den som har spillt mest turnbased rpg da, så hvordan det er mot andre spill i sjangeren vet jeg ikke men liker det veldig godt til nå. Er mye loading, grei grafikk men litt fps drop her og der. Men for all del et bra spill Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Frame drops er ikke så farlig i denne typen spill, da, heldigvis. Selv er jeg meget bestemt på å skaffe meg spillet. Jeg har stor tro på det. (: Lenke til kommentar
Mala Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Spillet er på vei i posten til meg, gleder meg veldig til å teste dette her. Håper det faller godt i smak ihvertfall Lenke til kommentar
Jikla Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 huh? er spillet komt ut alt? ;o Lenke til kommentar
Mala Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Eg bestilte den japanske utgaven ifra play-asia, som funker på PAL konsoller. Fine med denne er at man kan velge om all tekst/tale og menyer skal vere på japansk,engelsk etc. takker _crs_ for dette flotte tipset Lenke til kommentar
cs_ Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 (endret) En del FPS-drop. Foreløpig har jeg bare gått rundt i en by, håper å få prøve litt mer combat snart. Hater hovedpersonen allerede, standard japansk "silent and mysterious, but super awesome fighting master of doom"-stil. Endret 2. februar 2008 av Syvertsen Lenke til kommentar
juletred Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Noen som har spillt dette spillet en stund og kan komme med noe informasjon om hvordan spillet er osv, og hva dere synest om det? Lenke til kommentar
tidus2k4 Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 (endret) Har spilt den asiatisk versjonen (på engelsk) i litt over 6 timer nå. Skal innrømme at selv om jeg har sett frem til dette spillet så har jeg vært skeptisk, spesielt med tanke på at de forrige gang lang fra leverte (blue dragon). Kan godt starte med det jeg synes er negativt så vi får det bort. 1. Spillet har noen seriøse framerate issues på de snodigste steder. Det hakker bra under "innlasting" til kamper og når en flytter seg via world map. Ellers går spillet temmelig smooth på de fleste steder jeg har vært hittil, og som nevnt over så er ikke jrpg den verste sjangere å ha sånn issues i, selv om det er småirriterende. 2. Loading skjer altfor ofte og litt for lenge. Loading in til kamper er enkelt og greit altfor lang. Det er noen du må gjøre utallige ganger i spill som dette, og det er derfor kjipt å måtte vente 30 sec på at matchen skal starte. 3. Believe it or not, det er for få random battles. Opplever støtt og stadig at jeg må gå tilbake fra en boss og levle opp, og da må jeg vente gjerne +- 1 minutt mellom hver kamp jeg får. Noen som er frustrerende når du må opp til høyere level. Annet småplukk er at spillet har en ganske kjip intro og treg start.. og at grafikken er helt ok, men kunne vært bedre. Det kan se ut som mye negativt, men det er positive ting her også. Musikken er fantastisk. Battle themet er såpass at selv om jeg har hørt det nå i flere timer, så må jeg fortsatt ha det på ipod'en, og det sier ikke lite Jeg liker også at spillet har et litt poetisk theme. Vil ikke si så mye om det, men det er noe en fort skjønner når en kommer litt utover i spillet. Storyen startet litt slapt, men det bygger seg opp, og jeg har stor tro på at den kommer til å ta bra av i en positiv retning. Selv om mange er negative til turnbaserte kamper nå om dagen, så er jeg personlig veldig glad for å få et spill som tar det i bruk igjen på en god måte. Battle systeme er klassis enkelt, og med en timed trigger funksjon (alla ff8) som gjør at du blir litt mer med i kampen. Characterne i spillet er forholdsvis gode. Jeg gleder meg til å få mer kjenskap til de fremover. Kanskje mine meninger kommer litt sjevt ut.. det ser ut som det er veldig mye negativt her, men de tingene er alikevel ikke nok til å stoppe meg fra å spille det. Altså må spillet ha flere gode sider. For min del er det ganske