marlboro! Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Jeg har lyst å ta fagbrev i et eller annet innen skipsindustri, og må jo dermed begynne på teknikk og industriell produksjon (vg1). Men kan "hvem som helst" begynne der? På vilbli.no kan man lese at man bl.a. skal ha Felles programfag 140 Dokumentasjon og kvalitet 197 Produksjon 140 Tekniske tjenester Hva går disse fagene ut på, litt grundigere forklart? Jeg har lite erfaring med så og si alt jeg tror man skal drive med på linjen, og derfor lurer jeg på om jeg vil drite meg ut hvis jeg begynner på den, eller om man begynner helt fra bunnen av med alt, og at det derfor er helt greit å være grønn? Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Jeg har lyst å ta fagbrev i et eller annet innen skipsindustri, og må jo dermed begynne på teknikk og industriell produksjon (vg1). Men kan "hvem som helst" begynne der? På vilbli.no kan man lese at man bl.a. skal ha Felles programfag 140 Dokumentasjon og kvalitet 197 Produksjon 140 Tekniske tjenester Hva går disse fagene ut på, litt grundigere forklart? Jeg har lite erfaring med så og si alt jeg tror man skal drive med på linjen, og derfor lurer jeg på om jeg vil drite meg ut hvis jeg begynner på den, eller om man begynner helt fra bunnen av med alt, og at det derfor er helt greit å være grønn? Hvis du er intresert i slik så lærer du det fort, jeg har vært på hospitering på den linja på 2 skoler og du trenger ikke være verdensmester for å komme inn der eller gå der, fikk vite at du bare trengte stå karakter ca 2 i snitt. Første året er likt da skal alle lære og dreie og frese, da skal du f.eks. lage gjenger til skruer og forme stål. Når jeg var der lagde de snurrebasser av stål Dokumentasjon og kvalitet aner jeg ikke hva er Produksjon det er produksjon av forskjellige deler. Tenkniske tjenester tror jeg å bruke maskiner. Lenke til kommentar
marlboro! Skrevet 1. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2008 Okei, takk for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå