Gå til innhold

Dårlig grafikk med nytt 8800GT

Querke

Anbefalte innlegg

Hei, problemet er at grafikken i counter strike source er dårligere med det nye 8800GT skjermkortet enn det var med 7800GT, og det skal jo seffølgelig ikke være det.

PS: Bruker VISTA 64-bit

Har kjøpt nye deler til datan(nesten alt nytt)

Har kjøpt:

Kabinett = Antec Nine hundred

Skjermkort = Gainward BLISS 8800GT PCX (512mb)

Prosessor = INTEL CORE 2 DUO E6850 3.00GHz 4MB CACHE

HovedKort = ASUS P5N-E SLI

RAM = OCZ TECH DDR2 PC2-6400 Platinum XTC Dual Channel 2GB Kit 4-5-4

---

Gamle Deler:

Gammel strømforsyning 400wats, klarer å kjøre alle viftene, og alle komponenter i PC-en

Gammel Sony DVD-brenner (funker bra)

Og En harddisk på 250GB

---

Det som er rart er at all driverne til skjermkort og hovedkortet er "up-to date"

Så trenger hjelp fra dere gutta(å jenter). Så har dere noen tips så yell them out please.

---

Her er noen screens av grafikken: Du kan se at det er litt "tåkete" langt unna

Se det nederste bildet først, og så gå oppåver (da vises grafikken best) og på de to øverste se på den røde "taggen" på veggen, den blir tåkete langt unna OG på det nederste bildet: se på sidene av rampen i forhold til det jeg står på, sidene blir "tåkete"

post-148226-1201875126_thumb.jpg

post-148226-1201875290_thumb.jpg

post-148226-1201875297_thumb.jpg

Endret av Skagen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må sette opp noe som heter 'anisotropic filter'. Den vil hindre at teksturene smøres utover, slik som det er demonstrert i dette bildet. Og om du sliter med hakkete kanter kan du sette på 'anti aliasing'.

Har 8800GT selv og spiller CS Source med 8x anisotropic filter og 4x anti-aliasing uten problemer. :)

Endret av Skagen
Lenke til kommentar
Du må sette opp noe som heter 'anisotropic filter'. Den vil hindre at teksturene smøres utover, slik som det er demonstrert i dette bildet. Og om du sliter med hakkete kanter kan du sette på 'anti aliasing'.

Har 8800GT selv og spiller CS Source med 8x anisotropic filter og 4x anti-aliasing uten problemer. :)

hm hvorfor bare 8 ganger AF ? jeg kjører 16X AF og 8x AA. 8800GT klarer det uten problemer. scource skrever jo ikke mye akkuratt heeh.

Lenke til kommentar

Ehhh, takk for svar men, problemet er at jeg hakke peiling på lsike ting, så hvis noen kan si litt om hvordan jeg får endret anisotropic filter og anti-aliasing, så har det vært just great

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Har prøvd både nye og gammle drivere fra nVidia men det hjelper ikke. Har prøvd med anisotropic og antialiasing på programstyrt i nVidia kontrollpanelet men det hjelper ikke stort det eller. Det som er rart er at en kamerat av meg også har helt likt skjermkort men han har ikke samme problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...