Trina Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Hei er det noen som kan hjelpe meg med bruk i itunes. Jeg er instruktør i aerobic og har brukt itunes til å kjøpe musikk. Denne musikken brenner jeg videre på dc spiller slik at de kan spilles i cdspillere. Nå er jeg usikker om jeg har stilt dette riktig på innstillinger. Jeg laster også inn musikk fra cdplater som jeg har kjøpt i butikk. Og da mikser jeg dem med musikk i fra itunesstore. Jeg merker at dette blir ulikt i lydkvalitet. Hva bør jeg helst ha satt av valg på import av: AAC-koding, AIFF-koding, Applelosless-koding, MP3-koding, WAV- koding og så er det kvalitet man kan velge? Hva bør jeg helst ha satt av valg på brenning av; Lyd-cd, MP3-cd, Data-cd? Jeg tar gjerne imot andre tips av innstillinger.... En annen ting som jeg har oppdaget og har gjort meg fortvilet er at jeg har brent mange plater og har ikke skrevet ut albumliste for alle cd-ene og når jeg da plasserer dem i datamaskinen igjen så får jeg ikke opp tekst på hver enkelt sang. Så nå mangler jeg navn på artist og album på mange, mange cd-plater. Trodde at det skulle hvises hvilke sang jeg har på cden, men det kommer bare opp track 01, track 02 osv. Jeg kontaktet itunes og de sa jeg kunne søke informasjon på hver enkelt sang, men det går ikke. Er dette fordi jeg har brent dem med Wav-koding??? Lenke til kommentar
Slurt-is Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Til det første spørsmålet ditt: Velg MP3 og deretter 192 kb/s. Det burde være bra nok. Men jo høyere bitrate (kb/s) du velger, jo mindre kvalitetstap er det på musikken. Til det andre spørsmålet ditt, så vet jeg ikke. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Lyd-cd er det du skal velge om cd-ene skal kunne spilles av i vanlige cd-spillere. Grunnen til at det bare kommer opp "track 01" osv, er antakeligvis fordi du har brent cd-er med forskjellige sanger og artister som ikke er fra samme album. Da vil ikke iTunes kjenne igjen cd-en. For at titler skal huskes, må cd-ene brennes med et valg som heter "CD-text" e.l. huket av, men jeg er ikke sikker på om iTunes har denne muligheten. Det er heller ikke sikkert iTunes (som forøvrig er et møkkaprogram etter min mening) kan lese CD-text i det hele tatt. Kvaliteten når du ripper cd-er, blir langt i fra feilfri med iTunes uansett, men jo høyre bitrate (kbps) jo bedre kvalitet. Apple Lossless skal være uten kvalitetstap. Vær obs på at sangene du kjøper fra itunesstore ikke er i spesialet god kvalitet uansett. Lenke til kommentar
Trina Skrevet 5. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2008 Lyd-cd er det du skal velge om cd-ene skal kunne spilles av i vanlige cd-spillere. Grunnen til at det bare kommer opp "track 01" osv, er antakeligvis fordi du har brent cd-er med forskjellige sanger og artister som ikke er fra samme album. Da vil ikke iTunes kjenne igjen cd-en. For at titler skal huskes, må cd-ene brennes med et valg som heter "CD-text" e.l. huket av, men jeg er ikke sikker på om iTunes har denne muligheten. Det er heller ikke sikkert iTunes (som forøvrig er et møkkaprogram etter min mening) kan lese CD-text i det hele tatt. Kvaliteten når du ripper cd-er, blir langt i fra feilfri med iTunes uansett, men jo høyre bitrate (kbps) jo bedre kvalitet. Apple Lossless skal være uten kvalitetstap. Vær obs på at sangene du kjøper fra itunesstore ikke er i spesialet god kvalitet uansett. Takk for svar. Det ser ut til at jeg må endre til noe annet og håper å få noen anbefalinger. Nå var det skjedd at mange av spillelistene var blitt endre og da blir det enda mere rot. Jeg har gjort valg med cd-text og tenkte at alt var i orden, men det ble litt fortvilelse da dette ikke har fungert og jeg klarer aldri å finne ut av navnet på alle sangene som jeg har brent da biblioteket er ganske fullt. Nå ønsker jeg å skifte og håper noen kan gi meg gode tips... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå