vandelayphoto Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 (endret) Etter et mislykket forsøk på å legge inn DD-WRT på min WRT54G v.5 sitter jeg nå med en bricket router. Eneste mulighet for å gjenopprette firmware på versjon 5 av WRT54G er såvidt jeg har skjønt å benytte JTAG-kabel. Hvis det er noen i Oslo-området som har en slik og er villig til å gjøre det for meg hadde jeg blitt svært glad. Betaler 500 kroner om du i samme slengen også legger inn DD-WRT. Endret 5. februar 2008 av vandelayphoto Lenke til kommentar
Stratos Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Koster ikke boksen ca 500 da? Like greit å kjøpe ny? Menneh, jeg unbricket min egen med en vanlig TP kabel. Hvorfor går ikke det med din? Lenke til kommentar
madammim Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Hei. Kan ikke hjelpe deg med kabel, men har du undersøkt/prøvd andre muligheter? Ei stund siden jeg la inn dd-wrt på min linksys, men husker det var en mulighet med å kortslutte 2 pinner inne i routeren samtidig som den ble slått på og pinget mot. Ellers finnes det flere nivåer av reset, der jeg en gang med suksess fikk kontakt og "reddet" en Linksys ved å "dypresette". Husker ikke prosedyren, men info burde ligge på sidene relatert med dd-wrt. Lenke til kommentar
vandelayphoto Skrevet 1. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2008 Jeg hadde kun mulighet til å oppgradere via WLAN, derfor skjærte det seg. Visste at det var risikabelt, men tok likevel sjansen, dum som jeg var. Takk for tipset om å kortslutte pinnene, skal prøve det ut. Fant en fin guide. Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 vestfold ? er det nærme nok ? Lenke til kommentar
vandelayphoto Skrevet 5. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2008 Brukte kortslutningsmetoden og det gikk helt greit. Kjører nå to bokser med DD-WRT, den ene i client bridge med et nettverk relativt langt unna. Fungerer utmerket. Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 (endret) Takk for tipset om å kortslutte pinnene, skal prøve det ut. Fant en fin guide. Poster du link til guiden du brukte? Slik er alltid gøy! (Og kanskje merke tråden løst?) edit: JTAG Endret 5. februar 2008 av Cerwell Lenke til kommentar
vandelayphoto Skrevet 5. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2008 Takk for tipset om å kortslutte pinnene, skal prøve det ut. Fant en fin guide. Poster du link til guiden du brukte? Slik er alltid gøy! (Og kanskje merke tråden løst?) edit: JTAG Da var tråden merket løst. Her er guiden: http://lookforitoverhere.com/5/unbrick-wrt54g-v5/ Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 her er recovery listen prøv fra toppen og ned over. 1. websiden 2. reset knappen (30sek, mens du setter i strømen) 3. tftp mens den boot'er 4. kortslutte pinner på wrt54 så du sletter nvram (NB: du kan svi helle wrt så se opp for den her!!!) 5. TTL kabel til PC-en (så hente ned via tftp server på en pc) 6. jtag som funker vær gang- NB: nr 4 bør du ikke prøve hvis du ikke er forbret på og ødlegge hardware på selv wrt, alle dem andre måtene kan du ikke fuck opp noe hardware. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå