Gå til innhold

Beste nye hk for klokking av Q6600

isakm

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingen av dem støtter SLI - da må du ha et Nforcebasert hovedkort og tro meg - det vil du ikke, med mindre du er fast bestemt på å kjøre SLI - i tilfelle bør du kikke på et 780i kort.

Dropp Zalmankjøleren - den er bra, men ikke i toppklasse - Thermalright Ultra 120 Extreme eller Noctua NH-U12F er de to klart beste luftkjølere pr dags dato.

Lenke til kommentar

Jeg ville gått for EVGA 780i - EVGA er kjent for bra support og garanti - det er ganske stor sjanse for at du trenger det med et Nforcekort - husk at selv om de heter 780i så er det bare ett modifisert 680i kort - er fremdeles 680i chippen som sitter under Northbridgekjøleren sammen med en pcie 2.0 bridgechip.

Går du for 780i og skal overklokke så vil jeg nesten anbefale vannkjøling - chipsettet idler på over 50 grader!!!! Med ekstra luftkjøling i et Antec 900 kabinett!! (les EVGA 780i tråden på xtremesystems) - når du skal overklokke blir det ille, 680i har noe av samme problemet, men 780i er hakket værre - dette er også en medvirkende årsak til den store feilprosenten på Nforcekort.

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...