Gå til innhold

Hjelp, lillarosa skjerm!

Sindra

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har en Acer Aspire 5920G som plutselig har fått rosa/lilla farger... Har noen vært borti dette problemet? Har ikke prøvd å re-innstalere driverene, men tviler på at det vil hjelpe. Skjedde første gang da den var slått på oppi en haug med klær, noe som stengte for viftene og gjorde at maskinen ble utrolig varm. Tenkte først det var artifacts, pga varmen hadde forårsaket at noe på skjermkortet var blitt svidd, men skjermkortet fungerer helt fint når jeg kobbler den opp mot to eksterne skjermer hjemme...! Sikkert et dumt spørsmål, men skal reise på søndag, og håpte å kunne ta med maskinen da, og tenkte kanskje noen av dere eminente forumbrukere hadde opplevd det samme før å vet hva som er feil, eventuellt om den må på reperasjon!

Det andre gangen dette skjedde, (første gang gikk det over etter at jeg hadde plassert pcen inn på et kjøligere rom) dvs igår, gikk det ikke over, noe som har resultert i at jeg sitter å ser på en lillarosa skjerm for øyeblikket! Det oppstod forøvrig bare plutselig, mens jeg var inne på maskinen å surfet på internett, så tviler på at det har noe med varme å gjøre! Kan ledningen fra skjermen til skjermkoret ha svidd seg litt/ha dårlig kontakt? Vet at dårlig kontakt, kan føre til lignende fargeproblemer på vanlige eksterne skjermer...

Bare spør hvis det trengs noe mer info...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ledningen mellom hovedkortet og skjerm har tre signalledere, en for rød, en for grønn og en for blå farge. Hvis den grønne løsner eller ikke har kontakt på noe vis, blir resultatet at alle fargene på skjermen ser ut som ulike varianter lilla, så det kan hende det dreier seg om at denne kabelen har dårlig kontakt/løsnet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...