Gå til innhold

Erfaring med stemmestyring av PC ?


Oljens

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har personlig dårlig erfaring med stemmestyring. Uforutsette lyder som kan gi utslag på forskjellige måter. En dag med litt forkjørelse og maskina skjønner ikke bæret :) Men det er helt klart en spennende utvikling.

 

Har ikke prøvd noen av programmene over, men Windows Vista har dette innebygd:

http://www.istartedsomething.com/20060808/...ion-screencast/

http://technet.microsoft.com/en-us/windows...a/aa905128.aspx

Lenke til kommentar

Hver gang jeg åpner talestyringen i Vista, så får jeg beskjed om at den ikke støttes på mitt språk. Jeg kan basre trykke OK, og så lukker feilmeldingen seg, og ingenting skjer. Hvorfor kan jeg ikke bare bruke den på engelsk? Om jeg sier "Save" eller "lagre" har jo ingenting å si, jeg vil bare bruke programmet!

Lenke til kommentar

Stemmestyring egner seg ikke med mindre du mangler to armer.

 

Den tar ofte feil (når man har mye man kan styre med det) og har en tendens til å ikke fungere i rom med litt støy.

 

Det er også utrolig tungvindt fremfor å bare bruk mus og tastatur.

 

Stemmestyring har ingen fremtid på en datamaskin som has mus og tastatur spør du meg, det er mer fancy en brukelig.

Lenke til kommentar

Takk for alle svar. Det virker som stemmestyring for PC ikke har kommet langt nok i utviklingen. Jeg tror likevel det finnes programvare som kan hjelpe meg, foreløpig vet jeg bare ikke hvilket program. Da jeg har poblemer med "musarm" er jeg i første omgang ute etter et program som jeg kan bruke til å styre musen med, og da primært høyre og venstreklikk. Per i dag bruker jeg ingen PC med vista på, så der er det ikke noe å hente for meg. Og hvis det ikke finnes norsk versjon for vista og den engelske stemmestyringen ikke kan brukes med norsk versjon av vista er det jo ikke noe å hente der likevel.

 

Jeg har googlet litt rundt og sett at det finnes flere programmer som tilbyr stemmestyring. Av de jeg fant synes jeg et svensk program ser veldig lovende ut.

http://www.xnxdata.se/viewNavMenu.do?menuID=7

 

Det ser ikke ut som det finnes i norsk versjon dessverre og velger jeg svensk eller engelsk versjon går det sikkert ikke sammen med norske versjon av windows XP og office-programmene.

 

Uansett skal jeg "forske" videre på dette. I motsetningen til deg GeirGrusom tror jeg stemmestyring vil komme mer og mer i løpet av få år og bli allemannseie.

Lenke til kommentar

heh:D. det er nok platformen som er problemet. jeg så en video av Computer Croniqules hvor de testet ut OS/2 warp. os2 Warp hadde stemmestyring og den fungerte overaskende bra. Så det har vært i gamet ganske lenge. Dog grunnet til at det er dårlig erfaring på windows er slappe utviklere som kun er på jobb for å heve lønn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...