Gå til innhold

W580i, W660i eller W610i

Anbefalte innlegg

Hei, har bestemt meg for å kjøpe en ny musikktelefon, og etter mye betenkningstid har alternativene kokt ned til W580i, W660i eller W610i til en totalpris på henholdsvis 1387, 1187 og 1287 med telenor frihet20 abbonement.

Det er egentlig W580i som frister mest med god skjerm, fint design og kule trimprogram. Allikevel nøler jeg med å kjøpe denne på grunn av den dårlige byggekvaliteten den visstnok skal ha. Har lest at knappene lett kunne knekke, men at dette er fikset på nyere versjoner(?).

Så spørsmålet mitt er; hvilken av disse bør jeg kjøpe og hvorfor?

En annen ting jeg lurer på er hva som skjer hvis headset-pluggen faller ut mens den spiller musikk. Vil den da fortsette å spille musikken høyt gjennom høytalerne uten forvarsel? Dette spørsmålet gjelder alle de 3 mobilene.

På forhånd, takk for svar. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilke abonnement er Telenor frihet20?

Jeg ville valgt w580, mest fordi den har en nyere version av walkmanspilleren, og et mye kulere design. Vet ikke om du har vurdert Nokia 5310? Det er også en telefon med mange av de samme funksjonene de du nevner har, pluss at den har 3,5mm minijack-inngang, og ikke den tåpelige SE-overgangen. 5310 har også svært god lyd.

Lenke til kommentar

Jeg mente selvfølgelig Telenor Fri20. :)

Når det gjelder 5310 så blir den litt for dyr for meg. Hvis noen vet om andre Nokia-musikktelefner med bra batteritid er det bare å komme med det.

Har egentlig bestemt meg for å kjøpe W580i nå. Det eneste jeg trenger svar på er spørsmålet om hva som skjer når hvis headset-pluggen faller ut mens man hører på musikk. Har sett en videoreview, og der ble det sagt at pluggen sitter veldig løst, så hvis musikken fortsetter å spille høyt gjennom høytalerne når pluggen blir tatt ut, er egentlig dette en uaktuell telefon for meg, i og med at jeg skal bruke den i for eksempel klasserom.

Håper på snarlig svar om dette. :)

Endret av timon12
Lenke til kommentar

Øh... to motstridende svar nå. Er du sikker på det du sier jadz? Har du SE Walkman-mobil selv slik at du har testet dette? Hva med deg Kjelkeskrekk? Har du SE Walkman-mobil?

En av dere har nemlig feil. :)

Det er vel dessuten forskjell på noen av Walkman-spillerne. W580i har jo den nyeste(2.0)

Lenke til kommentar

Jeg har både W610i og W580i. Det (og W660i) er i bunn og grunn samme telefonene.

W580i er slidertelefon, mens de andre er "classic",

W580i har ekstra programvare for trening/skritteller, samt kuule lys på siden, som etter hvert ikke er så kuule lengre.

W610 i har et ganske bra kamera, med to kraftige lysdioder. Bildene blir gode når det er bra belysning, ellers blir de grøtete, som på mange andre mobiler, inkludert de tre vi snakker om her.

W580 i har kameralinse som er skjult i lukket tilstand, men den eier ikke kameralys. De to andre har totalt ubeskyttet kameralinse, i og med at den ligger helt i plan med dekselet.

W580 i har en ganske kraftig høyttaler.

Hvilken du velger, er kanskje ikke noe lett valg, for i bunn og grunn er de ganske like "på innsiden".

Knappene er størst på W660i. På W610i er de noen små "fliser", men de er ikke så verst! På W580i er de ganske små, og litt harde. Jeg har kun hatt denne i ei uke, men tastene har ikke knukket ennå i allfall. Men selger sa det lunne være et problem på denne modellen, dersom ikke SE har endret kvaliteten til en mer solid. Dersom knapper knekker ved normal bruk, er jo dette en helt kurant garantisak, ikke minst på grunnlag at problemet er kjent.

W580i har displayglass som er litt nedsenket i dekslet, samt at det er en beskyttelsesfilm over, som man trygt kan la bli. Den sitter bra, og beskytter jo displayglasset.

Jeg har ikke hatt W660i, som sagt, men av W580i og W610i liker jeg nok best sistnevnte. En av dem skal på QXL, men siden jeg har hatt W610i siden sommeren (mye som "reservetelefon), regner jeg med at jeg beholder den.

