retard1 Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Har satt sammen en ny PC og satt inn noen disker med innhold og. Koplet den tenkte bootedisken på hovekortet men også de andre diskene. Når jeg så begynte å legge inn Vista ville den ikke legge inn på tiltenkte disk, da den ikke vaformatert, OK tenkte jeg. Skitt på, ta det på den andre... Men nå har jeg formatert de nye diskene og ikke gjort annet enn å legge inn Vista 32. Og da bestemmer jeg meg for at jeg heller vil bruke den nye disken som bootedisk/C: Hvordan ordne det enkelt...? Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 det enkleste er å installere operativsystemet mens du bare har den tiltenkte disken tilkobla. i alle fall for windowsinstallasjoner har jeg opplevd at det blir mye krøll. start -> kjør -> diskmgmt.msc er en konsoll der du kan forandre stasjonsbokstaver, men jeg tror at systemdisken, der operativsystemet er installert og den som du booter fra, ikke kan forandres. Lenke til kommentar
a_sondre Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 bruk vista DVD-en til å starte repair, der får du valg om hvilken disk mbr skal ligge på, har prøvd det og det funker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå