Reklame Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Hei! Jeg lurte på om det er hard konkurranse om plassene på fengselsskolen! Er det noen som vet det? jeg fyller alle kravene de har og har studert et år etter VGS. noen med erfaringer rundt fengselsskolen, må ikke stusse på å skrive litt om fengselsbetjent utdannelsen! Ola Lenke til kommentar
Lusken Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 vet du hva en fengselsbetjent tjener? sånn ca? Hva er det du gjør som fengselsbetjent? Lenke til kommentar
BECMST Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Alle dem som vil bli politi-menn, men ikke står på politihøgskolen, blir fengsels-betjenter Lenke til kommentar
Reklame Skrevet 3. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2008 Alle dem som vil bli politi-menn, men ikke står på politihøgskolen, blir fengsels-betjenter og om dem ikke søker politihøyskolen først da? hva er dem da, kjære orakel? Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Idiotisk påstand av en som sikkert ikke kom inn på fengselsskolen. vet du hva en fengselsbetjent tjener? sånn ca?Hva er det du gjør som fengselsbetjent? Ifølge jobbfeber: Under opplæringen har du lønn kr 225.000.- pr år. Årslønn i fast ansetelse anslagsvis 320.000.- pr år. Her står det litt om hva en fengselsbetjent gjør. Lenke til kommentar
petterpann Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 At de som ikke kommer inn på politihøyskolen søker fengsel er latterlig å komme med. Tror ikke det er så forbanna vanskelig å komme inn i fengsel, da de skriker etter folk i jobbene. Jeg driver for øyeblikket å tar opp de 3 nødvendige fagene fra generell studiekompetanse nivå bare så jeg kan søke fengselsskolen. Tror karakterer og erfaring fra det sivile liv (med mennesker) teller svært positivt. Håper fagbrevet mitt som vekter gjør at jeg stiller godt forran andre. Ikke bare er det lønnet utdanning, men 320000,- er mer i lønn enn en nyutdannet politimann, i tillegg er du garangtert jobb etter endt utdanning. Lenke til kommentar
grilltips Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Det med fagbrev/Erfaring ifra rene vakt/vekter yrker stiller deg ikke i noen bedre stilling til og få utdanningen. Men ja det er stooor pågang på denne skolen..Det er nytt opptak nå og det er 80 ledige plasser på skolen. Lenke til kommentar
Deleted__- Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Faren min har jobbet i Bergen Fengsel fra det ble opprettet (tidligere Bergen Landsfengsel). Hva du gjør kommer helt ann på hvor du er stasjonert. Min far var i starten veldig mye i avdelinger, før han ble flyttet til hovedsentralen. Oppgaver for en som er stasjonert på avdeling er å gi fanger mat, snakke med dem og lignende. På avdeling kommer man dermed tett oppi fangene og har nær kontakt med dem. Man blir også utnevnt som fadder for en god håndfull fanger, så fangene skal ha en å kontakte. Disse fangene blir ikke ditt "ansvar", men du har større innsikt i hva som foregår og vier mer av din tid til disse. Jeg kan ikke fortelle noen av historiene han har fortalt meg da det er taushetsbelagt. Det er dem som er på avdeling som tar imot fanger etter at de har vært i sentralen og viser dem cellen dems. Det er også dem som er på avdeling som frakter dem til besøksrom (treffe venner/bekjente/advokat) eller fører dem til utearealet eller til verkstedet/kjøkkenet/eller lignende (fangene arbeider jo). Alt som har med "daglig vedlikehold" gjør dem som er på avdeling. Når en fange for eksempel har hengt seg er det dem på avdeling som møter synet. Når han jobbet i hovedsentralen så han over kameraer, tok imot advokater/besøkende og ikke minst nye fanger, i tillegg til å gi fanger som har sonet sin dom sine eiendeler tilbake. Kort og greit: Alle som skal inn eller ut har hovedsentralen kontroll på. De som jobber i hovedsentralen har et bredere arbeidsspekter men dog ikke så fysisk som dem som er på avdeling. Min far har vært med på to fengselsbranner, og har opplevd en god del fanger som har hengt seg (dessverre). Lenke til kommentar
Lusken Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Faren min har jobbet i Bergen Fengsel fra det ble opprettet (tidligere Bergen Landsfengsel). Hva du gjør kommer helt ann på hvor du er stasjonert. Min far var i starten veldig mye i avdelinger, før han ble flyttet til hovedsentralen. Oppgaver for en som er stasjonert på avdeling er å gi fanger mat, snakke med dem og lignende. På avdeling kommer man dermed tett oppi fangene og har nær kontakt med dem. Man blir også utnevnt som fadder for en god håndfull fanger, så fangene skal ha en å kontakte. Disse fangene blir ikke ditt "ansvar", men du har større innsikt i hva som foregår og vier mer av din tid til disse. Jeg kan ikke fortelle noen av historiene han har fortalt meg da det er taushetsbelagt. Det er dem som er på avdeling som tar imot fanger etter at de har vært i sentralen og viser dem cellen dems. Det er også dem som er på avdeling som frakter dem til besøksrom (treffe venner/bekjente/advokat) eller fører dem til utearealet eller til verkstedet/kjøkkenet/eller lignende (fangene arbeider jo). Alt som har med "daglig vedlikehold" gjør dem som er på avdeling. Når en fange for eksempel har hengt seg er det dem på avdeling som møter synet. Når han jobbet i hovedsentralen så han over kameraer, tok imot advokater/besøkende og ikke minst nye fanger, i tillegg til å gi fanger som har sonet sin dom sine eiendeler tilbake. Kort og greit: Alle som skal inn eller ut har hovedsentralen kontroll på. De som jobber i hovedsentralen har et bredere arbeidsspekter men dog ikke så fysisk som dem som er på avdeling. Min far har vært med på to fengselsbranner, og har opplevd en god del fanger som har hengt seg (dessverre). Hehe, ble liiiit mange "dem" der ass....hehe Uansett, kanskje litt dumt å si at faren din har fortalt deg historier som er taushetsbelagt. Det er jo han som har det, og skal ikke si noe eller gi uttrykk for noe til andre.... Lenke til kommentar
Deleted__- Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Man kan si det meste så lenge personinformasjon ikke lekker ut, men det er likefullt særdeles lite klokt av meg å drive å vifte med armene og si "den og den fangen gjør det og det". Jeg vet jo såklart mer enn jeg burde, men det er fordi jeg har en interesse for feltet selv og har hatt masse skoleprosjekter om det og har en smule lyst til å bli betjent selv. Lenke til kommentar
password Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Et fengsel er et lite samfunn i samfunnet, ofte med en mur eller et gjerde rundt. De som lever i dette samfunnet er innsatte. De jobber, går på skole, trenger veiledning og hjelp til å klare overgangen fra fengsel til et liv i samfunnet utenfor, osv. osv. Alt dette er en del av en dømt person sin straff. En fengselsbetjent sin jobb går ut på at den innsatte får gjennomført sin straff på en måte som tar hensyn til innsatte, dens behov og samfunnets sikkerhet. Det er vel verken lett eller vanskelig å komme inn på fengselsskolen...Det krever at en er den rette personen de er på utkikk etter. Men det er jo ganske mange søkere, så direkte lett er det vel ikke... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå