Gå til innhold

[LØST] Problemer med custom libs og copy web

Anbefalte innlegg

Har lastet opp en .dll på dev-serveren, og brukt noe av det som er i den, når jeg så kopierer dette over på prod (copy web), så får jeg feilmelding på at den ikke finner det jeg refererer til. Linjen den stopper på i web.config er denne:

<add assembly="System.Web.Extensions, Version=1.0.61025.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=31BF3856AD364E35"/>

Hvordan får jeg registrert dll'ene på prod slik at jeg kan bruke de i prosjekter der?

(Det er fpse på dev, og de registrerte seg selv når jeg tok add reference. på prod har jeg ikke fpse, og kopierer derfor alle filene opp i stedet)

Endret av Manfred
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg installert ASP.NET AJAX EXtensions på serveren, og der står det i sample configen at jeg skal skrive <add assembly="System.Web.Extensions, Version=1.0.61025.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=31BF3856AD364E35"/>.

Altså nøyaktig det jeg har skrevet, og det funker fortsatt ikke.

Oppdatering: Restartet IIS (*grøss*), og da fant den forsåvidt System.Web.Extensions og slikt, men nå har feilen forflyttet seg. Jeg har en fil AjaxControlToolkit.dll som ligger i Bin, men det virker som om IIS ikke skjønner at det er en bin-mappe. nå får jeg:

Could not load file or assembly 'AjaxControlToolkit' or one of its dependencies. The system cannot find the file specified.

<%@ Register Assembly="AjaxControlToolkit" Namespace="AjaxControlToolkit" TagPrefix="cc1" %>

Oppdatering

Prater litt med meg selv i denne tråden jeg. Fant ut at Bin-mappa lå på feil sted :p Haha.

Men uansett. Nå laster siden uten feil, men ingenting av AJAX-koden kjøres.

Siste oppdatering

Ok. Siste feil var bare at jeg hadde feil web.config :(

Alt funker nå

Endret av Manfred
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...