Epsilon- Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 (endret) Hei, har en Fujitsu-Siemens laptop me Ralink RT2500 wlan kort innebygd. Jeg har et problem med at den finner ikke den trådløse routeren. Mens en laptop på siden finner den. Jeg fant den for en uke siden med full styrke men ikke nå lenger. Finner andre nettverk men ikke akkurat den som jeg skal koble til. Hva kan jeg gjøre for å koble til denne? Endret 1. februar 2008 av Epsilon- Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 (endret) Tipper nettverket sendes ut på channel 12 eller 13, mens kortet bruker en amerikansk firmware som kun støtter channel 1-11. Ihvertfall om routeren er satt til å bytte channel om det støyer på den den er på US: 1-11 EU: 1-13 AS: 1-15 Endret 1. februar 2008 av PepsiCo Lenke til kommentar
Epsilon- Skrevet 1. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2008 (endret) Mulig å bytte kanal på mitt wlan kort som jeg har på laptopen da? Sånn at den lytter på europeisk? Routeren er dlink. Hvordan bytter jeg i tilfelle kanal? Takk for raskt svar Edit: Har det noe med "Fragment threshold" eller "RTS threshold" å gjøre? stille på disse? Endret 1. februar 2008 av Epsilon- Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 (endret) Du må bytte i routeren isåfall. Inn på webgrensesnittet* og gå sjekke "wireless" der. * For å komme på webgrensesnittet: start - kjør - cmd - ipconfig. Les av ip for standard gateway og skriv den som adresse i nettleseren edit: nei ikke noe threshold jeg tenker på Endret 1. februar 2008 av PepsiCo Lenke til kommentar
Epsilon- Skrevet 1. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2008 Det stemte det du sa om kanaler. La inn config tool til wlan (brukte win sin før) Der kunne jeg velge kanal valgte 1-13 og voila der poppa den opp med full styrke. Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå