Centuss Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 (endret) Hei! Sliter litt med å få lagt ut et par bilder på itavisen da jeg kun kan legge ut 1mb store bilder. Bildet er orginalt i JPG, og da er størrelsen 2mb~. Hvilke andre formater kan jeg benytte meg av for å få lavere til litt mindre størrelse men samtidig beholde bildet til en ålreit kvalitet? Har prøvd 256 farger osv, men det blir jo helt håpløst... Endret 1. februar 2008 av Centuss Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Prøv å endre bildestørrelsen, Velg image size eller liknende i din bildebehandler. Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 1. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2008 Hvor gjør man det i msPaint? Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 (endret) Vet ikke om det er mulig i paint Men du kan bruke FastStone Photo Resizer 2.4 som du kan laste ned her http://www.faststone.org/ Edit: Dersom du alt har MS Photo Editor kan du gjøre det under Bilde (Image) og Endre Størrelse (resize). Endret 1. februar 2008 av Thorsen Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 1. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2008 Konge bra program det der! Oppløsningen var på 3000 og noe så, det var ikke så rart .. Tusen takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 (endret) Flott at du fikk det til. Oppløsningen eller størrelsen kan normalt reduseres ned til 600-1000 uten at man vil oppleve noen stor grad av tap på innhold eller kvalitet. I alle fall for bruk på Internett. Men man vil selvfølgelig merke tapet med en gang man prøver å forstørre bildene. Endret 1. februar 2008 av Thorsen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå