v-gard Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Jeg er In Flames-frelst, og lurte på: Er det noen andre band innenfor den samme sjangeren som er å anbefale? Og vær så snill og rett på meg hvis det ikke går under Melodic Death Metal^^ Takker på forhånd. Lenke til kommentar
Azagrath Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Metaltråd her https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=840010 Prøv sånn som Dark Tranquillity, Soilwork, At The Gates, Children of Bodom, Scar Symmetry, Arch Enemy, Disarmonia Mundi etc... Lenke til kommentar
spellbound Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 In flames har tapt seg kraftig etter Clayman. De to siste albumene var så dårlige at jeg faktisk ikke er interessert i å høre på det nyeste en gang. Dark Tranquillity derimot holder fremdeles et svært høyt nivå. Jeg råder deg til å skaffe deg Character, Damage Done og Haven av nevnte band. Lenke til kommentar
Solid Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 (endret) Mors Principium Est skal visst være et bra melodic death metal band. Ikke hørt det selv da. Endret 1. februar 2008 av Solid Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Vet ikke om det melodic Death Metal nøyaktig, men Opeth anbefaler jeg i alle fall hvis du liker In Flames Lenke til kommentar
T-ooT Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Vet ikke om det melodic Death Metal nøyaktig, men Opeth anbefaler jeg i alle fall hvis du liker In Flames Porgressive Death Metal er noe helt anderledes en Melodic Death Metal ;D Lenke til kommentar
spellbound Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Progressiv jazzmetal. Den rake motsetning av gøteborg-metal. Selv takler jeg ikke noe så sært som Opeth. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Nå skal det sies at Opeth er veldig melodiske. Gøteborg-metal faktisk.. Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Nå skal det sies at Opeth er veldig melodiske. Gøteborg-metal faktisk.. Hvis du sikter til begrepet, så er det mye brukt om den typen melo death som In Flames spiller. Ikke noe galt med det... Er forresten veldig uenig i å kalle Opeth for Melodic Death Metal. Noen gode melo death band: At The Gates Dark Tranquillity Soilwork Disharmonia Mundi Lilitu Threat Signal Mors Principium Est Skyfire Eternal Oath Blinded Colony (Veldig likt nyere In Flames) The Duskfall Engel Eternal Tears of Sorrow Hypocrisy Mendeed Nightrage Noumena Into Eternity Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Hvis trådstarter er åpen for nye nytt, her er noen skiver som kanskje vil fenge: Alice in Chains - Dirt System of a Down - Toxicity Tool - Lateralus Isis - Panopticon Devin Townsend - Terria Lenke til kommentar
spellbound Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Nå skal det sies at Opeth er veldig melodiske. Gøteborg-metal faktisk.. Jeg synes ikke det. Ihvertfall ikke i forhold til In Flames, Dark Tranquillity etc. Opeth har tvert i mot mer standard umelodiøse dødsmetallriff i dødspartiene, mens de har mer sære jazz/popelementer i de rolige partiene. Jeg foretrekker ingen av delene. Lenke til kommentar
DeathBabe Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 AMON AMARTH Er ikke det sånn Vikingmetal, eller no sånt noe, aa? Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 AMON AMARTH Er ikke det sånn Vikingmetal, eller no sånt noe, aa? Blir omtalt som det, men minner egentlig mer om Melodeath, fordi de ikke bruker instrumenter som er typiske for folke- og viking-metall, som f.eks. fele og trekkspill. Anbeflaer dte rimelig nyoppstartede White Silence. De har gitt ut en demo, du kan få lastet ned på last.fm Lenke til kommentar
andyboy92 Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Children Of Bodom Bærer vel litt preg av Power Metal også. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Children of bodom er <3 ja! ellers så kan du forsøke Arch Enemy eller Sonic Syndicate Lenke til kommentar
valbis Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 jeg synes jo f.eks Burial av Extol gull i denne sammenhengen, selv om det ikke er melodic metal i den forstand det spørres etter her. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Norther kan være verdt en sjekk! Lenke til kommentar
noodles Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 AMON AMARTH Er ikke det sånn Vikingmetal, eller no sånt noe, aa? Blir omtalt som det, men minner egentlig mer om Melodeath, fordi de ikke bruker instrumenter som er typiske for folke- og viking-metall, som f.eks. fele og trekkspill. Det har jo litt med innhald å gjere også. På eit foredrag arrangert av Studentsamskipnaden i Bergen i går fortalte Ivar Bjørnsson at dei vart litt irritert over at svartmetall vart definert etter tekst og bodskap vart det at dei kalla seg for vikingmetall tolka som at dei dreiv på med fele og trekkspel og saker. Sjangerdefinering/horing kan vere vanskeleg når ulike personar legg ulike kriterium til grunn og tolkar omgrepa annleis. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå