gutob Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 (endret) Hei! Jeg har problemer med å komme inn på en webadresse etter at websiden ble flyttet til ny server for en stund siden. Websiden ble altså flyttet til en ny server. Mens flyttingen foregikk ble det lagt ut/vist en midlertidig side. Når jeg forsøker å gå inn på www.papegoye.no (siden som ble flyttet) får jeg fortsatt opp denne midlertidige siden, ca. 2-3 uker etter at siden ble flyttet. Dette gjelder kun hjemmefra. Det er ikke noe problem å komme inn på siden fra andre steder. Jeg er sikker på at deresom dere prøve får dere opp forumsiden på www.papegoye.no Vi har forsøkt å slette alle midlertidige internettfiler, cookies etc, resatt adsl-modem og trådløs router. Vi har også prøvd med både Opera, Firefox samt IE uten hell. Vi har også vært i kontakt med webmaster/administrator på den nevnte siden og han har gjort både en automatisk og manuell oppdatering av dns. Tele2 er også kontaktet men han vi snakket med var helt grønn og lite samarbeidsvillig. Som dere da sikkert skjønner har vi adsl fra tele2. Hjelp!! Endret 1. februar 2008 av gutob Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Du kan prøve å gå inn i: C:\Documents and Settings\Brukernavn\Programdata\Mozilla\Firefox\Profiles\ Og inn i .default mappene der kan du slette cookies.txt, blocklist.xml Er mulig det vil hjelpe i firefox. (Filbanen gjelder Windows Xp) Lenke til kommentar
gutob Skrevet 1. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2008 Du kan prøve å gå inn i: C:\Documents and Settings\Brukernavn\Programdata\Mozilla\Firefox\Profiles\ Og inn i .default mappene der kan du slette cookies.txt, blocklist.xml Er mulig det vil hjelpe i firefox. (Filbanen gjelder Windows Xp) Takk for tipset men det hjalp ikke Legger ved vinduet jeg får opp om jeg går til www.papegoye.no. Dersom jeg klikker på en av linkene får jeg opp et par variasjoner av den avbildede siden. Virker som om noe ligger buffret et eller annet sted mellom her og serveren... Til og med redirect scriptet fra www.papegoye.no til papegoye.no/forum fungerer... Jeg har fått bekreftet at websiden på den gamle serveren er fjernet. Lenke til kommentar
Tanguero Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Hei Muligens cachede DNS oppslag som er problemet. Prøv å åpne et DOS-vindu og skriv kommandoen "ipconfig /flushdns" (uten hermetegn) Lenke til kommentar
gutob Skrevet 1. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2008 Hei Muligens cachede DNS oppslag som er problemet. Prøv å åpne et DOS-vindu og skriv kommandoen "ipconfig /flushdns" (uten hermetegn) Prøvde nå men uten hell... Får fortsatt opp samme side. Lenke til kommentar
gutob Skrevet 2. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2008 Er det noen som vet noe om hvordan nettverket fungerer mellom kontakta i veggen min og serveren websiden ligger på? Er det fysisk mulig at det henger igjen ett eller annet sted i dette systemet? Jeg vet noen som hadde telenor hadde det samme problemet, de ringte og telenor endret noen innstillinger på ett eller annet. Fikk det i hvert fall forklart slik. Etter det fungerte det. Begynner å bli litt desperat her... Lenke til kommentar
madmats Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 (endret) Er det noen som vet noe om hvordan nettverket fungerer mellom kontakta i veggen min og serveren websiden ligger på? Dette er ganske komplisert og jeg kan ikke så mye om det, men jeg vet at når du skriver inn www.papegoye.no så et det en DNS server (Domain Name System) som har oppgaven med å oversette bokstavene i adressen til ipadresser.. kan være noe feil med tele2 sine DNS servere? kanskje det er noe instillinger lagret feil slik at du bruker feil/ gamle servere(?). sjekk hvertfall at du har på motta dns servere automatisk i TCP/IP egenskapene og at alle modeme/ rutermodem også står som dette (feks min Belkin rutermodem står huket av på DNS: automatic from ISP) prøv å åpne cmd i kjør og skriv "tracert www.papegoye.no" da ser du alle hoppene i servere frem til destinasjonen. slik så det ut fra min NGT linje: Sporer rute til www.papegoye.no [194.63.248.34] over maksimalt 30 hopp: 1 30 ms 99 ms 99 ms dsldevice.lan [10.0.0.1] 2 23 ms 23 ms 22 ms 1.80-202-134.nextgentel.com [80.202.134.1] 3 22 ms 22 ms 23 ms 80-202-2-133.dd.nextgentel.com [80.202.2.133] 4 23 ms 23 ms 23 ms 80-202-2-158.dd.nextgentel.com [80.202.2.158] 5 23 ms 23 ms 23 ms 66.84-48-3.nextgentel.com [84.48.3.66] 6 24 ms 24 ms 23 ms tribune.domeneshop.no [194.63.255.4] 7 24 ms 23 ms 23 ms bellagio.domeneshop.no [194.63.248.34] Endret 10. februar 2008 av madmats Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå