hw-bugs Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Går på allmenn påbygg nå,og jeg må snart bestemme meg hva jeg har tenkt å bli. Google litt men fant ingen linker hvor det står hva jeg kan bli ette dette året. Trenger en liste hvor det skal stå hva kan jeg studere videre med/hvem jeg kan bli. Tusen takk på forhånd! Lenke til kommentar
War Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 (endret) Skal du bli ingeniør kreves det somregel 3mx og 2fy. Dersom man ikke har det finnes det 6mnd forkurs som gir dette etter allmenn påbygg. I teorien kan du bli alt i verden, allmenn påbygg tilsvarer halve 2ndre året +3 året på vgs. Medisin og visse linjer krever kjemi osv fra vgs. Endret 1. februar 2008 av War Lenke til kommentar
hw-bugs Skrevet 1. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2008 Takk for den War! Men jeg finner ikke noe liste hvor det står det og det du kan bli... Lenke til kommentar
War Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 http://www.samordnaopptak.no/info/ Her burde jo alle ligge, ellers må du bare søke på ntnu , hist osv, lokale skoler og høyskoler og se egene studietilbud. Lenke til kommentar
hw-bugs Skrevet 1. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2008 (endret) http://www.samordnaopptak.no/info/Her burde jo alle ligge, ellers må du bare søke på ntnu , hist osv, lokale skoler og høyskoler og se egene studietilbud. Tusen takk!Der var den ja! ------ hm...fant ikke noe her heller( Endret 1. februar 2008 av hw-bugs Lenke til kommentar
War Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Mener du hva det er mulig å bli som forslag eller info om yrkene? Da må man først finne ut hva man vil jobbe med. Mennesker, data, dyr osv. Lenke til kommentar
Phoenix007 Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Jobbfeber her finner du mange yrker og forklarer hva du skal for å bli hva, det er også listet en evt inntekt over de forskjellige yrkene, men dette kommer selvfølgelig an på hvor og hvor mye du jobber. Anbefaler denne siden Lenke til kommentar
Kenny McCormick Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 (endret) du kan bli alt som ikke krever spesiell studiekompetanse (3mx,2fy,3kj,3bi ol.) dvs ikke le e, ingeniør el. du skriver ingenting om du har slike fag eller ikke, men jeg antar du ikke har det utenom det har du nærmest uendlige muligheter: som sagt, gå inn på http://www.samordnaopptak.no/arkiv/statist...vara_hoved.html eller www.jobbfeber.no EDIT: HUSK: tenk NØYE igjennom valget ditt, ikke bare ta det første du finner, husk du skal jobbe med dette resten av livet Endret 1. februar 2008 av Lazy_Boy Lenke til kommentar
hw-bugs Skrevet 2. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2008 Tusen takk til alle sammen! De to sidene vil hjelpe meg med veldig mye!Tusen takk igjen! Lenke til kommentar
hw-bugs Skrevet 2. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2008 "Poenggrensen for bachelorstudier 2006 var 50.2 (ordinær) og 49.2(primær) ved Høgskolen i Oslo...." 50.2 er det karateren i gj.snitte altså 5,2? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Du havner i primærkvota om du er under 21. Og har dere ikke matte på påbygning? 5,2*10 =52 5,02*10=50,2 Du trenger 5,02 i snitt hvis du har gått påbygning. Lenke til kommentar
Lyngfisk Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Man kan velge 2-3 studieretningsfag på påbygg (i R94). Om man velger matte og fysikk er opp til en selv. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Fyren går på påbygg nå. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Ta også en titt her for liste over samtlige studier hos Samordnaopptak med poenggrenser, krav, m.m.: SO Søkerweb. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå