AndArne Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Jeg har tenkt å bygge et system rundt følgende komponenter og krav, men har litt for lite oversikt over HK til at en klar ener peker seg ut. Noen som har noen tips: HW - INTEL Core 2 Duo E8400 - Mushkin DDR2 4096MB REDLINE extreme Performance - 2x320G SATA i RAID 0 for systempartisjon - 2x200G PATA i RAID 1 for bilder og annet stasj jeg ikke tenker å miste med det første - 2x250G SATA i JBOD for diverse filer - 2x PATA optiske drev (som jeg trolig bytter ut til SATA eller kjører en PATA/SATA på) - MIST 500W PSU - 2x1950 Pro i Crossfire Systemet skal kjøre på luft og klokkes opp til et stabilt nivå (hva nå det er på E8400). Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Et X38/X48 kort er det jeg ville valgt - problemet blir PATA enhetene dine - alle nyere hovedkort har kun 1 IDE/PATA kanal - og nesten alle bruker JMicron kontroller - den er grei til cdrom, men det er stort sett det hele. Alternativet er jo å sette inn en PCI IDE kontroller i tillegg. Alle X38 kort klokker meget bra og har ei røys med SATA kontakter, det samme vil gjelde X48 kort vil jeg anta, de er rett rundt hjørnet - og ja, det kommer X48 med DDR2 støtte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå