2ball_ Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 ja..jeg trenger hjelp til, å finne på/av knapp til PC.. Grunnen til at jeg spørr er at jeg holder på å bygge kabinett og vet ikke hvor jeg skal lete..(har leta litt, men uten hell) hadde vert fint om noen kunne linke til en side hvor de seller dette.. til slutt: er det noe spesielt jeg burde tenke på ang. dette?? Takker for evt. svar.. Mvh. 2ball(s) Lenke til kommentar
serrghi Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 mener www.microplex.no skal ha noe, har iaff hatt d tidligere Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 1. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2008 (endret) mener www.microplex.no skal ha noe, har iaff hatt d tidligere takker.. btw: skal kobles til via molex.. ja, de hadde, men det var bare sånne som stakk ut og ikke var spesielt stilfulle.. ser helst at de er runde og ikke stikker så langt ut.. Endret 1. februar 2008 av 2ball(s) Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Du kan kjøpe dyre bulgin-knapper med fancypancy lys. Disse er dyre. På Bilutstyr/Bilekstra får du noen uten lys til en billig penge (40-50 kroner per stykk). Disse er mye brukt her på forumet, blant annet i mitt prosjekt. Goscinny Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 2. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2008 Du kan kjøpe dyre bulgin-knapper med fancypancy lys. Disse er dyre. På Bilutstyr/Bilekstra får du noen uten lys til en billig penge (40-50 kroner per stykk). Disse er mye brukt her på forumet, blant annet i mitt prosjekt. Goscinny var faktisk disse jeg tenkte på^^ men du kunne ikke lage en link?? har vert på bilutstyr og sett, men jeg syntes denne var meget tung å navigere på Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Jeg tror ikke den ligger i "webshop-en" deres. Du kan sikkert ringe dem og be dem sende, om du ikke bor i nærheten av en butikk. Goscinny Lenke til kommentar
Xell Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 til slutt: er det noe spesielt jeg burde tenke på ang. dette?? Du kan bruke hva som helst av brytere med momentan slutning, altså brytere som lager kontakt når den trykkes inn og ikke ellers. Eventuelt vippebrytere som spretter tilbake til midposisjon når man slipper fungerer også. PÅ elfa har de masse å velge mellom. Trykkstrømbrytere Alternativtet, om du har et gamelt kabinett å kanibalisere, er å bruke selve bryteren og lage en egen kapsling/infestning. Krever litt mer, men kan gi et bedre resultat til ditt egendesignet kabinett. Lenke til kommentar
Gryteknut Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Jeg er også interessert i dette. Vil for eksempel denne fungere: http://www.bilekstra.no/?ItemId=3873 ? (og da ser vi bort fra estetikken) Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Her er bryteren du leter etter. http://www.bilekstra.no/?ItemId=3876 Jeg er også interessert i dette. Vil for eksempel denne fungere: http://www.bilekstra.no/?ItemId=3873 ? (og da ser vi bort fra estetikken) Ser ut som det er en impulsbryter så ja det burde fungere. Lenke til kommentar
Gryteknut Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Takk for svar. Så trenger man selvfølgelig ledning og en god måte å feste disse til pinnene på hovedkortet. Er det noen som har tips vedr dette? Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Det enkleste er å ta noe fra et gammelt kabinett som har den sorte tingen i enden av ledningen som passer på HK. Så må du eventuelt bruke sukkerbit/loddebolt for å forlenge ledningen. Jeg har noen slike ledninger til overs, men du har sikkert selv også. Goscinny Lenke til kommentar
Gryteknut Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Det enkleste er å ta noe fra et gammelt kabinett som har den sorte tingen i enden av ledningen som passer på HK. Joda, tenkte bare å høre om det var en enkel alternativ måte å gjøre det på også. Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Det er den enkleste måten å gjøre det på. Du kan liksom ikke tvinne tråden fra kablen rundt de to små pinnen på HK ... Goscinny Lenke til kommentar
Gryteknut Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 He he, er jo bare å lodde dem på Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Har brukt dette settet fra Lian Li på mine kasser. Kommer komplett med leds og høyttaler. Gjemte det bak 2 av disse bryterene. Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 He he, er jo bare å lodde dem på Det er da vitterlig mer stress å ta av og lodde på nye kabler, enn å ta av en liten kabelsko når en eventuelt skal bytte hovedkort (sa du det bare for tull, forresten?). Du kan jo kjøpe dette settet fra Lian Li på Microplex også, men om det er alt du skal ha der blir det jo litt dyrt i forhold til hva du får. Iallfall siden disse er relativt enkle å få tak i gratis. Goscinny Lenke til kommentar
Gryteknut Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 (sa du det bare for tull, forresten?) Jep, bare tull . Jeg har flere gamle kabinetter på loftet, kan ta noen ledninger derfra. Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 19. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2008 Takker for svar etter det jeg ser virker det som jeg må en tur i "butikken"... da passer det fint at jeg skal en tur til "byn"(bergen) i nermere fremtid... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå