Wheeljack Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Mange gode tips her. Takker, takker. Lenke til kommentar
The Jester Race Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Støtter In Flames og Children of Bodom. en sang du burde høre er "Needled 24/7" av det det sistnevnet bandet. Uuurfeet låt! In Flames. Jeg liker all musikken de lager, bortsett fra de nyeste albumene. Sjekk ut "Zombie Inc." og "Embody the Invisible", begge fra albumet Colony. Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Støtter In Flames og Children of Bodom.en sang du burde høre er "Needled 24/7" av det det sistnevnet bandet. Uuurfeet låt! In Flames. Jeg liker all musikken de lager, bortsett fra de nyeste albumene. Sjekk ut "Zombie Inc." og "Embody the Invisible", begge fra albumet Colony. Når trådstarter sier han er in flames frelst og spør etter andre band i samme sjanger, så vil jeg tro at han har hørt in flames før... Lenke til kommentar
MrHaze Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Immolation og The Allseeing I. Lenke til kommentar
The Jester Race Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Sorry, men jeg har en vane av og hoppe til siste side før jeg går inn på emnet Lenke til kommentar
Ṱormod Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 bah. er personlig lei av at svenskene bruker peavey 5150 i hver eneste sang. Amerikansk death metal er sånn som svensk death burde vært. Morbid Angel - Where the Slime Live Så slipper dere de masete keyboardene og kjedelig growling. Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Vil også som en annen ovenfor anbefale Norther. Melodiøst preg over seg og jeg simpelthen elsker begge bandene (In flames og Norther) Lenke til kommentar
MrHaze Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 bah. er personlig lei av at svenskene bruker peavey 5150 i hver eneste sang. Amerikansk death metal er sånn som svensk death burde vært. Morbid Angel - Where the Slime Live Så slipper dere de masete keyboardene og kjedelig growling. Truth. Suffocation, Immolation, Death, Cynic, etc. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 bah. er personlig lei av at svenskene bruker peavey 5150 i hver eneste sang. Amerikansk death metal er sånn som svensk death burde vært. Morbid Angel - Where the Slime Live Så slipper dere de masete keyboardene og kjedelig growling. Ikke at jeg har noe i mot gøteborg metal(Jester Race ftw!), men den sangen var meget fet. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Wintersun... Det må høres Lenke til kommentar
Lafs Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Norther, Kalmah og Insomnium er akkurat det du leter etter Lenke til kommentar
Korka Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Soilwork er vel melodisk gøtenborg metal om jeg ikke tar feil? Tror at Suburban Tribe skal være et melodisk metal band, men ikke death metal.. Lenke til kommentar
sch0n Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Til trådstarter vil jeg anbefale ett band, som jeg ble nylig anbefalt selv, nemlig All That Remains. Prøv ut sangene This Calling, Six og Empty Inside, og du vil nok se at du liker de! Det er ekstremt vanskelig å finne ny musikk à la In Flames, mener jeg, men AtR skuffer ikke! Lenke til kommentar
MoonJazz Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 (endret) In Flames? EDIT: Pokker Endret 22. februar 2008 av MoonJazz Lenke til kommentar
DeathBabe Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Vet at det ikke er her jeg burde spørre om dette, men det ser ut som Tormodkisen liker ulver.. Og jeg lurer på om Ulver er 2 band? Eller om de spiller veldig forskjellig musikk till tider..? Lenke til kommentar
Ṱormod Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 (endret) Anbefaler også å gå tilbake til røttene til melodic death metal. Det er virkelig der godbitene ligger. Kjemisk fri for pinglegrowling, nu-metal og full av skikkelige tekster. Tekster som er kryptiske og ikke inneholder de jævla "stakkars meg jeg møter motgang"-temaet. Tittelsporet er helt jævlig bra. Hvis du liker dette anbefaler jeg også Necroticism - Descanting the Insalubrious skiva av samme band. Vet at det ikke er her jeg burde spørre om dette, men det ser ut som Tormodkisen liker ulver.. Og jeg lurer på om Ulver er 2 band? Eller om de spiller veldig forskjellig musikk till tider..? Ulver gav ut en demo og tre album som spilte en blanding av Black Metal og neofolk. Etter Nattens Madrigal skiftet de totalt karakter musikalsk. Vokalisten Garm fikk øyne opp for alt av elektronisk og eksperimentell musikk. Derfor er det utrolig forskjell. Må si at black-metal triologien er mine favoritter, spesielt Bergtatt. Intet album har gitt meg så mye gåsehud. Et tips for BM Ulver fans er å gå i skogen mens man hører på dem. Gir noe helt jævlig stemning og innlevelse i musikken Endret 22. februar 2008 av Ṱormod Lenke til kommentar
DeathBabe Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Dressed in black og sånt er jo HEEELT forskjellig fra BM-Ulver Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 (endret) Mors Principium Est, Norther, Amon Amarth, In Flames, (Oldskool) Children of Bodom, Kalmah Endret 6. juni 2008 av Arild_Banankake Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Wintersun... Det må høres Støttes. Er vel kanskje mange som vil være uenig i å kalle det melodic death, men deres ene selvtitulerte album bør absolutt høres uansett. På tide at de får ut Time snart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå