KoKo_ Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 (endret) Hei! En av grunnene til at jeg kjøpte Wii var muligheten til å skaffe meg gamle spill (den nostalgien...). Men i Super Mario Bros (NES), så er det en ørliten forsinkelse på responsen fra kontrolleren slik at det blir umulig å få tilbake den gode gamle følelsen. Spillet blir rett og slett ukontrollerbart når man må hoppe et tidel før man egentlig vil, og stoppe før man egentlig vil. (Mulig det kan være noe lignende forsinkelser på andre spill, men det har jeg ikke merket i samme grad) Er dette et kjent problem med Wii? (Som kan fikses/kalibreres?) Kan det ha sammenheng med TV'en? (Har hørt at det kan være noe problem med forsinkelse i noen HD-TVer. Jeg har en Samsung 46M86, men spiller Guitar Hero (PS3) uten at det er merkbar forsinkelse. På PS2 versjonen var det faktisk en forsinkelse som måtte kalibreres i spillet) Kan det være Receiveren som bruker et ekstra tidel på konvertere fra komponent til HDMI? Konfig: Wii, komponentkabler --> Denon 2807, HDMI --> Samsung 46M86 Endret 1. februar 2008 av KoKo_ Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Du må synkronisere kontrollen. http://www.tech-recipes.com/rx/1907/wii_sy...ller_to_console Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 1. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2008 Vil dette hjelpe på forsinkelser? Er ikke dette bare for å få kontakt. Er ikke noe kalibrering i denne prossessen? Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Mener at den blir kalibrert med det samme, men det er jo bare å teste det så finner du det jo fort ut Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 1. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2008 Det gjør jeg jo sikkert, har vel ikke noe tro på at dette løser problemet, men takker for alle forslag Ser ikke forskjellen med å trykke på sync-knappen og koble til en annen kontroller gjennom menyene. Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 17. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2008 Jeg kan jo avslutte denne tråden med løsningen på problemet. Virker som om det var konverteringen i receiveren fra component til HDMI somgjorde det. Direkte tilkobling av bilde.signalet til TV-en gjorde susen. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Du har mulighet til å stille inn delay til flatskjermer i menyen på Wiien forresten Fant det ut for noen dager siden. Ligger i options et sted. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå