Gå til innhold

Førstegangsmobil - hva trenger man?

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg skal ha en mobiltelefon for første gang i mitt liv og lurer på om noen kunne komme med tips ang. hva jeg trenger.

Jeg har tidligere erfaring med Palm T3, og aller helst skulle jeg hatt en litt moderne variant av Palm Treo (graffiti-lignende input må være mer bekvemt enn mobiltelefontaster). Dessverre holder Palm på å dø ut, og ej heller støtter Treo så velge mange kommunikasjonsstandarder, så den er uaktuelt.

Dermed, er det noen som har et forslag til en mobil? Den bør kunne brukes som nødsamband til laptopen jeg har (antageligvis over bluetooth?) og som en portabel klient i seg selv (ssh, hovedsaklig). Mao. jeg tror at jeg vil ha gprs, edge, 3g og wifi-støtte. Og touchscreen, naturligvis. Resten gir jeg egentlig litt blaffen i (kamera, radio, og den type dill er uviktig), med mindre noen kan komme med gode argumenter for features man trenger.

Touchscreen ser ut til å legge begrensninger på hva man kan få tak i. Sony-Ericsson P1i kunne kanskje være midt i blinken, hadde ikke flere klaget på at den er utrolig treg i bruk. Jeg har også sett litt på glofiish, men den har windows mobile, og alle de jeg har spurt rundt har lite pent å si om windows mobile på mobiltelefoner.

Dermed, har noen tips i denne situasjonen? Foreløpig er ikke pris noe interessant (jeg vil bestemme meg først for et featureset; men likevel, prada overdrysset med diamanter er altså noe jeg kan greie meg uten :))

Endret av zotbar1234
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

For ordens skyld, det ble Nokia e61i. Nei, den har ikke touchscreen, men den har en litt større skjerm og et tastatur som det *er* mulig å skrive på (i motsetning til numeriske tastaturer som er totalt ubrukelige). Sony-Ericsson P1i ble forkastet, grunnet et grensesnitt som var slitsomt tregt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...