JaRu Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Heisann! Jeg har en Panasonic Projector PT-AX100 og Philips DVD opptaker DVDR3575H koblet i sammen med en 5 lang hdmi kabel. Alt har fungert kjempegreit siden jul, men nå i kveld fikk jeg et aldri så lite problem. Jeg fikk ikke noe bilde på HDMI ut/inngangen. Alle andre innganger på projektoren virket men altså ikke hdmi. Vet ikke om det var projektoren eller DVD-en som var problemet. Etter å ha prøvd litt frem og tilbake, der jeg switchet mellom live tv og hdd så fikk jeg av og til opp et bilde i ca 1 til 2 sekund. Bildet var rosa. Prøvde også flere ganger å ta strømmen til både dvd og projektor, samt koble ut hdmi kabelen. Så plutselig kom bildet tilbake (etter at jeg atter en gang hadde koblet i fra alt utstyr/kabler), gjett om jeg ble glad :-) Men allikevel, jeg sitter igjen med et spørsmål om hva som forårsaket dette. Har det skjedd en gang, kommer det sikkert til å skje flere ganger. Noen som har vært borti noe lignende eller har en forklaring på dette? mvh JaRu Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 (endret) vet ikke om dette er av samme årsak, men jeg opplevde et lignende fenomen selv. jeg har en htpc koblet til en plasmatv. noen ganger, og jeg kan ikke beskrive omstendighetene ved de tilfellene, er bildet rosa. det eneste som hjelper er å slå tven av og på igjen. så kan det gå noen uker og det samme skjer på nytt. bilder blir aldri rosa mens tven er i bruk, men er rose i det jeg slår over på hdmi-inngangen. edit: skjermkortet er et nvidia 5200, og jeg bruker kabel med dvi i ene enden og hdmi i andre. jeg har brukt det samme på min pj, en tx200, men den har aldri vært rosa. Endret 31. januar 2008 av Spr0cket Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå