EldarH Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Jeg bruker Outlook 2007 på flere maskiner, og jeg bruker gmail. Tidligere brukte jeg POP3 og måtte ha flere kontoer og styr for å få det til og fungere. Nå har jo Gmail kommet med IMAP så jeg fant ut at jeg vil teste dette. Og jeg har fått lagt inn dette på alle maskinene og det fungerer bra MEN, nå kommer ikke e-postene mine inn i mappene under "Personlige mapper" slik de gjorde før. Når har jeg fått en ny "rot" under personlige mapper. Inboksen kommer for seg mens sendte elementer kommer en annen plass: Nå kommer den under e-postadressen min --> Undermappe gmail --> Undermappe sendt e-pst. Jeg ønsker at all epost kommer inn i mappene under personlige mapper akkurat som ved POP3. Er dette mulig? På forhånd takk. Lenke til kommentar
oskaremil Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Det har med selv protokollens virkemåte å gjøre. IMAP er en protokoll for synkronisering av mapper. Det du egentlig gjør når du henter epost via IMAP er at du synkroniserer mappestruktruren på din lokale PC og IMAP server. Lenke til kommentar
EldarH Skrevet 1. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2008 Det har med selv protokollens virkemåte å gjøre. IMAP er en protokoll for synkronisering av mapper. Det du egentlig gjør når du henter epost via IMAP er at du synkroniserer mappestruktruren på din lokale PC og IMAP server. Ble fryktelig rotete.. Er det ikke mulig og sette opp en regel eller noe slik at når det kommer en e-post i en av google mappene overføres de automatisk til mappa i personlig mapper.. Når jeg sender en e-post fra maskinen legges den automatisk både i personlige mapper - sendte elementer og IMPA mappen under som heter sendte e-post? Hvorfor gjør den dette kun med denne mappen og ikke innbosk spam søppel osv? Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Ble fryktelig rotete.. Er det ikke mulig og sette opp en regel eller noe slik at når det kommer en e-post i en av google mappene overføres de automatisk til mappa i personlig mapper.. Det er det du har POP3 til. IMAP brukes for å få tilgang til samme mappesett uansett hvilken maskin du er på. Det er ikke noe i veien for å ha både POP3 og IMAP samtidig. Når jeg sender en e-post fra maskinen legges den automatisk både i personlige mapper - sendte elementer og IMPA mappen under som heter sendte e-post? Hvorfor gjør den dette kun med denne mappen og ikke innbosk spam søppel osv? Fordi Outlook lagrer sendt e-post automatisk i standardmappen Sendte elementer og siden e-posten er sendt fra IMAP-kontoen legges den også der så du skal ha tilgang til den fra hvilken som helst maskin. Lenke til kommentar
Dommedagsprofet Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Men hvis man bruker Exchange-server går det jo an å ha personlige mapper synkronisert. Hvorfor går det ikke med IMAP? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå