isakm Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 (endret) Hei! Har valgt ut alle delene og sitter nå kun og prøver å bestemme meg for HK. Var fast bestemt på et Asus Maximus Formula SE og har kjøpt det. Men jeg har mulighet til å bytte det. De andre kortene jeg har sett på er Gigabyte GA-X38-DQ6 og Foxconn MARS. MARS er noe billigere. Har et sabla slit med å bestemme meg. Skal 24/7 klokke en Q6600 til omkring 3,6 - 3,8GHz. Må være fjellstabilt og greie 500+ fsb Har grei vannkjøling. HJELP meg å velge! Resten av specs står i sigg. mvh gutteromshelten Endret 31. januar 2008 av *-*gutteromshelten- Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Med mindre du har store ønsker om å bruke store summer kan du gå for Abit IP35 som klokker veldig bra. Lenke til kommentar
isakm Skrevet 1. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2008 (endret) Er bare det at jeg ikke har tilgang til det. Jobber i en forretning, og har mulighet til å bytte mellom disse 3. Betaler også bare innkjøpspris pluss 2% så blir en god del billigere. Endret 1. februar 2008 av *-*gutteromshelten- Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Mitt Gigabyte X38-DQ6 drar min Q6600 G0 opp i 4.1ghz (på vann - kjører 3.8 24/7 - liker litt margin). Har testet flere X38 kort og kan si det sånn at det spiller ingen større rolle - alle er meget bra til overklokking. Lenke til kommentar
MamboJambo Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Har Maximus Formula SE, og er kjempe fornøyd med det. Kjører min Q6600 på 3.6ghz 24/7. Kommer meg ikke stort over 3.8, grunnet ram. Får se hvor mye den vil når Pc8500 brikkene mine kommer. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Men er det ikke enda større prolem med varmeutvikling fra 38 chipset/mofet enn det allerde ganske så varme 35? Om så er det kanskje ikke å annbefale med mindre det er ønskelig med flere/kraftigere vifter/vannkjøling. Selv så sliter jeg litt med tepraturen på mitt Abit IP35 og løste dette med en småbråkete 80mm vifte. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 (endret) Hvis du har temp problem med P35/X38 så skyldes det ganske sikkert dårlig kontakt med kjøleribbene - Intel P35/X38 går ganske så kjølig - du skulle testet Nforce 6xx eller særlig 7xx serien - da snakker vi varme! Edit: Ser du har Asus P5N-E SLI - det går betydelig varmere enn P35/X38 - Jeg har ett + ett Striker Extreme, det er helt håpløst Endret 1. februar 2008 av PerUlv2 Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Ja, jeg vet at det er en del som sliter med dårlig kontakt på en del av disse kortene pga, heatpipen, men jeg synes det er litt rart at det skal gå fra dønn stabilt til ustabilt med bare en vifte hvis det er dårlig kontakt som er problemet. Skulle nesten tro at den restartet med vifte også. Etter lang stresstesting (type 30-40min) ved 3.8 på min q6600 så sliter mofset hos meg, men det er heller ikke noe som blåser direkte på den uten 80mm vifta. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 På mitt X38-DQ6 med ganske opphora volt på det meste (har pint det opp i 4.1ghz) er det null problemer med temp på NB/mosfets - jeg har heller ingen vifte som blåser direkte over - bare grei generell luftflyt i kabinettet - hadde heller ingen problem med mitt MSI P35-NEO2 og temp. Lenke til kommentar
isakm Skrevet 1. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2008 (endret) Temp skulle ikke være noe problem. Har en ganske fine-tuna vannkjøling i et P180B. Uansett hvordan HK jeg velger kommer jeg til å sette vann på NB. Har tilsammen sju 120mm vifter, som enten står på radiatorer eller fikser airflow. Hva er max FSB dere har greid? Er interessert i høye fsb tall ettersom RAMen jeg har greier svært høye hastigheter. Vil ha et godt headroom å gå på når det gjelder fsb, slik at jeg f.eks. kan kjøre 475x8 for å nå 3,8GHz, uten å frykte for at det skal være ustabilt fordi max fsb er 480... Bedre å kjøre 475x8 enn 423*9. 4,1GHz hørtes veldig bra ut, er det stabilt da? Mitt Gigabyte X38-DQ6 drar min Q6600 G0 opp i 4.1ghz (på vann - kjører 3.8 24/7 - liker litt margin). Hvordan ser man forresten om det er en G0. Har glemt det.. Står SLACR på min CPU, husker dette hadde noe betydning(?). Endret 1. februar 2008 av *-*gutteromshelten- Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 SLACR = G0. Ja den er stabil på 4.1ghz, men må ha vcore på 1.6 og det er mye selv med vann - merker at min Blackice dualrad sliter med å kvitte seg med varmen - blåser som en vifteovn, jeg kjører 3.8 til daglig, noe den klarer med 1.45v - husk at ikke alle G0´er klokker like bra, variere også hvor "voltsultne" de er. Lenke til kommentar
