tulste Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 hei! Har fått en ide i hodet, og da måå det bare realiseres! Satt meg ned med photoshop for første gang igår, og leste litt tutorials osv om kloning og fikk til et ganske kult bilde ved hjelp av tutorialen om kloning av Torbjørn T. i tips og guider her. Nå har jeg fått nok en ny ide: Putter kamera på stativ, finner en grei bakgrunn og tar 3 bilder av meg selv i forskjellige posisjoner hvor den ene i midten er meg, meg selv som djevel til venstre, og meg selv som engel til høyre. Skal være et sånn type gruble-bilde som du ser i tegnefilmer etc. hvor det står en djevel og engel der for å fortelle hva dem mener om saken For å få til dette trenger jeg din hjelp!! Engelen skal vel kanskje være litt lys og overeksponert, eller gjennomsiktig, eller med en lys slags "aura" rundt seg. Og om det er mulig, en glorie over hodet. Djevelen skal være litt mørkere, har ikke horn så lager en liten horn-frisyre, så da vil jeg at håret mitt skal ha et rødskjær (også mulig øyne/leppe/tunge). Som sagt er jeg ganske nybegynner i ps, (og foto for den sags skyld) Så om det er mulig, gi meg konkrete svar som: Trykk layer--->arrange--->.... Vet at dette kan være tidskrevende å svare på, men er evig takknemlig hvis du tar deg tid. Kan poste bilde etterhvert for tilbakemeldinger, mer inspirasjon og flere tips og ideer. Dette er det jeg lurer på: 1) Hvordan få engle-laget mitt lysere med litt utstråling/aura rundt kropp, og hvordan få det til å blende fint inn i bildet? 2) hvordan få en glorie over hodet? (om dette er mulig) 3) hvordan går man fram for å lage et lag gjennomsiktig? 4) Hvordan få rødfarget enkelte ting som hår/leppe, og få det blendet inn så det ser naturlig ut? 5) mulig jeg vil ha englen og djevlen svevende med halvkropp/uten ben, og da vil jeg en slags fade-effekt der jeg kutter bena av så det ikke bare er en strek under overkroppen, hvordan lage denne effekten? 6) andre tips???? om du ikke har alle svar, så kom gjerne med dem du kan. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 1. Shadow/Highlights, Levels eller curves kan kanskje funke. Ligg under Image --> Adjustments. Om du ikkje maskerer bort alt rundt personen, men lar det vere att ei lita stripe før du gjer det lysare, kan det hende du får ein aura-effekt samtidig. Elles kan du prøve med ein Outer glow (Layer --> Layer style --> Outer glow). 2. Lag ein oval med elliptical marquee tool (ligg på same knapp som rectangular marquee, det rektangulere markeringsverktøyet). Legg til ein kvit stroke med Edit --> Stroke, og blur den litt med Filter --> Blur --> Gaussian blur. Eventuelt legg til ein lagstil (Layer --> Layer Style), Inner og/eller outer glow. Det vert noko liknande iallfall. 3. I lagpaletten (det vetle vindauget nede til høgre der laga er lista opp) er det ein boks der det står opacity. Set denne verdien til eit lågare tal. 4. Usikker. Du kan prøve å leggje til eit justeringslag for Hue/Saturation (Layer --> New adjustment Layer --> Hue/Saturation). Bruk det til å farge ting meir raudt, og mal med svart på maska slik at berre dei delene du vil vert påverka. 5. Omtrent slik: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=684840 Lenke til kommentar
zyx Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 (endret) 1) Hvordan få engle-laget mitt lysere med litt utstråling/aura rundt kropp, og hvordan få det til å blende fint inn i bildet? Forslår at du bruker pen-tool og tegner et omriss rund deg selv og bruker blending options og leke deg litt med inner/outer glow til å begynne med 2) hvordan få en glorie over hodet? (om dette er mulig) Her ser jeg to muligheter, en er at du finner et bilde av en glorie som du liker på istockphoto eller andre sider hvor du kan kjøpe bilder eller laste ned gratis og redigerer det inn i bildet ditt eller lage en glorie manuelt som er litt jobb, men tror nok en gang at pen-tool er din venn her og kanskje spe på litt med brush tool 3) hvordan går man fram for å lage et lag gjennomsiktig? bruk masker (layer mask) 4) Hvordan få rødfarget enkelte ting som hår/leppe, og få det blendet inn så det ser naturlig ut? mange måter å gjøre dette på, du kan f.eks. oprette en adjustment layer med hue/saturation og bruke masker. 5) mulig jeg vil ha englen og djevlen svevende med halvkropp/uten ben, og da vil jeg en slags fade-effekt der jeg kutter bena av så det ikke bare er en strek under overkroppen, hvordan lage denne effekten? 6) andre tips???? Jeg foreslår egentlig at du leser litt tutorials, google litt før du egentlig spør her. Er vel en sticky et eller annet sted på forumet her med mange tutuorials. Noen kom meg litt i forkjøpet gitt. Endret 1. februar 2008 av zyx Lenke til kommentar
tulste Skrevet 2. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2008 Takk for svar! dette var akkurat det jeg trengte:D Ja har prøvd å google litt tutorials, men har ikke funnet noen særlig for nybegynnere og til akkurat det jeg trenger. Men takk Torbjørn T for fin og enkel tutorial! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå