Gå til innhold

Får ikke Synology DS207 bak Di624 og Speedtouch 5x6 på nett


Anbefalte innlegg

Heisann

Har en Synology diskstation DS207 som er koblet til en Dlink Di624 som igjen er koblet til routeren som er en Thompson Speedtouch 5x6 (?) som jeg ikke greier å sette opp slik at jeg kan få tilgang til den fra internett.

 

Har opprettet en "fast" adresse hos dyndns. Hvor skal DNS infoen legges inn? (Router, router eller diskstation?

- Prøvde å forwarde porter i speedtouch til Dlink og videre til DS207 uten hell vha applikasjonsdeling

- Prøvde å koble ned Dlink og koble alt rett i Speedtouch

- La inn alle tenkelige kobinasjoner på hvor jeg la inn dyndns infoen

- La nettverket mitt helt åpent La ned alt av brannmurer

 

Ingenting ser ut til å funke og jeg begynner å bli rimelig frustrert over å kun få opp åpningsbildet for Speedtouch'en når jeg skriver inn webadressen jeg har laget på dyndns:-/

 

Noen som kan forbarme seg over meg og lagen en rimelig lettfattelig bruksanvisning?

 

Det er bare Dlinken som er koblet til Speedtouch'en. Til Dlinken har jeg koblet en Dreambox, stasjonær med Vista og en Xbox i tillegg til DS207'en. Alle har fast Ipadresse 192.168.0.100 - 192.168.0.104

ADSL linjen er levert av NGT

 

Roger Andersen

Endret av anderre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann

Har en Synology diskstation DS207 som er koblet til en Dlink Di624 som igjen er koblet til routeren som er en Thompson Speedtouch 5x6 (?) som jeg ikke greier å sette opp slik at jeg kan få tilgang til den fra internett.

 

Har opprettet en "fast" adresse hos dyndns. Hvor skal DNS infoen legges inn? (Router, router eller diskstation?

- Prøvde å forwarde porter i speedtouch til Dlink og videre til DS207 uten hell vha applikasjonsdeling

- Prøvde å koble ned Dlink og koble alt rett i Speedtouch

- La inn alle tenkelige kobinasjoner på hvor jeg la inn dyndns infoen

- La nettverket mitt helt åpent La ned alt av brannmurer

 

Ingenting ser ut til å funke og jeg begynner å bli rimelig frustrert over å kun få opp åpningsbildet for Speedtouch'en når jeg skriver inn webadressen jeg har laget på dyndns:-/

 

Noen som kan forbarme seg over meg og lagen en rimelig lettfattelig bruksanvisning?

 

Det er bare Dlinken som er koblet til Speedtouch'en. Til Dlinken har jeg koblet en Dreambox, stasjonær med Vista og en Xbox i tillegg til DS207'en. Alle har fast Ipadresse 192.168.0.100 - 192.168.0.104

ADSL linjen er levert av NGT

 

Roger Andersen

 

Ingen som har noen kommentarer eller erfaringer?

Lenke til kommentar

Du oppnår ikke kontakt fra internett fordi det er noen lokale 'services' som kjøres i router. Disse kan disables eller du kan sette hele boksen i bridgemodus...

EDIT: http://ngtforum.net/viewtopic.php?t=23

 

Dyndns tror jeg må legges inn i routermodemet så lenge det ikke står i bridgemodus.

Det må mao se din eksterne ipadresse og rapportere den til dyndns. Setter du dyndns på routeren bak vil den muligens rapportere 10.0.0.1 som WAN-ipadresse og da vil ikke noen finne frem til deg. Uansett så kan du sjekke dyndnskontoen din og se hvilken ip som ligger inn der.

 

Jeg pleier alltid å teste dyndns/no-ip til slutt når jeg skal sette opp en server.

Mye greiere å bruke ipadressen først slik at man kan dele opp problemstillingen og finne ut om det er software, portforward eller dyndns som er problemet.

 

For din egen del så foreslår jeg at du kutter enten nat'ingen i routermodem eller i router.

Router kan du enkelt koble ut ved å slå av DHCP(lan) i routeren og så koble kabelen fra 5x6 i en av lanportene på D-link. Da vil routermodemet dele ut ipadresser til alt på LAN og du slipper en unødvendig portforwarding.

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar
Du oppnår ikke kontakt fra internett fordi det er noen lokale 'services' som kjøres i router. Disse kan disables eller du kan sette hele boksen i bridgemodus...

EDIT: http://ngtforum.net/viewtopic.php?t=23

 

Dyndns tror jeg må legges inn i routermodemet så lenge det ikke står i bridgemodus.

Det må mao se din eksterne ipadresse og rapportere den til dyndns. Setter du dyndns på routeren bak vil den muligens rapportere 10.0.0.1 som WAN-ipadresse og da vil ikke noen finne frem til deg. Uansett så kan du sjekke dyndnskontoen din og se hvilken ip som ligger inn der.

 

Jeg pleier alltid å teste dyndns/no-ip til slutt når jeg skal sette opp en server.

Mye greiere å bruke ipadressen først slik at man kan dele opp problemstillingen og finne ut om det er software, portforward eller dyndns som er problemet.

 

For din egen del så foreslår jeg at du kutter enten nat'ingen i routermodem eller i router.

Router kan du enkelt koble ut ved å slå av DHCP(lan) i routeren og så koble kabelen fra 5x6 i en av lanportene på D-link. Da vil routermodemet dele ut ipadresser til alt på LAN og du slipper en unødvendig portforwarding.

Glimrende svar. Nå må jeg bare samle sammen nervene mine og sette igang med å få det til.

- Jeg har forstått det slik at en risikerer å lage en stk død plastikk-dings hvis en bæsjer på leggen og gjør noe feil? Eller gjelder det bare når en legger inn image på f.eks en dreambox?

Lenke til kommentar

Nei, jeg vil ikke si du risikerer noe her. Du skal ikke legge inn firmware eller noe annet som kan bricke noe.

Skal du bridge routermodemet så må du huske på å legge inn PPPoE, passord og brukernavn i D-linkboksen for å logge på internett etterpå.

EDIT: Sjekk at du har PPPoE og ikke PPPoA hvis du skal bridge routermodem. Noen eldre kunder har fremdeles PPPoA hos NGT tror jeg.

 

Hvis du slår av DHCP på D-link for å bruke den som switch/aksesspunkt så mister du kontakten med webinterface på den hvis du ikke legger inn en statisk ipadresse på den i området 10.0.0.2 - 10.0.0.255 slik at den kan kontaktes. Dette betyr ikke noe om du har satt opp WLAN på den alt. Den kan forøvrig enkelt tilbakestilles ved å resettes.

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...