isakm Skrevet 1. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2008 (endret) Okei, kjempeflott! Ja, husket ikke hvordan man sjekket, men var nesten sikker på at det var en G0 uansett:P Jeg har 3 radiatorer. 2 Black Ice Pro, de er jo svært tynne da, men har push pull oppsett på begge. Har en MIST extreme 120 som er en god del tykkere. Står også vifter i push/pull på den. Hører likevel ikke pcen når den er på, pga. viftestyring og støydemping. 1,55Vcore opptil 1,65 går greit. Kan bli veldig varmt med 4kjerner på 1,65V. 1,45Vcore på 3,8GHz hadde vært en veldig fin klokk. Hvilken multi kjører du da? Er fortsatt ikke kommet noe lenger på valg av HK da...=/ Endret 1. februar 2008 av *-*gutteromshelten- Lenke til kommentar
Pop Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Asus P5K, deluxe-utgaven. Fjellstøtt på OC, levert med kjip bios men det er jo enkelt fikset. Om du ikke må ha X38 da. Lenke til kommentar
isakm Skrevet 1. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2008 Har hatt et P5K SE nå nylig. Mye det samme som P5K Deluxe. Hadde tilogmed kjøling ribba fra et dlx kort... Som skrevet tidligere var det bare disse 3 kortene jeg hadde tilgang til. Aller enklest Gigabyte og ASUS kortet. Om jeg går for noe p35kort blir det MARS kortet. Hadde litt småproblemer med P5K SE kortet, så det er nå donert til gubben. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Asus P5K Deluxe er et bra kort, men til OC rangerer jeg Abit iP35-Pro, Gigabyte P35-DQ6 og Foxconn MARS foran (av P35 kort). Jeg kjører multi på 9x, har ikke sett annet enn syntetiske tester som Sandra som har noen nytte av 8x, dessuten kjører jeg med C1E/EIST på, og da må man pent kjøre på default multi ;-) Lenke til kommentar
Slurpeedelic Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 er det mulig å gi noen linker til de hovekortene som klokker Q6600 bra til ~4.0Ghz? takk Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Det er ingen garanti for at noen kort skal klokke en Q6600 til 4ghz, det kommer an på mange faktorer - ikke minst cpu´en selv, men kvalitet/hastighet på minne og ikke minst kjøling spiller en stor rolle. Med alle disse faktorer "under kontroll" så kan du regne med at alle X38 kort er klare for jobben - også highend P35 kort. Lenke til kommentar
Slurpeedelic Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 (endret) Zalman CNPS9700 NT Intel Q6600 GEIL 4GB PC2 6400 800MHz Brush Aluminum og et par vifter i kabinettet. er dette bra nok til å overklokke en CPU (rundt 4.0Ghz)og to skjermkort (ikke sikker enda) med et X38 hovedkort? Endret 2. februar 2008 av SebastianKolbu Lenke til kommentar
Lusken Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Hei! Har valgt ut alle delene og sitter nå kun og prøver å bestemme meg for HK. Var fast bestemt på et Asus Maximus Formula SE og har kjøpt det. Men jeg har mulighet til å bytte det. De andre kortene jeg har sett på er Gigabyte GA-X38-DQ6 og Foxconn MARS. MARS er noe billigere. Har et sabla slit med å bestemme meg. Skal 24/7 klokke en Q6600 til omkring 3,6 - 3,8GHz. Må være fjellstabilt og greie 500+ fsb Har grei vannkjøling. HJELP meg å velge!Resten av specs står i sigg. mvh gutteromshelten Asus maximus er å anbefale... Lenke til kommentar
lqpl Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Abit IX38-QuadGT kanskje, fin layout, skal være lett å overklokke med dette kortet: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=341381 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå