Gå til innhold

Melodic Death Metal? :)


v-gard

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

In flames har tapt seg kraftig etter Clayman. De to siste albumene var så dårlige at jeg faktisk ikke er interessert i å høre på det nyeste en gang.

 

Dark Tranquillity derimot holder fremdeles et svært høyt nivå. Jeg råder deg til å skaffe deg Character, Damage Done og Haven av nevnte band.

Lenke til kommentar
Nå skal det sies at Opeth er veldig melodiske. Gøteborg-metal faktisk..

 

Hvis du sikter til begrepet, så er det mye brukt om den typen melo death som In Flames spiller. Ikke noe galt med det... Er forresten veldig uenig i å kalle Opeth for Melodic Death Metal.

 

Noen gode melo death band:

At The Gates

Dark Tranquillity

Soilwork

Disharmonia Mundi

Lilitu

Threat Signal

Mors Principium Est

Skyfire

Eternal Oath

Blinded Colony (Veldig likt nyere In Flames)

The Duskfall

Engel

Eternal Tears of Sorrow

Hypocrisy

Mendeed

Nightrage

Noumena

Into Eternity

Lenke til kommentar
Nå skal det sies at Opeth er veldig melodiske. Gøteborg-metal faktisk..

 

Jeg synes ikke det. Ihvertfall ikke i forhold til In Flames, Dark Tranquillity etc.

 

Opeth har tvert i mot mer standard umelodiøse dødsmetallriff i dødspartiene, mens de har mer sære jazz/popelementer i de rolige partiene. Jeg foretrekker ingen av delene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
AMON AMARTH

 

 

Er ikke det sånn Vikingmetal, eller no sånt noe, aa?

 

Blir omtalt som det, men minner egentlig mer om Melodeath, fordi de ikke bruker instrumenter som er typiske for folke- og viking-metall, som f.eks. fele og trekkspill.

 

Anbeflaer dte rimelig nyoppstartede White Silence. De har gitt ut en demo, du kan få lastet ned på last.fm

Lenke til kommentar
AMON AMARTH

Er ikke det sånn Vikingmetal, eller no sånt noe, aa?

Blir omtalt som det, men minner egentlig mer om Melodeath, fordi de ikke bruker instrumenter som er typiske for folke- og viking-metall, som f.eks. fele og trekkspill.

Det har jo litt med innhald å gjere også. På eit foredrag arrangert av Studentsamskipnaden i Bergen i går fortalte Ivar Bjørnsson at dei vart litt irritert over at svartmetall vart definert etter tekst og bodskap vart det at dei kalla seg for vikingmetall tolka som at dei dreiv på med fele og trekkspel og saker. Sjangerdefinering/horing kan vere vanskeleg når ulike personar legg ulike kriterium til grunn og tolkar omgrepa annleis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...