Lenke til kommentar

Hjertelig takk for svar. :)

Kanskje du også kan svare meg på hva som skjer når headset-pluggen faller ut. Får man opp et valg der man kan velge om man vil spille gjennom høytalerne eller ikke, eller begynner høytalerne å spille med en gang uten forvarsel?

Lurer dessuten på hvordan batteritidene er på disse tre. Hvem har best, hvem har dårligst?

Endret av timon12
Lenke til kommentar

Ja har selv SE W880i - og har har hatt flere ander SE walkman telefoner.

W580i kommer best ut i prisguiden på batteri.

Og alle har Walkman 2.0 om jeg ikke husker feil.

Min W880i spiller værtfall ikke musikk uten at man velger når man kobler handsfree fra.

Sitter på jobb, så kan teste de andre telefonene etterpå. Men er temlig sikker på at det er det samme på de.

EDIT: Ingen av disse telefonene skifter direkte til høyttaler når man koble fra handsfree. Regner da med at dette er standar for alle i walkman serien.

Endret av jadz
Lenke til kommentar
Hjertelig takk for svar. :)

Kanskje du også kan svare meg på hva som skjer når headset-pluggen faller ut. Får man opp et valg der man kan velge om man vil spille gjennom høytalerne eller ikke, eller begynner høytalerne å spille med en gang uten forvarsel?

Lurer dessuten på hvordan batteritidene er på disse tre. Hvem har best, hvem har dårligst?

Her er litt til, for your information:

W580i har bare forhistoriske 12 MB telefonminne. Den leveres med 512 MB minnekort. Heldigvis er minnekortprisene behagelige. W610i har beskjedne 16 MB. W610 har 64 MB, noe som er bra på en slik telefon. Tallet kommer fra Amobils test. Det står ikke noe på SE sin norske, engelske, tyske eller franske hjemmeside...

Dersom denne linken virker, skal du kunne sammenligne de tre på SE sine hjemmesider (merk at denne inneholder noen feil, der det ikke er haket av for funksjoner telefonene virkelig har, f.eks har alle Kontakter (telefonbok). Jævla sløvt! Nokia er ikke bedre.

http://www.sonyericsson.com/cws/products/m...;cmp_id2=206822

Videre har W610 autofokus-kamera.

W580 har et feste for bærerem, som holdes fast av batteridekslet. Virker ikke helt pålitelig.

W660 har 3G og to kamera.

W610 har IR, men de fleste bruker vel Bluetooth?!

Lenke til kommentar

Hjertelig takk for god hjelp. Velger nok W580i på grunn av skjermen, designet og treningsprogrammet.

Men det er altså 110% sikkert at musikken stopper når headsett-pluggen blir dratt ut? Det ser ikke ut som den sitter særlig solid.

Lenke til kommentar
Hjertelig takk for god hjelp. Velger nok W580i på grunn av skjermen, designet og treningsprogrammet.

Men det er altså 110% sikkert at musikken stopper når headsett-pluggen blir dratt ut? Det ser ikke ut som den sitter særlig solid.

Ta der med ro, om den sitter som på andre SE-telefoner, så går det helt sikkert bra, og om den likevel sitter for dårlig kan du vurdere denne som er kjempeprodukt.

Lenke til kommentar

På K810 og W850 får du valget. Jeg regner med det samme er tilfellet for W580

Lenke til kommentar

På K810 og W850 får du valget. Jeg regner med det samme er tilfellet for W580

Ja. Jeg testet det på W580i, og man fikk valget om å aktivere høyttaler eller ikke.

Lenke til kommentar

Da gikk jeg for den grå W580i. Syns den var mer smooth. :)

Har allerede mottatt den og satt den til lading. På en medfølgende lapp stod det at jeg burde lade den i minst 12 timer før bruk. Stemmer dette? Det står "fullt oppladet" på den nå, etter 3 timer.

Lenke til kommentar
Da gikk jeg for den grå W580i. Syns den var mer smooth. :)

Har allerede mottatt den og satt den til lading. På en medfølgende lapp stod det at jeg burde lade den i minst 12 timer før bruk. Stemmer dette? Det står "fullt oppladet" på den nå, etter 3 timer.

Du trenger ikke lade den 12 timer. Men det trengs 4-5 oppladinger før batteriet yter best. Bare bruk telefonen og lad når du trenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...