unputdownable, jeg er sikker på at jeg kommer til å fullføre det, noe som ikke kan sies om mange rpg'er som har kommet ut i det siste. Lost odyssey har kanskje ikke mye konkurranse hittil i og med at ps3 har 0 ordentlige jrpg'er tildags dato og 360 bare har middelmålige blue dragon og eternal sonatra. Lost Odyssey er et stort steg i riktig retning utfra tidligere forsøk, og et meget godt spill. Hadde de bare tatt noen måneder til å fikse de tekniske problemene, så tror jeg fort statusen hadde hoppet fra et godt spill til et fantastisk. Endret 2. februar 2008 av tidus2k4 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Flott tilbakemelding tidus Gleder meg til eg får det i neste uke altså. Lenke til kommentar
tidus2k4 Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Snakket med noen på nettet som spilte dette i dag, og de konkluderte kjapt med at spillet var kjedelig og la det bor i en hylle, skuff eller hvor de gjør av dem. Jeg vil bare oppfordre alle som kjøper det til å gi det en sjanse selv om det virker tregt i starten. Jeg synes i hvertfall det har kommet seg veldig etter hvert. Lenke til kommentar
EssspeN Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 (endret) Enig med Tidus. Var litt tregt i starten, men spilte selv 5 timer i går og jeg liker spillet godt. Er helt rart det med de framedrops issuene , makes no sense at de skjer der det skjer. Men siden JRPG - og spesielt turn based er favoritten så er jeg veldig glad for dette spillet. Forløbig liker jeg det veldig godt, men det har en litt slakk start. Har merket det samme som deg at det har vært lite random battles, men jeg synes egentlig bare det er bra jeg da hehe. Men har som deg, måtte gå fra boss fight for å level up litt. Endret 4. februar 2008 av EssspeN Lenke til kommentar
tidus2k4 Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Nå som jeg har spilt litt mer så er jeg enig med deg EssspeN.. det var egentlig bare frem til første boss at det var for lite random battles. Virker som om en automatisk får masse xp for å nå et vist level når man er et bestemt sted. For om en prøver å levle over det, så får man nesten til ingen xp for de samme fiendene man nettop fikk en drøss for. Merker også at character som har lav lvl superkjapt kommer opp på de andres nivå. Det er meget hyggelig Lenke til kommentar
Mala Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Fikk spillet i dag, så det blir nok noen timer i dag ja Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Fikk spillet i dag, så det blir nok noen timer i dag ja fint om du gjir en liten rapport da Lenke til kommentar
vandrewal Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 (endret) _ Endret 6. februar 2008 av halopete Lenke til kommentar
EssspeN Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 OK, er oppe i 8 timer nå og jeg ELSKER spillet. Det er masse cutscenes, masse prat og nydelig story. Turn based, JRPG gjør at dette spillet er midt i blinken for meg! (HVOR ER JRPG PÅ PS3!! Det var grunnen til at jeg kjøpte PS3!!) Uansett, spillet er veldig harmonisk og spennende og jeg koser meg hvert eneste sekund. Jeg leste den første "drømmen" men har skippet de nå, synes det blir litt for mye av det gode. Synes historien er virkelig intressang, og veldig deilig at når du driter deg i en boss battle så slipper du å starte på sist savepoint, men får mulighet til å "restarte" last "check point". Spillet har ingen irriterende elementer utenom litt lang loadetid og noen helt merkelig framedrops som egentlig ikke spiller noen rolle. Liker også veldig godt det "holde inn right trigger" systemet som gjør at du kan få til mer skade på fiende hvis timing er korrekt. Minner litt om Shadow Hearts. Er du glad i turn based, JRPG er dette spillet et MUST!! Tiltider kan det være mye cutscenes og lite spill ala Xenosaga - sikkert derfor det også er på 4 disker, men dette er noe jeg digger så jeg klager ikke. Veldig fornøyd med kjøpet!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå