Battone Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Tenkte jeg skulle ta denne turen til sommeren.. Den tar ca. 8 dager.. Planen er å gjøre turen i juni/juli, uten guide. Er det noen som har erfaring fra denne turen.. Er rimelig fjellvant og har klatret/besteget et og annet fjell på rundt 1400 meter. Tok dere fly til Lyon eller tog? Fikk dere leid stegjern der nede? Noen generelle tips som man som nordmann kan ha bruk for spesieltt for Mont Blanc? Tour du Mont Blanc Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Jeg kjørte til Chamonix og tok fjellheisen opp. Lenke til kommentar
Battone Skrevet 1. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2008 Hehe.. Hvordan kom du deg til Charmonix da, fly, tog eller bil? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Kjørte egen bil dit. Husk det er minst 15 grader kaldere på toppen enn nede i byen og man merker godt at luften er tynnere. Var hos noen jeg kjente som har hytte i St Jean d'Aulps. Derifra gikk vi forresten opp på Pic de la Corne. Den er bare rett over 2000 meter, men vi tok en stigning på over 1000 meter opp og ned igjen samme dag. Bra utsikt. Lenke til kommentar
VepsoO^^ Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Skal du gaa paa toppen eller rundt fjell massivet? Gaa paa toppen uten guide tviler jeg paa at du i det hele tatt faar lov til, da halve turen gaar over en isbre og da trenger man lokalerfaring for aa vite hvor det er trygt aa gaa. For aa gaa rundt Mont Blanc trenger man bare gode sko og ingen guide da hele loypa er oppmerket. En veldig fin tur. Da jeg tok den, tok jeg fly til Geneve og leide bil som jeg leverte i Chamonix. Lenke til kommentar
Battone Skrevet 1. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2008 Planen er å gå til toppen ja. Har lest at man ikke nødvendigvis trenger guide for turen.. Vet ikke om det er blitt påkrevd å bruke guide.. Det høres litt merkelig på meg.. Slik jeg har forstått det så er det 1 passering som krever stegjern, resten skal være grei during, selvsagt foruten at det er en ganske fysisk tøff tur da.. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Det er endel isbreer der oppe. Så i alle fall mange som gikk på isbre under fjellheisen. Lenke til kommentar
VepsoO^^ Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 For aa gaa paa toppen av Mont Blanc maa man ha guide, hvis ikke kan jeg garantere at du ikke klarer aa naa toppen. Det er ikke krevende, alle i allminnelig god form kan klare det, men det er toeff to dagers tur, Hele siste dagen opp til toppen er over isbre og man trenger guide for aa komme seg helskinnet over der, med mindre du er en erfaren brevandrer da, men allikevel spoers om du ville funnet veien. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå