Gå til innhold

Diskuter "Stuegrisen" her

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ville nok kuttet ned på CPU, evt heller brukt dette på skjermkort, eks. 3650.

Det skal også være sagt at det kan være en utfordring å kjøre PAL (50 Hz) med ATI's drivere. Lurer på om artikkelforfatteren vet det, eller bare baserer seg på enkelte tester?

Annet:

- Tror heller ikke adapteret funker til ATI-korta (m/lyd)

- Er svært usikker på fjernkontrollen - er sikker tbra på mange måter, men virker rotetet. Liker godt MS-sin.

Lenke til kommentar
Hva er begrunnelsen for valg av RAM i det oppsettet?

det der stusset jeg også over, det der er vel den feteste overklokkings ram som finnes tror jeg. ville heller kutta på minnet og beholdt e8200 selv om den er overkill så er den kjørlig og fin, men allt kommer jo an på budsjetet.

har man ikke bruk for så mange pci spor er vel gigabyte sitt G33 m-atx kort et meget fint valg, kan under volte E8200 greit ned til 1,0v med det kortet,

også enig i at skjermkort kunne vært litt kratigere, men hele ati sin hd serie på 55nm er jo nydeli :)

andtec sine m-atx kabb med 12cm vifter er vel også og ønske seg, er vel dårli med vifter i det valgte kabb. da gitt at man ikke siter på atx hk

hdd, er man dyktig og bygge stille htpc så er hdd den værst støykilden uansett, sitter selv på en 500gb samsung disk i m-cubed verticale silence og det nytter ikke, 3,5" lager for mye lyd til htpc. så derfor en 250gb 2,5" disk

ble visst uenig i mye her :)

noen som har erfaring med den fjernkontrollen?

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar

Ser stort sett greit ut det oppsettet i mine øyne, men jeg stiller meg spørrende til om skribenten har testet radeon 3870x2. Det er ikke en anbefaling jeg ville gitt på det oppsettet for at det skal bli spillbart. Det er mer passende med ett 3870 (eventuelt to i crossfire, det støyer vesentlig mindre) eller ett 8800gt kort.

Grunnene til dette er:

1. Kortet er serdeles stort (en mister 3 av harddiskplassene)

2. Kortet utvikler mye varme og har høyt støynivå (passer dårlig i en stue imo). Standard kjøleren er alt annet enn stillegående og det finnes ikke alternative kjølere som er stillegående til kortet som det også er plass til i kabinettet.

Dersom en også skal spille med oppsettet ville jeg heller kjørt en E8400 og ett eller to 3870 og fått vesentlig lavere støynivå samt mindre trøbbel med plass internt i kabinettet. Tro meg jeg har bannet og steikt mye over endel slike kreative sammensetninger når jeg bygger maskiner på jobb (jobber på en teknisk avdeling i en databutikk i Oslo).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...