Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Online ADSL på en Belkin Trådløs Router

Anbefalte innlegg

Først: Beklager hvis spørsmålet har vært oppe før, jeg sjekket søkesiden. Noen her er ganske Nazi på det...

Jeg prøver å sette opp et trådløst nettverk som skal virke sammen med telenors adsl modem (dritt at de ikke kunne sende med en router...) Jeg bruker en trådløs belkin cable/dsl router og en usb trådløs belkin network adapter. Jeg får usb adaptern og routern til å kommunisere, men jeg får ikke modemet og routeren til å snakke sammen. Routeren er koblet på modemet, men det står ingen maskiner direkte på hverken routeren eller modemet. Jeg har forstått det sånn at online adsl er en såkalt PPPoE tjeneste (dette må stilles inn i routeren). Noen som kan bekrefte eller avkrefte dette? Og trenger jeg å gjøre noen flere instillinger i routeren? Må adsl modemet aktiveres først a'la nextgentel? Slik som det er nå har jeg som sagt kontakt med routeren, men online adsl connect programmet klager over ingen summetone.

For å unngå uproduktive spørsmål..: Alt av kabler er koblet riktig. Nettverksinnstillingene er riktig (kjørte belkin netsetup og sjekket i etterkant). Alle lamper som skal lyse lyser og telefonen i huset virker. Det jeg ikke forstår bæret av er oppsettet i routeren.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
(dritt at de ikke kunne sende med en router...) Jeg bruker en trådløs belkin cable/dsl router og en usb trådløs belkin network adapter. Jeg får usb adaptern og routern til å kommunisere, men jeg får ikke modemet og routeren til å snakke sammen. Routeren er koblet på modemet, men det står ingen maskiner direkte på hverken routeren eller modemet. Jeg har forstått det sånn at online adsl er en såkalt PPPoE tjeneste (dette må stilles inn i routeren). Noen som kan bekrefte eller avkrefte dette? Og trenger jeg å gjøre noen flere instillinger i routeren? Må adsl modemet aktiveres først a'la nextgentel? Slik som det er nå har jeg som sagt kontakt med routeren, men online adsl connect programmet klager over ingen summetone.

Du skal _ikke_ bruke noen programvare fra TN når du bruker router, kun sette det opp som et ordinært nettverk.

TN bruker PPPoE og du må sette opp brukernavn og passord på routeren, husk @online.no etter brukernavnet.

Selv er jeg glad for og slippe og låses til en router og heller velge routerløsning selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...