SSSø Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Ja, nå skal alle på jobben (som vil) til lege for en helsesjekk + stivkrampevaksine, og etterpå til kiropraktor. Jeg tenkte: "yay, gratis, gratis, gratis", og takket derfor ja til tilbudet. Men har tenkt litt mer, hva kan egentlig en kiropraktor hjelpe meg med? Føler liksom ikke at jeg trenger det på noen måte. Skal jeg avbestille timen, eller gjør det ikke noe om jeg går til kiropraktor uten noen plager? Vet egentlig veldig lite om kiropraktorer, gjør de andre ting enn å knekke nakken på folk? Takker for svar... Lenke til kommentar
War Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 (endret) I usa er skade under behandling-listen sånn: 1) kiropraktor 2) ... Har selv en svigers i norge som er lege og han ser mange pasienter med skader fra nettop kiropraktor. Han fraråder oss å besøke en. På div treningsforum som under i min link er erfaringen ned samme. Det ble gjort så mye feil at man måtte bare avbryte timen. Behandlet "smertepunktet" gjorde dem også isteden for det man skal behandle nettop årsaken til smertene og det er aldri det smerten er. Er du frisk ville jeg ha takket nei til kiropraktor timen og ja tol det andre. Endret 1. februar 2008 av War Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Kiropraktikk er en svært usikker vitenskap. Meg bekjent så finnes det ikke vitenskaplig belegg for at det kiropraktorer driver med fungerer. Enkelte undersøkelser viser at det er like effektivt å å få renset auraen sin som å gå til kiropraktor. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 jeg jobber på legevakten og her har vi opplevd å få inn folk som bokstavlig talt er skamslått etter kiropraktorbesøk. Kiropraktoren skulle "låse opp" ryggen til en stakkars 16 år gammel jente med idrettsskade, men det endte med at hun fikk mye, mye mer vondt enn før! Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 1. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2008 Tror nesten jeg avlyser den timen da. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 For å si det enkelt. Har du ikke ryggplager så trenger du ikke kiropraktor men dersom du har ryggplager er ikke jeg redd for å anbefale det. Har gått til kiropraktor i 2 år nå etter å ha hatt ryggproblemer i 2 år før det. De knekker på plass ryggvirvler som jeg vil si er en mye mere eksakt vitenskap en det fysioterapi er. Han har også fikset nakken i samme slengen.(gammel kolisjonsskade.) Og tro meg det kan ta litt tid med smerter før det går over men da blir alt så meget bedre etterpå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå