Gå til innhold

Stjernen på Gardermoen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sigmund_Freud: Om du ser etter, så ser du at tråden er plassert i kategorien "Bildekritikk".

fredstian: Bildet virker for meg skjevt og uklart. Håper det er JPEG-komprimeringa som har gjort det uklart. Hvordan blir bildet om du retter opp statuen?

Lenke til kommentar
Konstruktiv kritikk mottas med stor takk!
Er vel ikke akkurat du som har laget den? :p

Synes den er fin jeg, ser den fra flyet når du lander og fra veien når du kjører til OSL.

Mener å ha lest den er laget etter da Vincis tegning.

Hehe, nei ikke akkurat! Men har lagt bildet under Bildekritikk så er vel helst bildet det er prat om... :)

Ja, stilig konstruksjon den der. Aldri sett den på nært hold før jeg tok bildene her om dagen.

Lenke til kommentar
Om du ser etter, så ser du at tråden er plassert i kategorien "Bildekritikk".
xD Før ti om morgenen er alt for tidlig...

Når det hele stiller seg i det lyset... jeg digger komposisjonen (er det ikke det fotografer kaller det?), liker godt hvordan stjernen "bryter" ut av naturen og de to høye trærene blir til korte for den gigantiske stjernen. Utenom bilen gir bildet med assosiasjoner til en tekst fra norsktimen på videregående, en kjent norsk forfatter/dikter (som jeg selvfølgelig har glemt navnet på) skriver om store gravmaskiner som spiser opp naturen og spyr ut eksos.

Lenke til kommentar

Stjernen og bakken ble for lyst for meg.. På bakken er det mye skrot i veien(bil, gravemaskin etc)..

Hadde du prøvd å gjort det hele litt mørkere (stjernen mindre opplyst, men samtidig ikke for mørk) og prøvd å skjult det på bakken, så hadde jeg nok likt det bedre.

Lenke til kommentar
Sigmund_Freud: Om du ser etter, så ser du at tråden er plassert i kategorien "Bildekritikk".

fredstian: Bildet virker for meg skjevt og uklart. Håper det er JPEG-komprimeringa som har gjort det uklart. Hvordan blir bildet om du retter opp statuen?

Det er nok litt uklart bilde og litt jpeg komprimering, bildet er satt sammen av to bilder, hvor den ene delen er bakken+noe av stjernen og det andre bildet er himmel stort sett. Siden fokuseringen ble gjort på stjerna i begge bildene kan det være grunnen til litt ufokus.

Synes egentlig det så litt rart ut når jeg rettet opp stjerna, for da ble plutselig trærne skjeve og rare. Mulig det hadde sett bedre ut, usikkert.

Om du ser etter, så ser du at tråden er plassert i kategorien "Bildekritikk".
xD Før ti om morgenen er alt for tidlig...

Når det hele stiller seg i det lyset... jeg digger komposisjonen (er det ikke det fotografer kaller det?), liker godt hvordan stjernen "bryter" ut av naturen og de to høye trærene blir til korte for den gigantiske stjernen. Utenom bilen gir bildet med assosiasjoner til en tekst fra norsktimen på videregående, en kjent norsk forfatter/dikter (som jeg selvfølgelig har glemt navnet på) skriver om store gravmaskiner som spiser opp naturen og spyr ut eksos.

Jo takk! Lurer faktisk på om ikke jeg har lest novellen eller diktet en gang også... ;)

Stjernen og bakken ble for lyst for meg.. På bakken er det mye skrot i veien(bil, gravemaskin etc)..

Hadde du prøvd å gjort det hele litt mørkere (stjernen mindre opplyst, men samtidig ikke for mørk) og prøvd å skjult det på bakken, så hadde jeg nok likt det bedre.

Stjerna var vanskelig å gjøre noe med, hvis jeg undereksponerte det bildet med stjerna på mer, ble det seendes helt teit ut egentlig. Da så man plutselig så mye som ikke var stjerna. (ligger no ledning lignende greier inni der bl.a.)

Er enig i at jeg burde fjernet den saken som står ved gravmaskinen der, men tenkte ikke på det når jeg tok bildet, og i photoshop ble det ikke no særlig med mine kunnskaper og tålmodighet hvertfall! :)

Gravmaskinen derimot, den liker jeg litt, bryter opp et bilde jeg tror hadde vært litt kjedelig uten.

Men takk inspill så langt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...