Gå til innhold

Overgang fra USB til jack

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, det finnes ikke. USB brukes til data og styresignaler mens jack (og mini-jack) brukes til analoge lydsignaler. Det blir litt som å prøve å konvertere havregrøt til fargen blå.

Tør jeg spørre hva slags lydkort det er du har som (du tror) kun har USB-utganger?

Endret av transistorbass
Lenke til kommentar

jeg er et creativ xfi xtremgamer

tror dere misforsto for headsettet er usb mens lydkortet har jack.

finnes det noen andre måter å få headsetet på lydkortet siden jeg ikke kan koble det til

Endret av Shorty86
Lenke til kommentar

Det er ganske sikkert et integrert lydkort i kabelen til hedsettet, denne må du instalere driver til og så kan du bruke headsettet.

Eventuelt kan du finne ut hvor lydkortet sitter (vanligvis en stor klump et sted på ledningen), kappe den delen av og bruke ledningen som går fra lydkortet til headsettet som du da setter på en minijack og kobler den til lydkortet.

Lenke til kommentar

Da har vel headsetet et innebygget USB-lydkort, og du har to lydenheter i Windows (jeg antar du kjører Windows). Du kan ikke koble dette headsetet (via USB) til noe annet lydkort, men de fleste slike lydkort kommer også med en mini-jack kabel - om ditt gjør det klarer jeg ikke å se.

Eventuelt kan du finne ut hvor lydkortet sitter (vanligvis en stor klump et sted på ledningen), kappe den delen av og bruke ledningen som går fra lydkortet til headsettet som du da setter på en minijack og kobler den til lydkortet.

Det var dagens soleklart dårligste forum-tips. :)

Endret av transistorbass
Lenke til kommentar

har instalert drivere og sånn men er misfornøyd med lyden på en måte..den er veldig plastik hvis du skjønner men med lydkortet ble det bedre på det gammle headetet men det hadde jack da

og det er en klump på det nye ja med volum mute knapper å sånt.. men hvis jeg kapper den ligger det en ledning til lyden og en til micen da?

og finnes det noen annen måte å få koblet dem sammen før jeg gjør dette?

Det er ganske sikkert et integrert lydkort i kabelen til hedsettet, denne må du instalere driver til og så kan du bruke headsettet.

nei kom bare med usb

Lenke til kommentar
og det er en klump på det nye ja med volum mute knapper å sånt.. men hvis jeg kapper den ligger det en ledning til lyden og en til micen da?

og finnes det noen annen måte å få koblet dem sammen før jeg gjør dette?

Ikke gjør det, det er et idiot-forslag.

Om headsetet ditt ikke har noen minijack/jack-plugg, men KUN USB så er du dessverre stuck med den lydkvaliteten du får, da det er den det integrerte lydkortet på headsetet gir deg.

Om du ønsker å bruke det andre lydkortet (som har minijack-tilkobling) må du rett og slett bruke et annet headset.

Lenke til kommentar

Hva er det du babler om Transistorbass?

Man er ikke stuck om headsettet kun har USB. Det er vitterlig ikke noe problem å gjøre som Brusfantomet sier, klippe av det integrerte headsett-lydkortet for å lodde på jack-plugger.

Virker som om du ikke aner hva du snakker om. Har gjort dette en gang selv også, og det var ikke noe problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...