Chirpy Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Hei Dette er ikke rekleme så oppfordrer ingen til å besøke siden min, trenger bare litt hjelp Jeg har domene hos Active 24 og webhotell hos Hostean. Problemet er at jeg ikke kan å videresende domenet til webhotellet. domenet er: www.pengerilomma.no webhotellet som jeg ønsker å videresende det til, er : http://www.hostean.com/~hanspett/pengerilomma/ Hos active 24 kan jeg fylle inn følgende informasjon: CNAME A record Fra Hostean fikk jeg oppgitt at A record var: 64.91.231.131 CNAME var: hanspetter.cjb.net (dette er et gammelt domene jeg har brukt for en stund tilbake) Når jeg skrev inn dette hos Active 24, under A record og CNAME, ble jeg bare henvist til cjb.net og det var jo ikke meningen. Er det noen som vet hva jeg skal skrive inn på A record og CNAME for å bli videresendt fra pengerilomma.no til http://www.hostean.com/~hanspett/pengerilomma? Er det noe jeg eventuelt må endre hos Hostean slik at CNAME blir noe annet enn hanspetter.cjb.net? Håper noen kan hjelpe meg, har prøvd å skrevet til supporten til hostean, men det er lite behjelpelig Lenke til kommentar
myhken Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Jeg vet jo ikke hvilke muligheter du har hos Active24, men A record bør peke mot en IP adresse som inneholder domenet ditt. Så lenge du ikke har en dedikert IP hos hostean, så sliter du når du endrer A record til en delt IP, og det domenet ikke er registrert på den serveren. Altså: 64.91.231.131 inneholder akkurat nå 120 ulike domener. Det som er viktig, er at ditt domene er registrert på den serveren. Hvis ikke, så hjelper det ikke å peke A record mot den IP adressen. Det samme gjelder CNAME, den bør peke mot navnet på serveren domenet ditt ligger på, og det normale vil være å peke CNAME (www) mot @ som igjen peker mot IP adressen til serveren domenet ditt ligger på. Kan du ikke endre det slik at hjemmesidene dine bruker domenet pengerilomma.no, så kan du peke A record mot IP adressen du fikk fra dem. Lenke til kommentar
Chirpy Skrevet 1. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2008 Takk for svar, men kan du utdype dette litt: Kan du ikke endre det slik at hjemmesidene dine bruker domenet pengerilomma.no, så kan du peke A record mot IP adressen du fikk fra dem. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Takk for svar, men kan du utdype dette litt: Kan du ikke endre det slik at hjemmesidene dine bruker domenet pengerilomma.no, så kan du peke A record mot IP adressen du fikk fra dem. Ser at du på hostean kan bestille to typer webhotell, enten med domene eller bare webhotell. Bestiller du bare webhotell må du skrive inn domenet du skal hoste der. Det betyr at du på en eller annen måte kan få endret hva enn du har som hostnavn (domene) der nå, til ditt nye domene. (pengerilomma.no) Hvis du kan ta et skjermbilde av kontrollpanelet du har hos hostean, så kan jeg se hvor du skal trykke.... Lenke til kommentar
Chirpy Skrevet 1. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2008 Her er et skjermbilde av valgene jeg har på kontrollpanelet Lenke til kommentar
myhken Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Det må bli enten parked domain eller addon domain du må endre, om du ikke kan endre hoveddomenet ved å sende inn en mail. Skjønner ikke hvordan du kan ha fått webhotell uten å skrive inn ett domene?? Lenke til kommentar
Chirpy Skrevet 2. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2008 Det må bli enten parked domain eller addon domain du må endre, om du ikke kan endre hoveddomenet ved å sende inn en mail. Skjønner ikke hvordan du kan ha fått webhotell uten å skrive inn ett domene?? Jeg skrev inn domenet www.hanspetter.cjb.net for flere år siden, men får ikke til å endre det. Men skal prøve å skrive en epost til de, også skal jeg prøve å gjøre de endringene i kontrollpanelet som du foreslo. Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Chirpy Skrevet 2. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2008 Det må bli enten parked domain eller addon domain du må endre, om du ikke kan endre hoveddomenet ved å sende inn en mail. Skjønner ikke hvordan du kan ha fått webhotell uten å skrive inn ett domene?? Jeg skrev inn domenet www.hanspetter.cjb.net for flere år siden, men får ikke til å endre det. Men skal prøve å skrive en epost til de, også skal jeg prøve å gjøre de endringene i kontrollpanelet som du foreslo. Takk for hjelpen Under parked domains får jeg beskjed om at jeg ikke kan registerere noen parked domains. Er det fordi dette er en tjeneste jeg må betale ekstra for? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Det kan det være vet du. Den minste pakken tillater bare ett domene, så har du den, så sliter du nok. Har du en høyere pakker, skal du kunne legge til et addon domene i alle fall, og så kan du bare peke det mot den orginale adressen du postet her, eller flytte filer med filemanager ( i kontroll panelet) over til det domenet. Har du den minste pakken, må du satse på at vil endre domenet for deg via mail. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå